PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : توديع ومعارفه وزير ارتباطات



wichidika
06-09-2009, 14:55
مراسم توديع و معارفه وزير ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات صبح امروز در سالن شهيد قندي اين وزارتخانه برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر محمد سليماني - وزير پيشين ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات - در اين مراسم اظهار كرد: چينش نيروها و مديران و استفاده از برجستگان در درون و بيرون وزارتخانه شرايط خوبي را در چند سال خدمتم در پست وزارت ايجاد كرد و خوشحالم توانستيم از مديران برجسته در اين حوزه استفاده كنيم و آن‌ها نيز توانستند قابليت‌هاي خود را به مردم ارائه دهند.
وي با بيان اينكه به‌روزرساني تلفن در سراسر كشور در چند سال گذشته شروع شده و به سرعت به نتيجه رسيد، تصريح كرد: مشكلاتي به لحاظ فني و اجرايي در كشور وجود داشت كه سعي در برطرف كردن آن‌ها داريم و خوشبختانه نيز موثر بود و به اعتقاد من اگر مديري برنامه‌ريزي داشته باشد، مي‌تواند موفق باشد.
او با تاكيد بر اينكه كليد موفقيت در مديريت اجرايي كشور داشتن برنامه زمانبندي شده است، يادآور شد: در زمينه تلفن ثابت و همراه در چهار سال گذشته انقلابي صورت گرفت و در حوزه اينترنت هم حركت‌هاي گسترده‌اي انجام شد. به عنوان نمونه چهار خط STM1 به بيش از 100 خط STM1 رسيديم.
سليماني با اشاره به محدوديت اينترنت گفت: محدوديت اينترنت به حوزه وزارت ربطي ندارد و گروهي گزارش كارشناسي نشده را تهيه كرده و به مقامات ارسال كردند كه البته من نيز گلايه كردم كه چرا وزير ارتباطات نبايد از اينچنين گزارشي مطلع باشد ولي آن گزارش به دست مقامات رسيد و محدوديت ايجاد شد.
وي ادامه داد: اين سنگ سنگين را به راحتي نمي‌توان بيرون آورد و مقصر آن را دولت نهم مي‌دانند اما به اعتقاد من اين دولت مقصر نبوده ولي اين موضوع گريبانگير ما شد و در دولت دهم نيز اين موضوع ادامه خواهد داشت.
به گزارش ايسنا در اين مراسم که با حضور معاونان، مديران و خبرنگاران رسانه‌ها برگزار شد، از زحمات و تلاش‌هاي چهار ساله دکتر محمد سليماني به عنوان وزير ارتباطات دولت نهم تشکر و قدرداني و مهندس رضا تقي پور به‌عنوان وزير جديد ICT معرفي شد.
انتهاي پيام

