ورود

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : بازتاب جهاني غرفه ايران در CeBIT 2006



Sphinx
12-03-2006, 18:09
در طول 4 روز اول پرپايي نمايشگاه سبيت هانوور، حضور 10 شركت ايراني زير پرچم جمهوري اسلامي ايران مورد توجه رسانه‌هاي جمعي جهان قرار گرفت.
نمايندگان رسانه‌هايي همچون دويچه وله آلمان، بي‌بي‌سي، سي‌ان‌ان، تلويزيون شمال آلمان و خبرنگاران مطبوعات با حضور در غرفه ايران به گفت‌وگو با نمايندگان شركت‌ها و ثناراي پرداختند.
پرويز ناصري، مديرعامل كنسرسيوم ثناراي، در رابطه با اين پوشش بين المللي گفت: رسانه‌هاي خارجي البته چندان توجهي به محصولات ندارند، بلكه نفس حضور ايران براي آنها جالب است. آنها مي‌خواهند بدانند كه وضعيت It در ايران چگونه است و هدف ما از شركت در نمايشگاه‌هاي بين‌المللي چيست. آنها همچنين مي‌خواهند نقش دولت را در توسعه It و حمايت از شركت‌هاي ايراني جهت حضور در نمايشگاه‌هاي بين المللي، بدانند.
ناصري افزود: در گفت‌وگو با اين رسانه‌ها درباره وضعيت آي تي در ايران اشاره شد كه ما با جهان پيشرفته در حدود 2 سال فاصله تكنولوژيك داريم. همچنين به سرمايه‌گذاري‌هاي دولت براي توسعه فناوري اطلاعات و ارتباطات و زيرساخت‌ها اشاره شد.
به گفته ناصري، سوال عمده ديگر رسانه‌هاي خارجي، بازار هدف شركت‌هاي ايراني است.
مديرعامل ثناراي در پاسخ به اين سوال توضيح داده است كه با توجه به سرمايه‌گذاري‌هاي دولت و تحرك بخش خصوصي بازار خوبي در داخل كشور به وجود آمده، ضمن اينكه كشورهاي منطقه و بعد بازار اروپا، به ويژه آلمان و فرانسه و انگليس را هدف قرار داده‌ايم و در اين كشورها محصولات ايراني بازار خوب، رو به رشد و اميدواركننده‌اي دارد.
وي همچنين درباره حضور در بازار آمريكا به خبرنگار سي‌ان‌ان گفت: بازار آمريكا بازاري بسيار بزرگ است كه با توجه به توان شركت‌هاي ايراني مي‌تواند بازار بسيار مهمي براي اين شركت‌ها باشد. اما در شرايط موجود كه امكان فعاليت در آمريكا براي شركت‌هاي ايراني فراهم نيست، ما به حال كساني كه در اين بازار به فعاليت و صادرات مشغولند، غبطه مي‌خوريم.