PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : تجارت الکترونیک پول می آورد



wichidika
20-10-2009, 14:37
تجارت الکترونیک پول می آورد موبنا-علی طالب زاده- جهانی شدن و ارتباط کامل با مشتریان را می توان با تجارت الکترونیکی فراهم ساخت. این امرفرصت ها و چشم اندازهای بسیار و جدیدی را خلق می کند.


بیشترین توجه که در دهه 90 میلادی نسبت به تجارت الکترونیک به وجود آمد ، ناشی از این تفکر بود که تجارت الکترونیک منبع قابل توجه فرصت های درآمدی ، چه برای بنگاه های موجود و چه برای بنگاه های در شرف تأسیس است. هر دو مدل B2C ) Business - to - consumer ) و B2B )Business - to - Business ) به موازات ورود شرکت های سنتی و شرکت های جدید تجارت الکترونیک به بازار به شکل فزاینده ای افزایش یافتند فرصت های درآمدی که این مدل ها معرفی می کنند ، بی نهایت است.
یک بنگاه تجاری ، چه از مدل B2C پیروی کند و چه از مدل B2B ، با فروش محصولات و خدمات خود به عده زیادی از مشتریان ، می تواند درآمد هایش را افزایش دهد یک بنگاه اقتصادی ، همیشه به دنبال کانال های فروش جدید ، قلمرو جغرافیایی جدید و گروه ها و بخش بندی های جدید از مشتریان است برای نیل به این مقاصد ، تجارت الکترونیک ، روش های نوین قدرت مندی را عرضه می کند .
خریداران هنوز هم می خواهند کالای مورد نظرشان را به صورت حضوری و فیزیکی خریداری کنند. برای مثال ، عده ی زیادی از خریداران می خواهند که کالای مورد نظر را هنگام خرید ببینند یا لمس کنند و جزییات آن را بررسی کنند ، اما در عین حال ، آنها کانال های آنلاین را هم برای دسترسی به اطلاعات بیشتر خرید ، انتخابی بیشتر و یا دلایل دیگر می خواهند .
شرکت های زیادی از این کانال به جای فروشگاه های خرده فروشی استفاده می کنند شرکت سونی مثال خوبی در این باره هستند این شرکت ها ، نوعاً ، فروشگاه های خرده فروشی اختصاصی از خودشان ندارند و از طریق خرده فروشی های رایج ( عموماً نمایندگی ها ) فعالیت می کنند اما به صورت آنلاین خرده فروشی هم دارند این نوع فروش به آنها امکان دسترسی به مشتریانی را می دهد که به صورت متناوب به خرده فروشی ها یا نمایندگی ها نمی روند یا این که در منطقه ای ساکن هستند که توسط نمایندگی ها سرویس داده نمی شود .
تجارت الکترونیک راه تازه ای را برای نفوذ به مناطق جغرافیایی جدید فراهم می آورد بنگاه های بزرگ ، کوچک یا تخصصی می توانند از سایت های فروش آنلاین خود برای فروش گسترده و فراگیر با هزینه بسیار اندک ، بهره گیرند توانایی جذب بازار های داخلی رو به گسترش و بازار های بین المللی می توانند یک افزایش سریع درآمد برای هنرمندان ، سازندگان جواهر و نظایر این ها باشد تجارت الکترونیک ، می تواند هر بنگاه تجاری و اقتصادی را بدون توجه به اندازه آن ، به یک بنگاه جهانی تبدیل کند.
تجارت الکترونیک دامنه جدیدی از فرصتهای بی شمار رشد درآمد های کمپانی ها فراهم می کند . کمپانی ها می توانند از خصوصیات و ماهیت های مختلف این کانال ها مانند دسترسی در همه زمان و همه جا که از طریق شبکه جهانی web به دست می آید برای دسترسی به مشتریان جدید در بازار های جدید به همان سادگی ارایه سرویس به مشتریان محلی بهره برداری کنند از سوی دیگر ، طبیعت ذاتی شبکه وب ( web )برای ایجاد ، معرفی و توزیع محصولات و خدمات الکترونیک مانند Download ها ،موسیقی ، و یا بازی های آنلاین که خارج از حیطه تجارت الکترونیک نمی توانند وجود داشته باشند بسیار مناسب است چالش تجارت الکترونیک ، خلق این درآمد هاست در یک فرم منسجم و یکپارچه و تبدیل این درآمدها ( Revenues ) به سود است.