PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : ترافیک بین‌المللی اینترنتی به 79 درصد رسید



s_paliz
17-09-2009, 22:05
رکود اقتصادي کنوني که پس از واقعه جهاني "بحران اقتصادي بزرگ" به عنوان بزرگترين نوسان در جريان اقتصادي دنيا محسوب مي‌شود، بر روند رو به رشد ترافيک اينترنتي جهان تاثير منفي نگذاشته است و شرکت‌هاي عرضه‌کننده خدمات اينترنتي همچنان در حال آماده‌سازي بيشتر اين فضا هستند.

به گزارش همکاران سیستم اقتصاد جهان از حدود يک سال قبل در شرايط بحران قرار گرفت و با اتفاقات کليدي و مهمي از جمله ورشکستگي‌ بانک سرمايه‌گذاري Lehman Brothers همراه شد. اما به گفته شرکت تحقيقاتي Telegeography، از اواسط سال 2008 تا اواسط سال 2009 ميلادي، ترافيک اينترنتي بين کشورها با سرعت بيشتر نسبت به سال‌هاي قبل افزايش يافت.

اين شرکت تحقيقاتي اعلام کرد، در حالي که ترافيک بين‌المللي اينترنتي در سال 2008 ميلادي 61 درصد بود، اين رقم هم‌اکنون به 79 درصد افزايش يافته است. اين مطالعه بيشتر بر ترافيک اينترنتي بين کشورها تاکيد داشته و کمتر به ترافيک اينترنتي داخلي کشورها پرداخته است.

طي يک سال گذشته ميزان ترافيک اينترنتي بين کشورهاي در حال توسعه از جمله اروپاي شرقي، آسياي جنوبي و خاورميانه تا دو برابر افزايش يافته است و کشورهاي توسعه يافته نيز شاهد رشد گسترده اين جريان بوده‌اند. ترافيک اينترنتي بين‌المللي لينک‌هاي مرتبط با آمريکا و کانادا در اين دوره زماني با رشد 59 درصدي همراه بوده‌اند.