PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : قيمت لپ‌تاپ‌ نسبت به سال گذشته 14 درصد كاهش يافت



AKBAR_56
03-10-2009, 17:52
به گزارش فارس به نقل از پي‌سي‌ورلد، بين ماه‌هاي ژوئيه و آگوست 2009 فروش جهاني محصولات نيمه‌رسانا 5 درصد رشد داشته است كه كارشناسان "انجمن صنعت نيمه‌رسانا "(SIA) علت اين امر را افزايش فروش رايانه‌هاي قابل‌حمل، به‌خصوص نت‌بوك‌ها مي‌دانند.
به عقيده اين مركز، كاربران اين روزها به صورت گسترده به سمت نت‌بوك‌هاي ارزان همراه رو آورده‌اند و اين مسئله موجب شده است تا هم‌اكنون 17 درصد از فروش جهاني رايانه‌هاي قابل‌حمل به نت‌بوك‌ها اختصاص يابد.
"جرج اسكالايس " مدير مركز SIA در اين خصوص گفت: افزايش فروش نت‌بوك‌ها باعث ايجاد بازار جديدي در سطح جهان شده و شكاف موجود ميان فروش بالاي گوشي‌هاي هوشمند و رايانه‌هاي قابل‌حمل را تااندازه‌اي پوشانده است.
نت‌بوك در اصل به نسل جديدي از رايانه‌همراه همراه اطلاق مي‌شود كه نمايشگر و صفحه‌كليد كوچك‌تري نسبت به لپ‌تاپ‌ها دارند و براي اتصال به اينترنت و ديگر فعاليت‌هاي پايه‌اي رايانه‌اي مورد استفاده قرار مي‌گيرند.
به گفته مركز SIA، هم‌اكنون ميانگين قيمت لپ‌تاپ‌ها نسبت به سال گذشته 14 درصد ارزان‌تر شده و ميزان حافظه داخلي استفاده شده در اين محصولات تا 25 درصد افزايش يافته است.
اين جريان موجب افزايش فروش تراشه‌هاي نيمه‌رسانا شده و مجموع فروش اين محصولات را در ماه آگوست به 1/19 ميليارد دلار رسانده است.