PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : الزام وب‌سایت‌های دولتی به استفاده از‌ها‌ستینگ ایرانی



josef
13-03-2006, 00:02
عضو اصلی كمیسیون شبكه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران گفت: بحث‌هایی است كه وب‌سایت‌های دولتی از سال 1385 ملزم به استفاده از‌ها‌ستینگ ایرانی شوند، ولی همچنان كمبود خدمات‌رسانی و سرویس‌های الكترونیكی كه بیشترین تقاضای كاری در مورد مراكز داده‌ای است، وجود خواهد داشت.
روهام فتحی در گفت وگو با فارس افزود: متأسفانه هنوز در كشور ضریب نفوذ اینترنت به‌دلیل عدم بكارگیری خدمات و سرویس‌ها‌ی الكترونیكی (Online) به جایگاه خود نرسیده است.
وی اضافه كرد: باید به این نكته توجه داشت كه حتی اگر در حال حاضر ما مجهز به شبكه اینترانت ملی كه حاصل راه‌اندازی مراكز داده‌ای (Data Center ) و زیرساخت‌های قوی و پرسرعت و جامع است، بودیم ولی سرویس‌های Online قابل ارایه به مردم راه‌اندازی نشده باشد، می‌توان گفت سرمایه‌گذاری ما در این رابطه به هدر رفته بود.
مسوول كارگروه تجهیزات ذخیره سازی و پردازش داده سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران گفت: فرهنگ‌سازی در خصوص استفاده از سرویس‌ها و خدمات الكترونیكی مانند e-banking، e-Commerce، e-Health و غیره بكارگیری آن در تمامی بخش‌های دولتی و خصوصی در حال حاضر مهم‌ترین دغدغه است.
وی اضافه كرد: چون در صورت اشاعه فرهنگ سرویس‌های الكترونیكی، دیگر در سطح كلان دغدغه‌‌ای برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در این رابطه وجود نخواهد داشت چون تقاضای بالقوه‌‌ آماده، وجود خواهد داشت.
فتحی در خصوص بحث‌های ذخیره‌سازی و مراكز داده نیز افزود: كمیسیون شبكه سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران‌ اقدام به تشكیل كارگروهی به همین نام كرده و كارگروه مذكور موفق به برگزاری پنج جلسه با همراهی نمایندگان شركت‌های فعال در این حوزه شده است.
عضو كمیسیون شبكه نظام صنفی رایانه‌ای تهران گفت: در این كارگروه مباحثی چون طراحی، استانداردسازی، تهیه تعرفه‌های خدمات مهندسی و پشتیبانی و نظام ارجاع كار در رابطه با شبكه‌های ذخیره‌سازی اطلاعات (SAN ) راه‌حل‌های آرشیو و Backup، مجازی‌سازی (Virtualization) و سیستم‌های عامل و مراكز داده (Data Center) مطرح می‌شود.