PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : دوربيني براي ثبت تمام لحظات زندگي!



davood-khatar
20-10-2009, 23:47
جام جم آنلاين: يك شرکت انگليسي به زودي دوربيني را ارائه خواهد کرد که مي تواند تمامي لحظات زندگي افراد را به صورت روزانه و با فاصله زماني 30 ثانيه به ثبت برساند.
اين دوربين در اصل به منظور کمک به بيماران آلزايمري و ثبت خاطرات روزمره آنها طراحي و ابداع شده است اما روزي مي تواند به عنوان ابزاري سودمند تمامي لحظات زندگي افراد را در خود ذخيره کند.
کاربر اين دوربين را با استفاده از يک بند به دور گردن خود مي بندد و اين دوربين سپس به صورت خودکار هر 30 ثانيه يک عکس مي گيرد به اين شکل فرد مجموعه اي از تصاويري را که در طول روز مشاهده مي کند در اختيار خواهد داشت.
در عين حال دوربين داراي حسگرهاي نوري و شتاب سنج است و با استفاده از اين تجهيزات زماني که فرد وارد محيط جديدي مي شود به سرعت عکسبرداري را آغاز مي کند. همچنين حسگرهاي مادون قرمز اين دوربين نزديک شدن افراد به يکديگر را تشخيص داده و از صورت افراد نيز در فاصله اي معين عکسبرداري مي کند.
حافظه دوربين يک گيگابايت بوده و مي تواند در حدود 30 هزار عکس را در خود بگنجاند. اين دوربين در اصل با نام SeneCam و به منظور مطالعه بر روي بيماري هاي مرتبط با حافظه از جمله آلزايمر توسط مرکز تحقيقات مايکروسافت در کمبريج ابداع شده بود. تحقيقات نشان داده بود بازبيني حوادث روزانه مي تواند به افراد در بهبود دادن حافظه طولاني مدت آنها کمک کند.
اما اکنون شرکت ويکان در انگليس قصد دارد مجوز توليد انبوه اين دوربينها را براي استفاده روزمره افراد به دست آورد. تا کنون تنها 500 نمونه از اين دوربين توليد شده که اکثر آن مورد استفاده محققان قرار گرفته است.
براي مصرف کنندگان عادي اين ابزار مي تواند به عنوان سيستم ثبت خاطره ديجيتال مورد استفاده قرار گيرد و کاربران بيشترين حد اطلاعاتي را که مي توانند درباره زندگي روزمره خود داشته باشند را به ثبت برسانند.
بر اساس گزارش نيوساينتيست، نمونه شناخته شده اين نوع ثبت خاطرات، مهندس شرکت مايکروسافت "گوردون بل" است که بيشترين بخش زندگي خود را به صورت ديجيتال ذخيره کرده و هميشه دوربين SeneCam را به همراه دارد.
مهر