PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : معرفي رايانه هاي انقلابي در جهان



sinath
30-09-2009, 01:14
ظهور صنعت رايانه در جهان باعث شكل گيري رايانه هايي شده است كه شايد امروز پيش پا افتاده و ساده به نظر بيايند اما در زمان خود انقلاب بزرگي را در اين صنعت ايجاد كرده اند.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
به گزارش خبرگزاري مهر زندگي آنلاين نسل جديد بشر تنها پس از ظهور رايانه ها آغاز نشد بلكه برخي از رايانه ها قبل از اينكه به يكي از مهمترين بخشهاي زندگي انسان تبديل شوند دو وظيفه مهم به عهده گرفتند تا توجه انسانها را به خود جلب كرده و موارد ممكن استفاده از خود را براي بشر نمايان سازند.

از اين رو برخي از رايانه ها پس از ابداع نقشي بسيار حياتي را به عهده گرفتند كه در بعضي موارد نقش آنها در زندگي امروزي بشر همچنان ادامه دارد. در ادامه به برخي از اين رايانه ها كه در زمان خود به نوعي زندگي انسان را متحول ساخته اند و نشريه لايوساينس به معرفي آنها پرداخته اشاره خواهد شد.

چارلز بابيج : چارلز بابيج به درخواست دولت انگليس مبني بر نياز به ماشيني كه بتواند جداول رياضي ارائه كند رايانه اي منحصر به فرد و شگفت انگيز طراحي كرد كه به تازگي دانشمندان موفق به ساخت آن شده اند. دانشمندان با استفاده از طرحها و نقشه هاي به جا مانده از بابيج رايانه هايي كاربردي را ساختند كه استفاده از آنها همچنان ادامه دارد.

: ENIAC
توانايي برنامه ريزي مجدد ENIAC اين رايانه كه به ارتش ايالات متحده تعلق داشته است براي اولين بار در سال 1946 ارائه شد . رايانه بالايي داشته و از عملكرد بازشماري با سرعت 357 بار در ثانيه برخوردار بوده است . با اين حال وزن اين رايانه 30 تن بوده از 17 هزار و 475 تيوب خلا استفاده مي كرده و 150 كيلووات انرژي نياز داشته است .

: IBM 063
براي اولين بار مورد استفاده شركتهاي تجاري قرار گرفت . زماني كه اين رايانه ارائه شد تقاضاي زيادي براي رايانه هاي تجاري ايجاد شده بود و پس از آن محبوبيت اين رايانه باعث شكل گيري بنياد اقتصادي براي صنعت رايانه هاي مدرن شد.

: Datapoint 2200
ارائه شده است . اساسهاي اين CTC يكي از ابتدايي ترين رايانه هاي تك كاربر در بازار جهان است كه توسط شركت كامپيوتر ترمينال يا در آن زمان از اينتل خواست پردازشگر كوچكي را براي CTC رايانه اكنون به گونه اي در همه رايانه هاي مدرن امروزي نهفته است . رايانه اش توليد كند تا از گرم شدن سيستم جلوگيري كند و اينتل با ابداع اين پردازشگر بنيان اينتل كنوني را در زمينه توليد ميكروپردازشگرها پايه گذاري كرد.

: Xerox PARC Alto
رايانه اي تك كاربره با گرافيك تعاملي و ويندوز و آيكن ماوس و مكان نما حافظه سخت داخلي و امكان برقرار ارتباط با رايانه هاي ALto ديگر در دفاتر و شايد در ديگر نقاط جهان خصوصياتي هستند كه شامل حال رايانه هاي امروزي مي شوند و براي اولين بار در رايانه كه توسط شركت زيراكس توليد شده بود در سال 1974 گرد هم آمدند . با اين حال زيراكس هرگز اين رايانه را به بازارهاي مصرف ارائه نكرد.

: II اپل
اين رايانه توسط شركت اپل معرفي شد و توانست جايگاه خود را در بازارها به مدت 15 سال متوالي حفظ كند . اين رايانه در استفاده از گرافيكهاي رنگي پيشگام به شمار رفته و در زمينه هاي آموزشي و تجاري به محبوبيت چشمگيري دست يافت .

: IBM
اين رايانه در زمان ساخته شدن قطعا سريع ترين و جذاب ترين ميكرو رايانه موجود به شمار نمي رفت اما توانست استانداردهاي نرم افزاري و سخت افزاري را در بازار تجارت رايانه هاي شخصي رقم بزند. در واقع ابداع اين رايانه به گونه اي عامل تكامل رايانه هاي شخصي و خانگي امروز به شمار مي رود.

مكينتاش : رايانه اي كه صنعت نسل جديد رايانه ها را براي نسل جديد انسانها بر انگيخت . اين رايانه براي اولين بار استفاده از سيستم را كنار گذاشته و از واسطه گرافيكي استفاده كرد و در نهايت به موفقيت تجاري بالايي نيز دست يافت .

MS DOS عامل
دستيابي به مقام سريعترين ابر رايانه در جهان براي مدتهاي طولاني كاري بسيار مشكل به شمار مي رفت كه پس از IBM ابر رايانه رادرانر ENIAC تعلق گرفت . اين رايانه با سرعت پردازش يك كوارديليون در ثانيه از نظر ابعاد از رايانه IBM ارائه اين رايانه به ابر رايانه شركت بسيار بزرگتر است . بر اساس آنچه تاريخ نشان مي دهد در سالهاي نه چندان دور مي توان شاهد رايانه هاي كوچكي بود كه با سرعتي بسيار بالاتر از اين ابررايانه اطلاعات را پردازش خواهند كرد.

jigar-tala
04-10-2009, 15:37
MS DOS عامل
دستيابي به مقام سريعترين ابر رايانه در جهان براي مدتهاي طولاني كاري بسيار مشكل به شمار مي رفت كه پس از IBM ابر رايانه رادرانر ENIAC تعلق گرفت . اين رايانه با سرعت پردازش يك كوارديليون در ثانيه از نظر ابعاد از رايانه IBM ارائه اين رايانه به ابر رايانه شركت بسيار بزرگتر است
دوست عزیز اون قسمت که قرمز کردم میشه بگید یعنی چقدر