PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : ضد عفونی خاک با بخار در منزل (مصور با عکس)



xcesss
05-09-2009, 16:42
باسلام
اینجانب چون خودم مشکل آلوده بودن خاک را داشتم که باعث بیماری در نهالیم شد و آنها را خشک کرد
(پست
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید) و به توصیه دوستان H051n ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) و khezr132 ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) و koorosh1357 ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) که در آن پست پاسخ داده بودند و مطالبی که در مورد ضد عفونی خاک با بخار آب خواندم تصمیم گرفتم مقداری خاکی که از گلفروشی خریده بودم را در منزل ضد عفونی کنم که شرح کار را در زیر مینویسم :

لوازم :
1- یک قوطی حلبی روغن جامد
2- دو عدد ورق حلبی که میتوان از کانال سازها تهیه کرد که به ابعاد قوطی فوق بریده شده باشد و یکی از انها باید با دریل و مته 1 سوراخ سوراخ شود. (مثل آبکش و 20 تا 30سوراخ کافی است)
3- سه عدد نوار حلبی نازک به عرض دود 1 تا 2 سانتی متر
4- یک دماسنج الکلی 100 درجه (2000 تومان بیشتر نیست)
5- کیسه برزنتی یا گونی یا تنظیف
6- مقداری خاک
7- مقداری آب
8 - اجاق گاز
9- در بازکن کنسرو
10-دریل و مته شماره 1 (یا یک میخ فولادی برای سوراخ کردن ورق حلبی)
شرح کار :
ابتدا درب قوطی حلبی را دور تا دور با درب بازکن کنسرو در می آوریم بعد آن دو عدد پایه حلبی را ته قوطی قرار میدهیم و ته قوطی آب میریزیم و بعد صفحه مشبک را روی پایه ها میگذاریم بعد خاک را داخل کیسه برزنتی میریزیم و داخل قوطی روی صفکه مشبک قرار میدهیم و طوری پخش میکنیم که ارتفاع خاک از صفحه مشبک حددود 20 سانتی متر باشد(کیسه برای آین است که خاک بیرون نریزد و به اطراف پخش نشود و درآوردن آن راحت باشد.) بعد سر کیسه را بیرون قوطی میگذاریم و ورق دیگر که وسط آنرا به اندازه قطر دماسنج سوراخ کرده ایم را بعنوان درب روی قوطی میگذاریم بعد دماسنج را از سوراخ وسط درب رد میکنیم طوریکه قسمت مخزن دماسنج درون خاک باشد و انتهای دماسنج از عدد 60 به بعد بیرون باشد که بتوانیم بخوانیم. حالا قوطی را روی اجاق قرار داده و اجاق را روشن میکنیم. آب بخار میشود و از صفحه مشبک و بعد از برزنت عبور کرده و به خاک نفوذ میکند و دمای خاک را بالا میبرد . دماسنج دمای وسط خاک یعنی خنک ترین قسمت آنرا نشان میدهد آنقدر صبر میکنیم تا دماسنج به 70 درجه برسد بعد باید مواظب باشیم دما بالا تر نرود. حدود 30 دقیقه در دمای 70 نگه میداریم بعد اجاق را خاموش و صبر میکنیم قدری خنک شود و بعد کیسه را خارج و خاک را بر میداریم.
توصیه 1 - در حین جوشیدن آب اصلا به دما سنج دست نزنید و آنرا تکان ندهید چون با تکان دادن دماسنج خاک اطراف آن کنار میرود و بخار مستقیما به مخزن دماسنج میرسد و دما یکباره بالا میرود که دمای بخار است نه دمای خاک.
توصیه 2- اجازه ندهید دما از 75 بالا تر برود چون باکتری های مفید هم از بین میروند.
توصیه 3- مراقب سوختگی یا سایر حوادث از جمله بریدگی دست با حلبی ها باشید من خودم دستم را به شدت بریدم و نیم ساعت طول کشید تا خونریزی بند بیاید و شانس آوردم کزاز نگرفتم.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

khezr132
06-09-2009, 07:54
واقعا از شما سپاسگزارم و بينهايت ممنونم .
دوست گرامي اين روش در عين سادگي ، بسيار راه حل خوبي بود و ايده خوبي به من داد تا تكميلش كنم .
با كلي ناز و التماس ، گلدونهاي بنفشه هاي آفريقايي من كلي پر و بال داد كه متاسفانه به دليل آلوده بودن محيط خاكم ، الان از رشد باز موندن و سر خاليشون رو از دست دادن .
بسيار طرح ساده و عاليي بود . ممنونم عزيزم:11:

xcesss
07-09-2009, 11:18
سلام دوست عزیز
از راهنمایی های شما و سایر دوستان در تاپیک ها قبلی ممنونم امیدوارم وقتی ایده خود را تکمیل کردید ما را هم بی نصیب نگذراید . باز هم ممنون

pocke
18-09-2009, 08:11
روش جالبی بود.

پلاستیک کشیدن روی خاک هم یه روش ضد عفونی خاک هست.

اما نمودونم دقیقن چه جوری.!!!!!!!!!