wichidika
06-09-2009, 14:57
وزير جديد ارتباطات گفت: فن‌آوري اطلاعات امروز در كنار فن‌آوري نانو و بايو در حال پيشرفت است و در دو دهه آينده جوامع بشري را خواهند ساخت و اميدواريم با رسالتي كه به دوش گرفتيم كارنامه درخشاني را تا چهار سال آينده داشته و بايد با توجه به گفته مقام معظم رهبري جنبش نرم‌افزاري و نهضت علم‌محوري با عنوان گفتمان مسلط جامعه داشته باشيم.
به گزارش خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، مهندس رضا تقي‌پور در مراسم توديع و معارفه وزير ارتباطات با بيان اينكه در تقسيم‌بندي در دنياي حاضر براي گذر از مدار كشورهاي توسعه نيافته و در واقع اقتصاد منبع‌بنيان به اقتصاد دانش‌بنيان بايد به فن‌آوري ارتباطات و اطلاعات توجه كرد گفت: خوشبختانه امروزه بسياري از مسائلي كه روزي جزو معضلات كشور محسوب مي‌شد روبه‌رو نيستيم.
او ادامه داد: البته واقعيت اين است كه ما اگر در گذر زمان بخواهيم فاصله خود را با جوامع پيشرفته حفظ و يا كمتر كنيم بايد با سرعت حركت آن‌ها و يا بيش‌تر حركتمان را ادامه دهيم كه انتهاي آن توسعه اقتصاد دانش‌بنيان است.
وي با بيان اين كه در اين حوزه مي‌توان خلق فرصت كرد، گفت: كشورمان موقعيت جغرافيايي مناسبي در منطقه دارد و از طرفي داراي جمعيتي جوان و تحصيلكرده و نيروي انساني متخصص هستيم و ابلاغ قانون اجرايي شدن اصل 44 هم فرصتي ديگر براي اين حوزه است.
تقي‌پور ادامه داد: قابليت جذب سرمايه‌گذاري خارجي از ديگر موضوعاتي است كه بايد به آن توجه شود و اگر بخواهيم خود را در سطح استانداردهاي جهاني تعريف كنيم بايد در اين نقطه قوت بهره بگيريم و از زيرساخت‌هاي قوي ارتباطي بهره‌مند باشيم.
وزير ارتباطات ادامه داد: خوشبختانه امروز فضاي رقابتي در كشور در اين حوزه شكل گرفته كه با توسعه اين فضا بتوانيم در تسهيل ارائه خدمت به مردم با قدرت بيش‌تري ادامه راه دهيم و خوشبختانه در چهار سال گذشته از نظر پيشرفت‌هاي علمي و فن‌آوري، هسته‌يي، نانو، فن‌آوري‌هاي هوا و فضا پيشرفت‌هاي عظيمي را شاهد بوديم و اميدواريم اين مسير با حمايت رييس جمهور و با رهنمودهاي مقام معظم رهبري و با همكاري شما به خوبي طي شود و به شعار گذر از اقتصاد منبع‌بنيان به اقتصاد دانش‌بنيان برسيم.
او با بيان اين كه در اين شعار عامل پيشران فن‌آوري اطلاعات و ارتباطات است، گفت: توسعه پايدار اين حوزه به منظور سرآمدي و اقتدار نظام در مسير توسعه اجتماعي و رفاه جامعه است.
وي ادامه داد: اميدواريم در وضعيت مطلوب شاهد توسعه جامعه‌اي باشيم كه بسياري از امور مردم درارتباط با دولت، تجارت، دسترسي به اطلاعات و بسياري از خريد و فروش‌ها بدون نياز به مراجعه حضوري امكان‌پذير باشد.
وزير ارتباطات با بيان اينكه پنج محور اصلي براي كار داريم تاكيد كرد: توسعه زيرساخت‌هاي ارتباطي كشور با استفاده از فن‌آوري‌هاي نوين ارتباطي، توسعه فن‌آوري اطلاعات به منظور رشد جمهوري اسلامي ايران در عرصه‌هاي اجتماعي، اقتصادي، فرهنگي و امنيتي، توسعه فن‌آوري‌ها و كاربردهاي فضايي، مسائل پست و پست بانك و تمركز بيش‌تر برروي تنظيم مقررات و تنظيم روابط دولت با اپراتورها و اپراتورها با مردم است.
تقي‌پور ادامه داد: لازم است بتوانيم براي توسعه در اين حوزه از بخش خصوصي به خوبي كمك بگيريم و مقررات و تسهيلات لازم را براي ورود شركت‌هاي كوچك و متوسط در اين حوزه فراهم كنيم و تا جايي كه ممكن است كار مردم به دست مردم انجام شود و دولت بخش تنظيم روابط را داشته باشد و از تصدي‌گري فاصله بگيرد.
او خاطر نشان كرد: قصد داريم اين ساختارها را تقويت كنيم به نحوي كه اين توانمندي در كشور ايجاد شود و از تشكل‌هاي غير دولتي و افزايش نقش آن‌ها حمايت شود و بنده باور دارم با عزم راسخ و جديتي كه در اين حوزه وجود دارد بتوانيم موفق شويم و از زحمات دكتر محمد سليماني نيز بسيار تشكر مي‌كنم.
به گزارش ايسنا در اين مراسم همچنين دكتر رحيمي - معاون حقوقي و امور مجلس رييس جمهور - اظهار كرد: دكتر سليماني كار ارزشمندي آغاز كرده و به جايگاه خوبي رساند كه قطعا در چهار سال آينده جناب آقاي تقي‌پور هم در اين زمينه موفق بوده و اين كارها را افزايش خواهند داد.
وي با بيان اينكه در حوزه ارتباطات گرفتاري‌ها و مشكلاتي وجود دارد، گفت: افراد متعددي براي پست وزارت مورد ارزيابي قرار گرفتند البته بنده علاقه‌مند بودم كه سليماني به اين وزارت ادامه دهند و امروز خوشحالم يكي از ياران ايشان در بين گزينه‌هاي مختلف توانست ماموريت اين وزارتخانه را به عهده بگيرد.

