PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : سريع‌ترين راه رسيدگي به جرائم اينترنتي ارسال ايميل است



wichidika
16-09-2009, 12:46
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
نحوه رسيدگي به جرائم اينترنتي اعلام شد؛
عضو مجتمع رسيدگي به جرائم رايانه‌يي كشور:
سريع‌ترين راه رسيدگي به جرائم اينترنتي ارسال ايميل است
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: جامعه اطلاعاتي -فناوري اطلاعات


عضو اصلي مجتمع شماره 34 رسيدگي به جرايم رايانه‌يي و اينترنتي دادگستري كل استان تهران گفت: بهترين و سريع‌ترين راه براي رسيدگي به جرايم اينترنتي از طريق ارسال ايميل به آدرس shora@isp.ir است.
باقر افخمي در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، اظهار كرد: شاكيان مي‌توانند موارد و مدارك شكايت خود را به‌صورت فايل ضميمه شده براي ما ايميل كنند و يا به صورت حضوري و در ساعات اداري به مجتمع مراجعه كنند.
وي با تاكيد بر اينكه تنها مركز رسيدگي به جرايم رايانه‌يي در كل ايران به صورت حضوري همين مركز است گفت: البته اين پيش‌بيني صورت گرفته كه درصورت تقاضاي زياد در استان‌ها و شهرهاي ديگر در مراكز استان شعبي در اين رابطه ايجاد شود.
افخمي تصريح كرد: از نظر حقوقي و قانوني اگر كسي به‌عنوان خواهان يا شاكي ادعايي را مطرح كند بايد طبق قانون در محل "مشتكي عنه" مراجعه كند زيرا طبق قانون رسيدگي به يك لايحه يا طرح دعوي بايد در محل حوزه دعوا باشد اما به طور استثنا به‌خاطر نوع كار و تخصصي بودن اين مجموعه، فعلا اين مجتمع به صورت متمركز فعاليت مي‌كند.
وي درباره مدت زمان مورد نياز براي رسيدگي به شكايات يادآور شد: زمان رسيدگي بسته به نوع شكايت‌ها متفاوت است و بايد بررسي شود كه آيا مورد شكايت به كار كارشناسي، استعلام يا مراجعه نياز دارد يا خير اما روال عادي به اين صورت است كه با توجه به دستورالعمل سابق قوه قضاييه اساس كار شوراي حل اختلاف تسريع در امور دادرسي و جلوگيري از اطاله دادرسي است.
افخمي در پايان يادآور شد: آدرس مجتمع شماره 34 رسيدگي به جرايم رايانه‌يي و اينترنتي دادگستري كل استان تهران خيابان سيدخندان، ‌خيابان ارسباران است.
انتهاي پيام