مشاهده نسخه کامل
: حركت اشكال در توربو ++c با زمان
rahgozare tanha
17-10-2009, 22:17
باعرض سلام خدمت دوستان و اساتيد عزيز من تو درس گرافيك كامپيوتري نياز به طراحي ساعت شني دارم تو محيط توربو ++c در كشيدن چارچوب كلي مشكل ندارم فقط مشكلم اينجاست كه استاد مي گه اين پروژه بايد تايم رو از كاربر بگيره بر حسب اون تعداد شن وجود داشته باشه و در هر ثانيه يك شن بياد قسمت پايين ساعت به طوريكه در پايان زمان شني در قسمت بالا نمونه . حالا من موندم اولا چطور تايم رو از كاربر بگيرم , ]چطور با تعداد شن ارتباط بدم ( مثلا وقتي مي گيم 5 دقيقه يعني 300 شن رسم شود كه در هر ثانيه يكي بره قسمت پايين ساعت شني ) يعني چه كدي بنويسم كه برحسب تايمي كه مي گيره تعداد شن انتخاب بشه , حركت شن ها چه جوري اتفاق مي افته ؟ كه بگيم در هر ثانيه يك شن از يه مكان به مكان ديگه بره اگه سوالم ابتداييه ببخشيد چون من اصلا با اين نرم افزار تا حالا كار نكردم اطلاعاتم خيلي كمه خواهش مي كنم كمكم كنيد .
ali zi zeperto
17-10-2009, 22:47
باعرض سلام خدمت دوستان و اساتيد عزيز من تو درس گرافيك كامپيوتري نياز به طراحي ساعت شني دارم تو محيط توربو ++c در كشيدن چارچوب كلي مشكل ندارم فقط مشكلم اينجاست كه استاد مي گه اين پروژه بايد تايم رو از كاربر بگيره بر حسب اون تعداد شن وجود داشته باشه و در هر ثانيه يك شن بياد قسمت پايين ساعت به طوريكه در پايان زمان شني در قسمت بالا نمونه . حالا من موندم اولا چطور تايم رو از كاربر بگيرم , ]چطور با تعداد شن ارتباط بدم ( مثلا وقتي مي گيم 5 دقيقه يعني 300 شن رسم شود كه در هر ثانيه يكي بره قسمت پايين ساعت شني ) يعني چه كدي بنويسم كه برحسب تايمي كه مي گيره تعداد شن انتخاب بشه , حركت شن ها چه جوري اتفاق مي افته ؟ كه بگيم در هر ثانيه يك شن از يه مكان به مكان ديگه بره اگه سوالم ابتداييه ببخشيد چون من اصلا با اين نرم افزار تا حالا كار نكردم اطلاعاتم خيلي كمه خواهش مي كنم كمكم كنيد .
باید از شی گرایی استفاده کنی.زمان رو مثلا به دقیقه از کاربر بگیر و بعد به ثانیه تبدلیش کن.بعد به تعداد ثانیه ها یه آرایه داینامیک از اشیا تعریف کن و با یه حلقه از ابتدای آرایه شروع کن برو تا آخر.توی حلقه باید از یه تابع delay استفاده کنی تا دونه شن ها آروم تر بیافتن:31:.
البته افتادن شنها جای بحث داره.منظورم انباشته شدن و خالی شدنشونه.این انباشته شدن می تونه یه چیز سمبلیک باشه یا سعی بشه رفتار واقعی ریزش تقریبا شبیه سازی بشه.(یعنی دونه ها بیافتن روی هم و قل بخورن به طرف پایین واطراف )در صورت دوم کار ساده تری:46: در پیش داری.هم برای ریزش و خالی شدن و هم برای ریختن و انباشته شدن.اگه این دومی الزامی نباشه کارت خیلی راحت تره.
طراحی کلاس هم که قسمت مهم کاره که بستگی به موارد بالا داره.
vBulletin , Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.