PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : ميليون‌ها كتاب در اروپا ديجيتالي شد



wichidika
11-09-2009, 12:38
ميليون‌ها كتاب در اروپا ديجيتالي شد
خبرگزاري فارس: 4 ميليون و 600 هزار منبع كتابخانه‌اي شامل كتاب، نقشه، عكس، كليپ و روزنامه در كتابخانه اتحاديه اروپا در بروكسل ديجيتالي شد.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه اينترنتي اتحاديه اروپا، حجم منابعي كه تاكنون در اين كتابخانه ديجيتالي شده نسبت به زمان افتتاح آن بيش از دو برابر شده است.
كتابخانه ديجيتالي اتحاديه اروپا نوامبر سال 2008 كار خود را شروع كرده بود.
كميسون اتحاديه اروپا اعلام كرده كه اين اتحاديه قصد دارد تعداد كتاب‌ها و منابع كتابخانه‌اي خود را تا سال 2010 به رقم 10 ميليون برساند.
اين كميسيون همچنين از اصلاح شيوه برخورد با حق كپي رايت كتاب‌ها و منابع كتابخانه‌اي كه در آينده ديجيتالي مي‌شوند، خبر داد.
اتحاديه اروپا همچنين يك بحث عمومي را درباره چالش‌هاي پيش رو با روند ديجيتالي كردن كتاب‌ها آفاز كرده است.
ويويانا ردينگ، كميسر رسانه‌ها و اطلاعات اجتماعي اتحاديه اروپا گفت: ديجيتالي كردن كتاب‌ها يك وظيفه توانفرساست اما نوعي ارتباط فرهنگي را بين ميليون‌ها شهروند در اروپا و پشت مرزهاي آن باعث مي‌شود.
برخي از مجموعه‌هايي كه اخيراً در اين كتابخانه ديجيتالي شده‌اند مربوط به گنجينه‌هايي از كاتالونيا، برلين، پرتقال و پاريس هستند.
مقر اين كتابخانه در شهر بروكسل، پايتخت بلژيك است.
يكي از بحث‌ها و اختلافات به وجود آمده بين اعضاي اين پروژه شيوه رعايت حق كپي رايت است كه تا 70 سال بعد از مرگ نويسنده و پديدآرونده را شامل مي‌شود.
اعضاي پروژه كتابخانه ديجيتالي اتحاديه اروپا قصد دارد با برگزاري جلساتي به راه‌حلي در اين زمينه برسد.
انتهاي پيام/م