PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : تغذيه و آبياري گلهاي آپارتماني



koorosh1357
22-09-2009, 14:58
دوستان عزيز سلام
يكي از راههاي تغذيه گياهان استفاده از كودهاي كامل به صورت محلول پاشي مي باشد كه در بسياري از راهكارها از اين روش به عنوان بهترين روش استفاده از عناصر ريز مغذي ياد شده است (به دليل دارا بودن بار مثبت اغلب اين عناصر و جلوگيري از جذب آنها توسط خاك ) از طرفي بر روي دستور مصرف اغلب كودهاي رايج در بازار دوره استفاده براي گياهان زينتي به صورت محلول پاشي هر 15 روز يكبار معرفي مي گردد ، حال آنكه در اين جداول گياهان مختلف از هم تفكيك نشده و اين مطلب به صورت عمومي عنوان شده است .
در اين خصوص لازم به ذكر است به گفته يكي از فعالان بخش پرورش كاكتوس اين روش تغذيه مردود مي باشد و همچنين مشاهده شده كه با شروع استفاده از اين مواد در ابتدا گياهان از رشد نسبتاً خوبي برخوردار مي شوند اما در ادامه گياه دچار مشكل شده و رشد گياه متوقف و حتي از بين مي رود .
1- مطلب مورد توجه اين است كه آيا گياهان با تكرار محلول پاشي دچار مسموميت غذايي مي شوند ؟ اگر چنين مطلبي صحيح مي باشد راهكار حل آن چيست ؟
2- مطلب مهم ديگر ميزان آب مورد نياز براي گياهان آپارتماني و روش آبياري براي اين گياهان است .
چگونه مي توانيم بهترين آبياري را انتخاب نموده كه هم گياه دچار تشنگي و خشكي نشود و هم از پوسيدگي ريشه آن جلوگيري نماييم ؟
گاه به اين مطلب رسيده ايد كه گياه شما در گلداني بزرگ و سنگين واقع شده كه داراي مشكلات زيادي در زمينه تعويض خاك مي باشد . تصور كنيد كه اين گياه دچار پوسيدگي ريشه مي شود ، راهكار حل آن چيست ؟ در اين حالت در مورد درختان و يا گياهان زراعي مي توان از سموم مختلفي از جمله بنوميل و يا حتي محلول بردو استفاده نمود كه نسبتاً نتيجه مطلوبي دارد اما آيا ميزان استفاده از اين سموم براي گلهاي آپارتماني به چه اندازه اي بوده است ؟
دوم اينكه در شرايط باغ و يا مزرعه مي توان با كاهش دور آبياري و ايجاد زهكش مناسب محيط اطراف ريشه را خشك تر نموده تا شرايط براي فعاليت عامل بيماريزا نا مناسب گردد ، در اين خصوص اين نكته قابل ملاحظه است كه علت اصلي بوجود آمدن اين مشكل در گلدان غالباً به دليل عدم زهكش مناسب در انتهاي گلدان است و اين مورد در ذهن نقش مي بندد كه چگونه مي توان بدون تعويض خاك آن را برطرف كرد ؟
از شما دوستان عزيز خواهشمندم در اين موارد نظرات خود را بنويسيد ؟
باتشكر
كوروش

behzadasadi
25-09-2009, 22:58
با تشکر از مطالب مفیدتون