PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : تعرفه‌هاي مخابرات بعد از خصوصي شدن اصلاح مي‌شوند



wichidika
05-09-2009, 14:26
تعرفه‌هاي مخابرات بعد از خصوصي شدن اصلاح مي‌شوند
مديرعامل شرکت مخابرات از واقعي شدن تعرفه‌هاي مخابراتي بعد از انجام معامله بلوکي و خصوصي‌سازي کامل شرکت در جهت افزايش سودآوري خبر داد.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
به گزارش روز شنبه ايرنا به نقل از سنا،‌ «صابر فيضي» درباره اثرات انجام معامله بلوکي بر وضعيت سهام شرکت، گفت: براساس ماده 90 قانون اصل44، شرکت بعد از خصوصي‌ شدن بايد تعرفه‌هاي خود را مطابق قيمت تمام شده تنظيم کند و چنانچه دولت با اين امر مخالفت کند، بايد مابه‌التفاوت را به شرکت پرداخت کند.
وي ادامه داد: با توجه به پتانسيل‌ها و خروج شرکت از برخي شمول قوانين دولتي، پيش‌ بيني مي‌کنيم در سال اول خصوصي شدن، 50 درصد رشد سودآوري را داشته باشيم.
وي در خصوص وضعيت نيروهاي مازاد مخابرات بعد از خصوصي‌سازي شرکت گفت: مخابرات نيروي مازاد بر نياز خود ندارد که بخواهد تعديلي را انجام دهد. طي 10 سال اخير، تعداد نيرو
هاي خود را از 64 به 32 هزار نفر کاهش داده و از طرف ديگر بيش از 50 درصد نيروهاي فعلي، به صورت خدمات قراردادي و پيمانکاري هستند که بعد از خصوصي‌ شدن از مخابرات منفک خواهند داشت.
فيضي درباره سرنوشت فرودگاه پيام، گفت: ما افزايش سرمايه جزئي در فرودگاه پيام براي ارتقا درصد سهامداران خود انجام داده‌ايم. از آنجا که اين فرودگاه امکان واگذاري به بخش خصوصي ندارد، بعد از خصوصي‌شدن مخابرات با اصلاح اساسنامه روبه‌رو مي‌شود.