wichidika
06-09-2009, 14:58
وزير جديد ارتباطات تقويت و حمايت از تشكل‌هاي غيردولتي و افزايش نقش آن‌ها در تصميم‌گيري‌ها و پروژه‌هاي ملي را از برنامه‌هاي مورد توجه وزارت ICT عنوان كرد.
به گزارش خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) رضا تقي‌پور - وزير جديد ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات - در جمع خبرنگاران با بيان اينكه در دوره گذشته جهشي در زيرساخت‌هاي ارتباطي شاهد بوديم اظهار كرد: ما سعي مي‌كنيم در تكميل برنامه‌هاي گذشته به فن‌آوري اطلاعات بيش‌تر بپردازيم و با هماهنگي و برنامه‌ريزي مناسب در اين زمينه موفق عمل كنيم.
او با بيان اينكه دولت الكترونيكي را بايد در ابعاد مختلف تجارت الكترونيك، سلامت الكترونيك توسعه داده و اين فعاليت‌ها جزو ماموريت اصلي ما محسوب مي‌شود، گفت: در اين حوزه زيرساخت‌هاي ارتباطاتي را فراهم مي‌كنيم و پس از آن بايد پروژه‌هاي بزرگ ملي را تعريف كنيم.
وي با تاكيد بر اينكه در اين زمينه برنامه‌اي تنظيم كرده و با انجام زمانبندي‌ها آن را ارائه خواهيم داد، تصريح كرد: جذب سرمايه‌گذاري خارجي از موضوعاتي است كه بايد به آن توجه شود كه در بحث اپراتور دوم اين اتفاق افتاد و در ديگر پروژه‌هاي بزرگ نيز بايد از اين امكان استفاده كند تا به نتيجه برسيم.
او با تاكيد بر اينكه بايد بتوانيم سرمايه‌هاي خرد و داخلي را براي حضور در بورس هدايت كنيم، گفت: بايد مثل بسياري از كشورهاي ديگر بتوانيم بورس قوي داشته باشيم چراكه تفاوت نرخ سود بين نرخ داخلي و خارجي در طرح‌هاي خارجي اهميت دارد.
وزير جديد ارتباطات گفت: در بحث اپراتور سوم نيز بايد به بحث سرمايه‌گذاري خارجي توجه شود و علاقه‌مندي نيز براي جذب سرمايه‌گذاري خارجي وجود دارد و اين اتفاق خواهد افتاد و واقعيتي ديگر اين است كه ساختارهاي خصوصي و قوي كه بتوانند سرمايه كافي براي اين كار را داشته باشند در كشور نداريم؛ بنابراين تقويت اين ساختارها نيز يكي از محورهاي كاري ماست.
تقي‌پور توجه و اهميت به فرهنگ كار تيمي و كنسرسيومي را براي كارهاي ملي بسيار مورد تاكيد قرار داد و تصريح كرد: اپراتور سوم نيز كه مجوز آن صادر شده سعي و پيش‌بيني مي‌كنيم كه امسال كار خود را آغاز كند.
انتهاي پيام

wichidika
06-09-2009, 15:00
معاون وزير ارتباطات گسترش تجارت و بانكداري الكترونيكي، اجراي خدمات سلامت و ارائه آموزش الكترونيكي، اتصال كليه دستگاه‌هاي اجرايي در سراسر كشور به شبكه ملي، ايجاد و توسعه هاب منطقه‌اي اينترنت، ايجاد و توسعه شبكه ملي اينترنت در كشور، اجراي سامانه مديريت و امنيت اطلاعات از اقدامات مورد توجه اين وزارتخانه در چهار سال گذشته برشمرد.
به گزارش خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، عبدالخضر كامراني - معاون ارتباطات و برنامه‌ريزي وزير ICT - در مراسم توديع و معارفه وزير ارتباطات با اشاره به عملكرد اين وزارتخانه در چهار سال گذشته اظهار كرد: برنامه‌ها و اقدامات زيادي در چهار سال گذشته انجام شد و موفقيت زيادي را شاهد بوديم.
او ادامه داد: افزايش رومينگ با 109 كشور و 204 اپراتور از ديگر كشورها، افزايش مشتركان داراي GPRS كه به بيش از صد در صد رشد رسيد و همچنين رشد مشتركان MMS كه در دوره گذشته انجام شد. همچنين افزايش 26 هزار و 154 مگابيت ظرفيت اينترنت كشور و افزايش 34.9 درصد ضريب نفوذ كاربران نيز از ديگر اقدامات انجام شده بود.
وي با بيان اينكه شركت مخابرات وارد بورس شده و اپراتور دوم تلفن همراه فعاليت خود را آغاز كرده است و اپراتور سوم نيز در حال انجام و طي مراحل كاري مورد نياز است گفت: لايحه قانون جامع ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات در دولت تصويب شده و تقديم مجلس شد همچنين تصويب اساسنامه جديد شركت فن‌آوري اطلاعات و سازمان تنظيم مقررات و تهيه و تدوين اساسنامه جديد شركت خدمات پستي و راه‌اندازي و بهره‌برداري از شبكه هوشمند IN از ديگر فعاليت‌هاي مورد توجه بود.
كامراني به ارائه بخش‌هايي از دستاوردهاي دولت نهم در اين حوزه پرداخت و گفت: حمايت از توليد‌كنندگان داخلي تجهيزات مخابراتي و همچنين مشاركت در پروژه كابل دريايي فالكون از موارد مورد توجه بود. همچنين حضور فعال در مجامع به منظور تعيين و ارتقاء سهم كشور از فعاليت‌هاي فضايي در سطح بين‌المللي و تهيه و تدوين طرح جامع توسعه پست كشور از ديگر فعاليت‌هاي مهم محسوب مي‌شود.
معاون وزير ارتباطات با بيان اينكه گزارش عملكرد برنامه پيشنهادي سال 84 وزير به مجلس شوراي اسلامي ارسال و بيشتر آن نيز انجام شده است اظهار كرد: اين گزارش 15 محور دارد.
او تصريح كرد: پيش‌نويس برنامه بخش ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات در برنامه پنجم توسعه كشور انجام شد و عملكرد كميته تطبيق مصوبات هيات مديره شركت‌ها با قوانين و مقررات در سال‌هاي 84، 85، 86، 87 و اقدامات انجام شده درباره پيشنهادهاي ارائه شده وزارت ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات به دولت از ديگر موارد مورد توجه است.
وي ادامه داد: از كارهاي خوب انجام شده در وزارتخانه با توجه به اينكه امسال سال اصلاح الگوي مصرف بوده، 51 پيشنهادي بود كه در اين باره به رييس جمهور اعلام شد و خدمات دستگاه‌هاي اجرايي به صورت الكترونيكي دريافت و ارائه شده است.
معاون وزير ارتباطات كاربرد امضاي الكترونيكي، راه‌اندازي كنفرانس از راه دور، اتصال مراكز درماني به اينترنت پرسرعت و استفاده از اينترنت پرسرعت را از ديگر فعاليت‌هايي برشمرد كه مورد توجه قرار گرفت و افزود: واگذاري تلفن همراه كه در سال 84، حدود هشت ميليون بود به بيش از 46 ميليون رسيد و دفاتر ICT روستايي كه 963 دفتر بود به بيش از هشت هزار و 700 دفتر رسيده است.

