PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : برپايي «فن بازار» در نمايشگاه رسانه‌هاي ديجيتال



s_paliz
14-09-2009, 18:04
ICTPRESS - بخش فناوري و نو‌آوري سومين جشنواره و نمايشگاه رسانه‌هاي ديجيتال امسال اقدام به برپايي «فن بازار» در اين رويداد فرهنگي ـ رسانه‌اي مي‌كند.


بر اساس اين گزارش ، «فن بازار» با هدف تجاري‌سازي محصولات اوليه به منظور رشد و پيشرفت اقتصادي، ايجاد ارتباط مؤثر بين سرمايه‌گذاران و صاحبان طرح‌ها و توليدات اوليه تشكيل شده است.
رشد و رونق اقتصاد‌ي، توليد محصولات جديد مبتني بر فناوري‌هاي نوين‌، ارتباط نزديك صنعت و صاحبان ايده، كاهش وابستگي و جلوگيري از خروج ارز براي خريد محصولات حوزه رسانه‌هاي ديجيتال از خارج كشور از ديگر اهداف راه‌اندازي «فن بازار» است.
دانش فني يا محصول اوليه‌ براي فروش بايد قابليت تجاري‌سازي را داشته باشد. به اين معنا كه فناوري مورد عرضه به مرحله‌اي از توسعه رسيده باشد كه فرد متقاضي پس از خريد طرح بتواند آن را بدون هيچ مشكل فني توليد و بهره‌برداري كند و طرح از لحاظ اقتصادي و فني توجيه‌پذير باشد. ارزش‌گذاري و قيمت‌گذاري فناوري توسط فن‌بازار انجام مي‌شود. در صورتي كه طرح اين مرحله را با موفقيت طي كند مجاز به ادامه فرآيند خواهد بود. نمونه اوليه طرح بايد ساخته شده باشد و قبل از عرضه به فن بازار ارائه شود.
سومين جشنواره و نمايشگاه بين‌المللي رسانه‌هاي ديجيتال در روزهاي 8 تا 18 مهر سال جاري در مصلي امام(ره) تهران برگزار مي‌شود.