PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : با تاریخچه ی و فراز و نشیب های بازی های دیجیتالی( کامپیوتری) بیشتر آشنا شویم



bahador2009
04-09-2009, 17:52
از این به بعد هرکس اطلاعاتی از تاریخچه بازیهای کامپیوتری بطور کامل پیدا کرد اینجا قرار بده.
اول خودم شروع میکنم:


در سال 1949 میلادی به مهندس جوان آقای رالف بی یر (Rulph Baer) ساخت برنامه تلویزیونی واگذار شد. از او خواسته شده بود فقط برنامه معمولی را طراحی نکند، بلکه کاری کاملاً جذاب و استثنایی را بنویسد. انجام کار برای آقای بی یر مشکل نبود، او تمایل داشت از محدوده طرح واگذار شده فراتر گام بردارد و کاری نوظهور ارایه دهد و به وسیله بازی برنامه اش را اجرا کند ، اما بازی خاصی را در نظر نداشت. بهرحال مدیر او فکرش را تأیید نکرد و طرح مورد نظر بی یر اجرا نشد.

با تاریخچه ی و فراز و نشیب بازی های دیجیتالی( کامپیوتری) بیشتر آشنا شویم
در سال 1949 میلادی به مهندس جوان آقای رالف بی یر (Rulph Baer) ساخت برنامه تلویزیونی واگذار شد. از او خواسته شده بود فقط برنامه معمولی را طراحی نکند، بلکه کاری کاملاً جذاب و استثنایی را بنویسد. انجام کار برای آقای بی یر مشکل نبود، او تمایل داشت از محدوده طرح واگذار شده فراتر گام بردارد و کاری نوظهور ارایه دهد و به وسیله بازی برنامه اش را اجرا کند ، اما بازی خاصی را در نظر نداشت. بهرحال مدیر او فکرش را تأیید نکرد و طرح مورد نظر بی یر اجرا نشد.

زمانی که رالف بی یر طرح خویش را عرضه کرد نمی دانست که بنیان گذار صنعت نوینی در جهان شده که امروزه بعد از گذشت نیم قرن تبدیل به صنعت با شکوه و سودآوری شده است. در سال 1952 میلادی الف راس دالگلاس (A.S.Douglas) ، دانشجوی دکترای دانشگاه کمبریج تز خویش را در باره تأثیر متقابل انسان – رایانه نوشت و اولین بازی گرافیکی رایانه ای را طراحی کرد. اما اولین بازی واقعی رایانه ای در سال 1961 میلادی به نام جنگ ستارگان (Spacewar) نوشته شد.

بعد از گذشته چند سال ، در سال 1972 شرکت آتاری (Atari) بازی الکترونیکی تنیس روی میز به نام پنگ(Pong) را معرفی و به بازار عرضه کرد. در همان سال شرکت مگناوکس (Magnavox) به عرضه مجموعه بازی ویدئویی به نام اکتیویژن (Activision) پرداخت که با اتصال دستگاه به تلویزیون های خانگی، امکان بازی فراهم می شد.

بدین ترتیب رفته رفته بر تعداد شرکت های سازنده بازی های ویدئویی افزوده شد تا آنکه در پایان سال 1976 بالغ بر بیست شرکت مختلف به تولید بازی های ویدئویی قابل استفاده در منازل پرداختند.

در سال 1976 شرکت کودک زیبا (Fair Child) با ارائه اولین مجموعه بازی های ویدئویی قابل برنامه ریزی ، به شکل جدی وارد عرصه بازی های ویدئویی شد. در این بازی ، کاست های مختلف نصب شده در بخش کنترل مرکزی دستگاه امکان انجام بازی های مختلف را فراهم می آورد.

در سال 1977 رایانه اپل 2 (Apple 2) برای فروش به بازار ارائه گردید و تحول مهمی در گرایش مردم به تهیه رایانه های شخصی و خانگی پدید آورد. همزمان بازی های ویدئویی سکه ای، سراسر کشور آمریکا را فرا گرفت برای انجام این بازی ها افراد می توانستند با انداختن سکه ای در دستگاه های مزبور که در مراکز تفریحی ، سینماها و .... نصب شده بودند به بازی بپردازند.