wichidika
06-09-2009, 15:02
دغدغه خاصي كه در چهار سال گذشته نتوانستيم برطرف كنيم وجود نداشت و با برنامه پيش رفته و با توجه به برنامه توسعه چهارم و سند چشم‌انداز نظام، برنامه‌هاي خود را تحقق داده و موفق شديم.
به گزارش خبرنگار سرويس ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر محمد سليماني وزير پيشين ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات در جمع خبرنگاران با بيان اين مطلب و اين ‌كه در دوره گذشته جهشي را در حوزه زيرساخت‌هاي ارتباطي شاهد بوديم و محيط پويايي وجود داشت گفت: هرچه مرور مي‌كنم موضوع يا چيزي كه از برنامه عقب باشيم وجود ندارد مگر در حوزه‌اي كه تقاضايي در آن زمينه وجود نداشته باشد.
وي با بيان اينكه دغدغه اصلي در چند سال گذشته بحث تلفن ثابت و تقاضاي آن از سوي مردم بود تصريح كرد: متقاضيان بسياري براي بحث تلفن ثابت وجود داشت و آن‌ها دوست داشتند بتوانند به سرعت از اين امكان استفاده كنند ما نيز شرايطي را ايجاد كرديم كه مردم بتوانند ظرف يك هفته تا يك ماه از خط تلفن ثابت بهره‌مند باشند.
سليماني دغدغه اصلي در بحث تلفن همراه را قيمت آن ذكر كرد و گفت: قيمت تلفن همراه بالا بود كه ما سعي كرديم آن را كاهش دهيم و از موضوعات ديگر ارتقاي تكنولوژي بود كه بحث GPRS ،MMS و SMS را ارتقاء داديم و براي توسعه نيز هنوز جا دارد.
وزير پيشين ارتباطات ادامه داد: از موارد ديگري كه بايد انجام مي‌داديم خدماتي بود كه بايد به دانشگاه‌ها ارائه مي‌شد كه بحث پهناي باند در حوزه اينترنت براي دانشگاه‌هاي بزرگ تحقق يافت و اگر در حال حاضر دانشگاه‌ها از اين امكان استفاده نمي‌كنند ضعف از خودشان است چراكه ما پهناي باند لازم را به آن‌ها ارائه كرده‌ايم.
وي در پاسخ به بالا بودن قيمت در حوزه اينترنت گفت: قيمت در حوزه اينترنت نسبتا بالاست كه آن هم دليل بين‌المللي دارد زيرا از خارج از كشور خريداري مي‌شود كه بايد كاهش يابد.
سليماني با اشاره به نقاط قوت وزارت ICT گفت: زيرساخت‌هايي كه در كشور ايجاد شده گلوگاهي ندارد و هر دستگاه اجرايي كه هر نيازي داشته باشد و آن را برروي ميز مخابرات، پست و پست‌ بانك بگذارد، اين نياز در زمان كوتاهي و بسته به موضوع برطرف خواهد شد.
او درباره نقاط ضعف در اين حوزه گفت: اگر ضعفي وجود داشته باشد به وزارتخانه مرتبط نمي‌شود. به عنوان مثال در زمينه فعاليت بانك‌ها و تجارت الكترونيكي بايد دستگاه‌ها و سازمان‌هاي مختلف از اين بستر استفاده كنند و بايد ضعف‌هايي كه در حوزه بهداشت الكترونيكي، آموزش الكترونيكي و يا ديگر مباحث الكترونيكي وجود دارد، برطرف شود و سازمان‌هاي مرتبط به آن توجه كنند؛ خدمات بايد در بستر الكترونيكي انجام شود تا هزينه‌ها كاهش يابد.
سليماني درباره احساس خود از واگذاري تصدي وزارت ارتباطات گفت: من يك مسووليت بزرگ را كه برگردنم بود و نسبت به آن متعهد بودم واگذار مي‌كنم و اين موضوع خود انسان را فارغ‌البال مي‌كند و از اين موضوع خوشحالم اما از طرفي فرصت خدمت از انسان گرفته مي‌شود و اين حزن و اندوه دارد كه اين موضوع با جايگزين كردن و انجام دادن ديگر خدمات برطرف خواهد شد و از طرفي سابقه كاري مهندس تقي‌پور هم بسيار است و از اين موضوع خوشحالم.
انتهاي پيام

