PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : تهيه نرم‌افزار نظارت بر عملكرد مالي اپراتورها



wichidika
19-10-2009, 15:10
موبایل ایرانی
تهيه نرم‌افزار نظارت بر عملكرد مالي اپراتورها

مديرکل دفتر برنامه، بودجه و نوسازي و تحول اداري سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي گفت: كار كارشناسي سيستم نرم‌افزاري به منظور نظارت بر عملكرد مالي اپراتورها و شركت‌هايي كه از ما پروانه دريافت مي‌كنند در حال انجام است.
</B>
محمد محرابي در گفت‌وگو با ايسنا، گفت: يكي از وظايف و فعاليت‌هاي مهم ما نظارت است كه در اين زمينه نظارت بر عملكرد مالي اپراتورها از جمله اپراتور اول (شركت ارتباطات سيار ايران) و اپراتور دوم (ايرانسل) را داريم.
وي افزود: همچنين نظارت بر عملكرد شركت‌هاي خصوصي و شركت‌هاي ندا نيز از جمله وظايف ما است كه در اين زمينه سيستم نرم‌افزاري در حال تهيه داريم كه به واسطه آن سيستم مالي اپراتورها، شركت‌هاي ندا (PAP) و ديگر جاهايي كه نظارت مالي آن‌ها به عهده ما است به سازمان ما لينك مي‌شود.
او با بيان اين كه كار كارشناسي اين پروژه در حال انجام است، ابراز كرد: در آينده نزديك سيستم بيلينگ شركت ارتباطات سيار ايران و همچنين سيستم مالي شركت‌هاي ندا يا شركت‌هايي كه پروانه دارند نيز به اين سيستم لينك مي‌شود و از طريق آن كار نظارت مالي را انجام مي‌دهيم.
احتمال ساخت مجدد گوشی توسط یکی از تولیدکنندگان
مدیرعامل شرکت کارخانجات مخابراتی ایران از شروع به کار خط تولید مجدد گوشی‌های «آی‌تی‌ام‌سی» خبر داد.
محمدابراهیم مطلع در گفت‌وگو با موبنا اظهار كرد: آی‌تی‌ام‌سی با برطرف شدن چالش‌های پیش رو، تولید خود را در زمینه گوشی تلفن همراه ادامه مي‌دهد.
وی با اشاره به زیرساخت‌های بازار و مقررات تدوین شده در این زمینه گفت: تعرفه گوشی تلفن همراه، گستردگی قاچاق و ارائه تسهیلات از سوی وزارت صنایع از جمله مواردی است که مي‌تواند به تولید مجدد گوشی در کشور کمک کند.
وی تصریح کرد: در صورت محقق نشدن شرایط مناسب برای تولید، احتمال اخذ نمایندگی یک برند جهانی برای واردات گوشی تلفن همراه وجود دارد.
این در حالی است که مدیرعامل شرکت کارخانجات مخابراتی ایران یک ماه پیش اعلام کرده بود که به دلیل عدم شرایط مناسب تولید و مشکلات پیش رو فعالیت تولید گوشی‌های آی‌تی‌ام سی در بازار را متوقف کرده است.
قرار بود با توافق وزارت صنایع با شرکت‌های داخلی از جمله itmc و نیمه‌هادی عماد و افزایش تعرفه واردات، شرایط برای تولید گوشی ملی فراهم شود که با گذشت چند سال از اتخاذ این تصمیم این امر محقق نشده است.
سالانه برای حدود 15‌میلیون دستگاه گوشی تلفن همراه در ایران تقاضا وجود دارد که با وجود اعمال تعرفه 28‌درصدی بر واردات این محصول حتی یک‌درصد این نیاز نیز در داخل کشور تولید نمي‌شود و به اعتقاد بسیاری از دست‌اندرکاران، حدود 90‌درصد نیاز این بازار بدون پرداخت عوارض و تعرفه‌های گمرکی وارد مي‌شود