PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : تلاش سازمان‌هاي امنيتي هندي براي ممنوعيت تلفن اينترنتي



wichidika
21-09-2009, 12:30
سازمان‌هاي امنيتي هند درصددند تا زمان به‌کارگيري سيستمي براي ردگيري تلفن اينترنتي بين‌المللي، اين مکالمات را ممنوع كنند.
به گزارش سرويس فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، به گفته مقامات، هند از اين واهمه دارد که گروه‌هاي شبه نظامي فعاليت کننده در خارج از اين کشور با استفاده از تلفن اينترنتي سيستم‌هاي امنيتي را در طول طرح‌ريزي و اجراي حملات کنار بزنند.
وزير مخابرات هند درخواست سازمان‌هاي امنيتي براي مسدود شدن برخي مکالمات توسط خدمات‌دهندگان را تاييد کرده است. کشور هند پس از حملات تروريستي به بمبئي که در جريان آن 166 نفر کشته شدند سيستم‌هاي امنيتي‌اش را مورد تغيير و اصلاح قرار داده است.
در جريان اين حمله پليس تلفن ماهواره‌يي از تروريست‌ها به دست آورد و اعلام کرد اين افراد با تلفن همراه و تلفن اينترنتي با همدستانشان در پاکستان در تماس بودند.
سال گذشته نيز هند نسبت به ايميل‌هايي که از طريق سرويس بلک بري ارسال مي‌شوند و قابل ردگيري نيستندف ابراز نگراني کرده بود. شرکت سازنده بلک بري بعدها و پس از مجموعه ديدارهايي موافقت کرد مطابق با رهنمودهاي امنيتي هند عمل کند.
هند همچنين در حال بررسي قانون جديدي است كه بررسي تمامي تجهيزات مخابراتي وارداتي را براي اطمينان از به خطر نيفتادن امنيت ملي امکان‌پذير مي‌کند.
شرکت‌هاي متعددي از جمله گوگل، اسکايپ، ياهو و ويندوز لايو تلفن اينترنتي عرضه مي‌کنند؛ هرگونه ممنوعيتي بر هزاران نفري که از اين خدمات براي انجام مکالمات ارزان‌قيمت استفاده مي‌کنند تاثير مي‌گذارد. در فاصله ماه‌ ژانويه تا مارس امسال 130 ميليون دقيقه مکالمه از طريق تلفن اينترنتي بين‌المللي در هند انجام گرفته است. انجمن فراهم‌کنندگان خدمات اينترنتي هند اعلام کرده از تمامي الزامات امنيتي پيروي خواهد کرد.
انتهاي پيام