wichidika
06-09-2009, 15:06
موبنا - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با توسعه زیر ساخت ها و کاربردهای فضایی، تلاش می کنیم ماهواره ملی ارتباطی داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا ، مهندس رضا تقی پور امروز (یکشنبه) در مراسم تودیع دکتر سلیمانی وزیر سابق ارتباطات و معارفه خود گفت: امروزه برای گذر از مدار کشورهای توسعه نیافته و درحال توسعه باید اقتصاد منبع بنیان را پشت سر گذاشت به اقتصاد دانش محور روی آورد.
وی تاکید کرد: کاهش فاصله کشور با کشورهای پیشرفته نیازمند حرکت با سرعت بالاست. بویژه حوزه ICT که انتهای کار آن توسعه دانش بنیان است.
تقی پور افزود: فناوری های نانو و بایو در آینده حرف اول را در عرصه ارتباطات و فناوری اطلاعات می زنند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در سند چشم انداز 20 ساله کشور جایگاه فناوری اطلاعات ویژه است و باید جنبش نرم افزاری را در گفتمان خود قرار دهیم.
تقی پور با اشاره به فرصت های بسیار در حوزه ICT کشور اظهار داشت: در حوزه ICT می توان خلق فرصت کرد. موقعیت مناست جغرافیایی در منطقه، وجود جمعیت جوان و با استعداد و ابلاغ قانون اصل 44 از فرصت های موجود در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور است.
وی حوزه های فضایی و خدمات ارزش افزوده را از حوزه های بکر در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات دانست و گفت: همچنین در زمینه جذب سرمایه ای خارجی در حوزه ICT باید حداکثر استفاده را کرد.
تقی پور با بیان اینکه فضای رقابتی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات شکل گرفته است گفت: با این امر باید در جهت ارائه خدمات ارزان تر به مردم پیش رفت.
وی به شعار حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان اشاره و عنوان کرد: توسعه پایدار در حوزه ارتباطات برای کمال جامعه و کارآمدی و اقتدار نظام از اهداف و عامل پیشران برای سوق به اقتصاد دانش بنیان است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور اظهار امیدواری کرد که شاهد جامعه ای باشیم که امور مربوط به دولت از جمله دسترسی به اطلاعات خرید و فروش ها بدون نیاز به مراجعه حضوری امکان پذیر شود.
وی به پنج محور اساسی فعالیت خود در دولت نهم اشاره کرد و افزود: توسعه زیرساخت های ارتباطی کشور، توسعه فناوری اطلاعات، توسعه زیرساخت ها و کاربردهای فضایی، ارتقای نقش پست و پست بانک و تنظیم روابط میان اپراتورها با مردم ، دولت و اپراتورها و اپراتورها با یکدیگر پنج محور اساسی فعالیت در وزارت ارتباطات است.
تقی پور دسترسی به اینترنت پرسرعت و امن، توسعه اینترنت ملی به دور از دغدغه های فرهنگی و امنیتی برای دولت، تحقق دولت الکترونیک، توسعه کاربردهای فضایی و تلاش و ایجاد فضای رقابتی و کاهش تصدی گری دولت با تجدید ساختار در وزارت ارتباطات را از برنامه ای آینده وزارت ارتباطات دانست.
وی مطرح کردن ارتباطات بعنوان یکی از ارکان مهم اقتصاد کشور را از دیگر سرفصل های مهم فعالیت وزارت ارتباطات در 4 سال آینده بیان کرد و افزود: ارتباطات و فناوری اطلاعات می تواند عاملی برای توسعه صادرات غیر نفتی باشد.
وی افزود: اپراتورهای تلفن کشور می توانند به جای استفاده از خدمات خارجی از توان داخلی بهره گیرند.
وزیر ارتباطات اظهار داشت: سعی خواهیم کرد از بخش خصوصی و غیر دولتی فعال در حوزه ICT حمایت کنیم.

