PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : فناوری جدید لیزری نور را به صوت تبدیل می کند



wichidika
20-10-2009, 12:23
فناوری جدید لیزری نور را به صوت تبدیل می کندگروهی از دانشمندان لابراتوار تحقیقاتی نیروی دریایی ایالات متحده فناوری جدید لیزری را ابداع کرده اند که می تواند امواج نوری را به صوت تبدیل کند.به گزارش خبرگزاری مهر، این فناوری جدید لیزری می تواند در تجهیزات تجاری و دریایی مانند ارتباطات زیردریایی، ردیابی و موقعیت یابی زیر دریایی و تصویربرداری آکوستیک مورد استفاده قرار گیرد.
محققان با متراکم سازی پرتوهای لیزری موفق به ابداع این تکنیک شدند. رنگهای مختلف پرتو لیزر با سرعتهای مختلفی در نور حرکت می کند که این رنگها می توانند سازماندهی مجدد شده و به این شکل پرتوهای لیزری در هنگام ورود به آب متراکم شده و نور را متمرکز می کند.
برای تبدیل نور به صوت پرتو لیزری به منظور یونیزه کردن میزان کمی آب متراکم می شود. سپس آب یونیزه شده انرژی لیزر را جذب کرده و گرم می شود. نتیجه این فرایند گرم شدن و ایجاد مقادیری بخار آب است که می تواند 220 دسیبل پالس صوتی از خود به وجود آورد.
بر اساس گزارش زی نیوز، پرتو لیزی توانایی حرکت در میان هوا و آب را دارد اما قدرت تمرکز آن در آب بسیار بیشتر است. موج مناسبی از پرتو لیزر می تواند چند صد متر در میان هوا حرکت کرده و زمانی که وارد محیط آبی می شود به سرعت متراکم شود. این خصوصیت امکان ارسال پیام از هواپیماها به داخل و زیر سطح آب را امکان پذیر خواهد ساخت.

melika1990
25-06-2010, 14:47
salam merc etelaat bishtari mikhastam