PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : لپ‌تاپ‌هايي با نام لب تاب



wichidika
20-10-2009, 12:17
دنياي اقتصاد:

لپ‌تاپ‌هايي با نام لب تاب


بازار ديجيتال- فعاليت در حوزه كامپيوتر كه طي سال‌هاي اخير‌، با توجه به رشد تعداد كاربران رايانه و همچنين رشد مراكز خريد و فروش اين كالاي پر كاربرد افزايش يافته است باعث شده بسياري از جوانان ( حتي آنها كه اندك اطلاعاتي در اين زمينه ندارند) به سوي اين حرفه روند.</B>
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] (javascript:PopupPic('1923/25-03.jpg '))
فعالان بازار رايانه معتقدند، در حال حاضر درصد قابل توجهي از افرادي كه وارد اين حوزه مي‌شوند در ابتداي ورود به اين صنف حتي نمي‌دانند اسم درست برخي از قطعات رايانه چيست.
صحت اين ادعا با گشت و گذاري در بازار رايانه به ويژه مراكز خريدي كه كمتر در زمينه عرضه رايانه و تجهيزات آن شناخته شده هستند، مشخص مي‌شود.
همين چند روز پيش‌، يكي از فروشگاه‌هاي خريد و فروش رايانه‌، حوالي پاساژ رضا عبارتي با اين مضمون (‌فروش لب تاب با قيمت مناسب) پشت ويترين نصب كرده بود‌.
جالب اينجاست كه فروشنده نيز در تلفظ كلمه لب تاب به جاي لپ‌تاپ اصرار خاصي داشت.
فعالان بازار مي‌گويند، کم سوادي برخي از فعالان بازار رايانه شايد در نگاه اول چندان مهم نباشد و حتي براي برخي از افراد جالب باشد، اما در حقيقت باعث بي‌اعتمادي مشتريان به بازار مي‌شود.
در اين رابطه گفت‌و‌گوي كوتاهي با يكي از فعالان بازار رايانه داشتيم كه مي‌خوانيد:
چند درصد از فعالان بازار از دانش كافي در زمينه اي كه فعاليت مي‌كنند، برخوردارند؟
در شرايط فعلي سواد و دانش نزد مصرف‌كنندگان شايد اهميت نداشته باشد و برخي با تصور اينكه فروشنده تازه كار است و مي‌توان از او تخفيف گرفت به او مراجعه كنند، اما در حقيقت باعث بي‌اعتمادي مصرف‌كنندگان حرفه‌اي مي‌شود و اين موضوع واقعا تاسف‌آور است كه فعالان اين حوزه حتي نتوانند نام درست برخي از كلمات را ادا كنند چه برسد به اينكه در مورد كالاي مورد نظر اطلاعات كامل به خريدار دهند.
به هر حال اين هم يكي از معضلات بازار رايانه است و مي‌توان گفت در حال حاضر برخي از افراد تنها به صرف اينكه توانايي خريد جنس از واسطه‌ها يا شركت‌ها را دارند و با تصور پر سود بودن اين حرفه به سمت آن مي‌روند.
مي‌توان ادعا كرد نيمي‌از فعالان بازار رايانه از تخصص كافي در اين زمينه برخوردار نيستند و با ارائه اطلاعات غلط به مصرف‌كننده باعث دردسر وي مي‌شوند.
به نظر شما براي فعاليت در اين حوزه داشتن سرمايه اوليه كافي است؟ و افرادي كه در اين زمينه تخصص ندارند در اين بازار دوام مي‌آورند؟
‌در شرايط فعلي كه بازار مسير باري به هر جهت دارد تعداد چنين افرادي در بازار مهم نيست و افراد معمولا به عنوان سرمايه‌گذار اوليه فعاليت مي‌كنند و معمولا يكي دو نفر فرد خبره در اين زمينه استخدام مي‌كنند پس فعاليت آنها دوام دارد، ولي افرادي كه بدون تخصص در بخش فروش فعاليت مي‌كنند باعث متضرر شدن سرمايه‌گذار مي‌شوند، چون نمي‌توانند به نياز‌هاي اطلاعاتي خريدار پاسخ دهند.
چرا چنين افرادي استخدام مي‌شوند؟
اكثر اين افراد بر اساس روابط خانوادگي و دوستانه وارد اين حرفه مي‌شوند و باعث دردسر و ضرر مي‌شوند. </B>