wichidika
06-09-2009, 15:16
توسعه فناوري اطلاعات و ارتباطات راه حل بسياري از چالشهاي نظام است
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: ادعا داريم توسعه فناوري اطلاعات و ارتباطات مي تواند راه حل بسياري از چالشهاي نظام باشد و مي توان از آن به منظور کارآمدي، اقتدار و پايداري نظام بهره جست.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
به گزارش خبرنگار ايرنا، "رضا تقي پور" روز يکشنبه در مراسم توديع "محمد سليماني" وزير سابق ارتباطات و فناوري اطلاعات، افزود: کارآمدي، اقتدار و پايداري بعنوان چالشهاي پيش روي نظام مطرح است و برخي در دنيا نظام جمهوري اسلامي ايران را به ناکارآمدي و اشراف نداشتن به منابع اطلاعاتي منتسب مي کنند که با استفاده از فناوري اطلاعات وارتباطات بعنوان عامل پيشران مي توانيم اين چالش ها را از پيش رو برداريم.
وي افزود: دسترسي سريع شهروندان به شبکه اينترنت پرسرعت، البته بدور از تهاجم فرهنگي و دغدغه هاي امنيتي از اهداف اصلي وزارت ارتباطات در چهار سال آينده است.
تقي پور همچنين به تشريح برنامه هاي خود پرداخت و گفت: پنج محور اصلي فعاليت ما در وزارت ارتباطات در چهار سال آينده توسعه زيرساخت ها و فناوري اطلاعات بمنظور رشد جهشي ايران در زمينه هاي اقتصادي، اجتماعي و امنيتي، توسعه پست و پست بانک و ارتقا نقش آنها در زندگي مردم، تنظيم روابط دولت با بخش خصوصي، خصوصي سازي پست، پرداختن به مباحث حاکميتي و رها کردن تصدي گري، تجديدساختار در سطح وزارتخانه و تقويت و حمايت از تشکل هاي صنفي و افزايش سهم آنها در پروژه هاي ملي است.
وي با اشاره به اينکه هدف کلان ما در وزارت ارتباطات، توسعه فناوري اطلاعات و ارتباطات براي رسيدن به "اقتصاد دانش بنيان" است، افزود: براي گذر از مدار کشورهاي توسعه نيافته به توسعه يافته، "اقتصاد منبع بنيان" را بايد پشت سر بگذاريم و به "اقتصاد دانش بنيان" برسيم.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات دولت دهم گفت: در اين چهار سال تلاش خواهيم کرد بسياري از امور مردم در تجارت، مسايل آموزشي، علمي، فني و غيره بدون نياز به مراجعه حضوري امکان پذير شود، نمي گويم اين هدف محقق مي شود ولي سعي مي کنيم زمينه آن را در چهار سال آينده فراهم نمائيم.
تقي پور با قدرداني از زحمات سليماني در چهار سال گذشته، اظهار داشت: با توجه به کارنامه درخشاني که وزارت ارتباطات در اين مدت با راهبري سليماني داشت و جهشي که در اين حوزه اتفاق افتاده ما دوره ي سختي را پيش رو داريم.
وي افزود: در گذر زمان اگر بخواهيم فاصله مان را با کشورهاي پيشرفته کمتر کنيم بايد حداقل با سرعت آنها يا سريع تر از آنها حرکت کنيم.
وي در خصوص اهميت حوزه فناوري ارتباطات و اطلاعات، گفت: در اصل سوم قانون اساسي
بر خودکفايي در علوم و فنون تاکيد شد، براساس چشم انداز 20 ساله نيز ايران بايد جايگاه ممتازي را در منطقه کسب کند، مقام معظم رهبري نيز همواره بر جنبش نرم افزاري تاکيد داشتند که مجموع اين رهنمودها، مسئوليت ما را سنگين تر مي کند چرا که بخش عمده دستيابي به اين اهداف به عهده وزارت ارتباطات است.
تقي پور با اشاره به اينکه امروز فرصت هاي زيادي را در کشور براي توسعه در اين حوزه داريم، افزود: موقعيت جغرافيايي مناسب، جمعيت جوان و با استعداد و ابلاغيه اصل 44 قانون اساسي فرصت هايي براي توسعه در اين حوزه است.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با بيان اينکه از نقاط قوت اين حوزه قابليت جذب سرمايه گذاري خارجي است، افزود: منابع کشور محدود است و اگر بخواهيم خود را به سطح استانداردهاي جهاني برسانيم بايد از سرمايه هاي خارجي بهره گيري کنيم.
تقي پور با اشاره به فقدان ماهواره ملي ارتباطي، گفت: در اين زمينه تاخير داريم اميدواريم با راه اندازي آن دغدغه هاي ناشي از فقدان اين فناوري نيز رفع شود.
گفتني است مراسم توديع و معارفه وزيران ارتباطات و فناوري اطلاعات امروز با حضور معاون حقوقي و پارلماني رئيس جمهور و کارکنان وزارت ارتباطات برگزار شد.

