PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : اروپا به سوی فناوری های سبز پیش می رود



wichidika
12-09-2009, 10:12
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] اروپا به سوی فناوری های سبز پیش می رود موبنا- امسال رنگ نمایشگاه الکترونیکی IFA برلین قرمز بود اما همه شرکت ها در صددند تا سال 2010 جهت ارایه فناوری های سبز برای کاهش مصرف انرژی تلاش کنند.


به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از رویترز، بر این اساس اتحادیه اروپا که قصد دارد از ماه ژانویه سال 2010 اقدامات خود را در این زمینه آغاز کند به همه ابزارها برای مصرف کمتر از یک وات الکتریسیته هنگامی که دستگاه در حال آماده باش است نیاز دارد. این اتحادیه اعلام کرده قصد دارد این میزان مصرف انرژی تا سال 2013 به نیم وات کاهش دهد.
در نمایشگاه IFA برلین بسیاری از شرکت ها اقدام به ارایه فناوری هایی با مصرف انرژی کم کردند که از آن جمله می توان شرکت ژاپنی فوجیتسو و سونی را نام برد که رایانه هایی با مصرف انرژی بسیار کم به نمایش گذاشتند. مثلا شرکت فوجیتسو رایانه ای معرفی کرد که در حالت آماده باش هیچ گونه انرژی مصرف نمی کند.
سونی هم برای کاهش مصرف انرژی محصولی با نام Bravia Eco TV WE5 معرفی کرد که از فناوری back-light در آن استفاده شده و مصرف انرژی را پایین نگه می دارد.
19/135