wichidika
06-09-2009, 15:19
دولت نهم نقشي در محدوديت پهناي باند اينترنت نداشت
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات دولت نهم روز يکشنبه در مراسم توديع خود گفت: دولت نهم و وزارت ارتباطات نقشي در اعمال محدوديت پهناي باند اينترنت و در جريان اين موضوع نيز قرار نداشت.

به گزارش روز يکشنبه خبرنگار ايرنا، "محمد سليماني" با اشاره به محدوديت ايجاد شده در پهناي باند اينترنت بعد از انتخابات دوره دهم رياست جمهوري، اظهار داشت: گروهي يک گزارش ناپخته را به مقامات کشور ارسال کردند، بدون اينکه بنده به عنوان وزير در جريان قرار بگيريم و اين گزارش سبب شد، محدوديت در پهناي باند اينترنت اعمال شود.
وي افزود: اين سنگ ثقيل را نمي شود بيرون آورد، فحش را دولت نهم خورد، دولت دهم هم مي خورد، لبخند را نميدانم چه کسي مي بيند.
سليماني در خصوص عملکرد چهار سال گذشته خود گفت: نهضت به روز رساني واگذاري تلفن ثابت در دولت نهم شروع شد و در زمينه تلفن ثابت و همراه در اين چهار سال يک انقلاب صورت گرفت.
وي افزود: در حوزه اينترنت هم حرکت هاي گسترده صورت گرفت و دانشگاهها به شبکه اينترنت متصل شدند که تحول عظيمي بود.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات دولت نهم گفت: گرچه بانک ها گردن کلفتي مي کنند و گردن کلفت هم هستند چرا که پول دارند ولي براساس توافقنامه وزارت ارتباطات و وزارت امور اقتصادي و دارايي که در سال 1385 منعقد شد، 21 هزار بانک به شبکه الکترونيکي متصل شدند.
سليماني افزود: در انتخابات نيز از شبکه الکترونيکي به نحو احسن استفاده شد و دليل اعلام نتايج باسرعت بالا، راه اندازي شبکه الکترونيکي بود که 22 خرداد بهترين نمايش اين شبکه عظيم بود ولي حيف عده اي بر اين همه زيبايي چنگ انداختند و آن ر ا خدشه دار کردند.

wichidika
06-09-2009, 15:21
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
لينك كامل عكسهاي مراسم معرفه
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

wichidika
07-09-2009, 00:06
به گزارش خبرنگار ايلنا، محمد سليماني وزير سابق ارتباطات و فناوري اطلاعات در مراسم توديع خود و معارفه رضا تقي‌پور ضمن تعريف خاطره‌هايي از دوران وزارت خود به تحولات اين حوزه در دوران وزارت چهار ساله خود اشاره كرد و گفت: در اين چهار سال در حوزه تلفن ثابت و همراه انقلاب عظيمي رخ داد. هم‌چنين در حوزه اينترنت هم حركت‌هاي بسيار عالي انجام شد به طوري كه به تعداد stm اضافه شده و پهناي باند اينترنت به دو هزار مگابيت رسيد كه اين از تحولات عظيمي بود كه در اين چهار سال انجام شد.
وي ادامه داد: در حوزه بانكداري الكترونيك گرچه بانك‌ها گردن كلفتي مي‌كردند ولي با امضاي تفاهم‌نامه سال 85، 21 هزار شعبه بانكي به شبكه اينترنت و شتاب متصل شد.
وي ادامه داد:‌ در انتخابات سال 87 مجلس و خرداد سال 88 رياست جمهوري انتخابات به نحو احسن و آن‌لاين انجام شد. البته برخي سعي كردند اين زيبايي را خدشه‌دار كنند ولي انتخابات با شكوه تمام انجام شد و تمام صندوق‌ها به صورت آنلاين به مركز اصلي متصل بود.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات دولت نهم با اشاره به محدوديت پهناي باند اينترنت به 128 مگابيت در دوران وزارت خود اظهار داشت: اين محدوديت پهناي باند از طرف وزارت ارتباطات نبود و برخي با يك گزارش ناپخته و ارائه آن به دولت در حالي كه وزير ارتباطات در هيچ كدام از جزئيات آن اطلاعي نداشت باعث محدوديت پهناي باند شدند و همين امر باعث شد كه فحشش را دولت نهم بخورد و دولت دهم هم خواهد خورد.
وي در پايان سخنان خود اظهار داشت: ما اميدواريم وزارت فناوري اطلاعات به جايي برسد كه باعث دعاي خير مردم شود نه نفرين آنها. [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

wichidika
07-09-2009, 00:09
وزير سابق ارتباطات و فناوري اطلاعات خبر داد:
تحقق تمام برنامه‌هاي وزارت ارتباطات در دولت نهم
خبرگزاري فارس: وزير سابق ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: تمامي محورهاي برنامه چهار ساله‌ وزارت ارتباطات در دولت نهم تحقق پيدا كرد.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبري فارس «توانا» محمد سليماني در مراسم توديع و معارفه وزير ارتباطات در جمع خبرنگاران در خصوص برنامه‌هايي كه در چهار سال دوره وي انجام شد، اظهار داشت: پروژه‌ها طبق برنامه توسعه چهارم مانند توسعه بخش آي‌تي انجام ‌شد.
وي با بيان اين مطلب كه تمامي محورها در سرفصل‌هاي مختلف تحقق پيدا كرد تصريح كرد: تمامي محورهاي برنامه چهار ساله‌ وزارت ارتباطات در دولت نهم تحقق پيدا كرد و اكثر تقاضا در حوزه‌هاي مختلف كاري پيگيري و انجام شد.
وي تصريح كرد: برخي حوزه‌ها در برنامه‌هاي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات برجسته هستند كه يكي از آنها تلفن ثابت است و يكي از دغدغه‌هاي اصلي اين وزارت در خصوص ارائه خط‌ تلفن‌هاي ثابت بوده كه مانند كشورهاي پيشرفته دنيا حداكثر طي يك تا دو هفته به متقاضي آن ارائه شود.
وي افزود: دغدغه ديگر مسئله تعرفه تلفن ثابت بود كه قيمت چند صد هزار توماني براي متقاضي قيمت بالايي بود و اين مسئله نيز تحقق پيدا كرد.
وي در خصوص ارتقاء تكنولوژي در سطح كشور گفت: در زمينه‌هاي GPRS ، MMS ، SMS كشور مي‌تواند پيشرفت چشمگيري داشته باشد همچنين اكثر دانشگاه‌ها به شبكه اينترنتي وصل شدند كه اين مسئله نيز تحقق پيدا كرد.
وي در خصوص نقاط ضعف و قوت وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات تصريح كرد: زير‌ساخت‌هايي ايجاد شده در كشور هيچ‌گونه مشكلي وجود ندارد و نيز دستگاه‌هاي اجرايي هر نيازي كه از مخابرات و پست يا پست بانك داشته باشند مي‌توانند در زمان كوتاهي اين نياز را برطرف كنند و اين از بزرگترين نقاط قوت است.
وي ادامه داد: نقاط ضعف اين وزارتخانه به دليل مشكلات ساختاري در كشور است و اين موضوع ربطي به عملكرد وزارت ارتباط ندارد.

wichidika
07-09-2009, 15:54
معاون پارلمانی ریاست جمهوری گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از لحاظ عملکرد مثبت در صدر همه وزارتخانه ها است.
به گزارش آژانس خبری صنعت ارتباطات (سینا) در مراسم تودیع و معارفه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: افراد بسیاری برای ریاست وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در نظر گرفته شده بود که در نهایت با تعریف و تمجید وزیر قبلی قرعه به نام مهندس رضا تقی پور افتاد که این امر را به فال نیک می گیریم.
وی تصریح کرد: مهندس سلیمانی کار بسیار ارزشمندی را شروع کرد و وزارتخانه را به جایگاه خوبی رساند که قطعا در چهار سال آینده به حجم آن افزوده می شود.
وی ادامه داد: تنها وزارتخانه ای که در درون خود بیش از ۱۰ نفر را برای وزارت معرفی کرد، وزارت ICT بود که افراد متعددی را مورد ارزیابی قرارداد و از میان خوبان فرد شایسته ای را برگزید.

fouad-pes
07-09-2009, 16:43
معاون پارلمانی ریاست جمهوری گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از لحاظ عملکرد مثبت در صدر همه وزارتخانه ها است.


از کاهش رتبه ایران در جدول سرعت اینترنت کشورها پیداست. و باید از وزیر محترم، تقدیر به عمل بیاد