به تدریج با اشباع بازار، در سال 1985 ، فروش دستگاه های مربوطه به بازیهای ویدئویی به حداقل ممکن رسید. اما در سال 1986 شرکت نینتندو (Nintendo) با عرضه سخت افزار جدید خود، که ارتقای زیادی در کیفیت بازی های ویدئویی پدید آورده بود، نگاه ها را متوجه خویش کرد.

بازی های اخیر نینتندو ( و بازی های مشابهی که توسط شرکت های اکتیویژن و سگا عرضه شدند ) ضمن آنکه به تلویزیون وصل می شدند، دارای کنترل های دستی بودند ، کیفیت گرافیکی و صدای آنها بهبود پیدا کرده بود و سرعت حرکات شخصیت های بازی در آن طبیعی تر شده بود.

مسأله اخیر در کنار پیشرفت های سخت افزاری و نرم افزاری صنایع الکترونیکی و رایانه ای و در نتیجه کاهش قابل ملاحظه قیمت دستگاه ها ، سبب توجه دوباره نوجوانان و جوانان به بازی های ویدویی شد و تا سال 1988 یازده میلیون از دستگاه های نینتندو به فروش رفتند.

موفقیت شرکت نینتندو در فروش بازیهای ویدئوی سبب شد تا سال 1988 هفت شرکت دیگر نیز مجموعه هایی از بازی های ویدئویی خود را روانه بازار کنند و در مجموع بازی های دیجیتالی را باید به ابزار قدرتمندی تشبیه کرد – امروزه شاهد عرضه میلیون ها نوع بازی به بازار هستیم و میلیون ها کودک ، نوجوان و بزرگسال در سراسر جهان به بازی های رایانه ای علاقمند هستند و ساعاتی از شبانه روز را صرف این کار می کنند. بازی های رایانه ای از زمان پیدایش تا کنون هم چنان رو به توسعه بوده است و صنعت تولید آن از پیچیدگی برخوردار شده است.

ارقام زیر بیانگر تحولات پیش گفته و اهمیت اقتصاد بازی های ویدئویی در جهان امروزی است.
فروش سالیانه بازی های ویدیویی
• 330 میلیون دلار در سال 1979
• 446 میلیون دلار در سال 1980
• 1 میلیارد دلار در سال 1981
• 3 میلیارد دلار در سال 1982
• 2 میلیارد دلار در سال 1983
• 800 میلیون دلار در سال1984
• 100 میلیون دلار در سال 1985
• 430 میلیون دلار در سال1986
• 1/1 میلیارد دلار در سال 1987
• 3/2 میلیارد دلار در سال1988
• 4/3 میلیارد دلار در سال1989
• 4 میلیارد دلار در سال1990
• 4/17 میلیارد دلار در سال2000
• 2/22 میلیارد دلار در سال2005

همچنین پیش بینی می شود با توجه به گسترش روزافزون استفاده از تلفن های همراه و قابلیت دسترسی سهل الوصول استفاده کنندگان در مقاطع زمانی مختلف در شبانه روز از تلفن های همراه ، میزان فروش بازیهای رایانه ای در تلفن های همراه از 5/2 میلیارد دلار در سال 2005 به حدود 1/ 11 میلیارد دلار در سال 2010 برسد.

جایگاه های بازی های رایانه ای در سطح بین المللی
با توجه به سوابق کوتاه مدت حضور بازی های ویدیویی و رایانه ای در سطح جهان ، مطالعات و پژوهش های انجام شده از یک سو و سطح و میزان فروش انواع بازی ها و کنسول های مربوطه از سوی دیگر نشان از آن دارد که برای پر کردن اوقات فراغت طیف گسترده ای از هر جامعه ای این بازیها توانسته اند نقش بسزایی داشته باشند ، به منظور نگاهی مختصر به وضعیت بازی های ویدئویی و رایانه ای در سطح بین الملل، مواردی گزیده و در قالب پاراگراف های مجزا آورده می شود:

فراز و نشیب بازی های دیجیتالی( کامپیوتری) در جهان
• در 75 در صد از خانه های آمریکا سیستم بازی های کامپیوتری وجود دارد.
• عمده استفاده کنندگان از بازیهای رایانه ای در آمریکا بین 7 تا 34 سال سن داشته و اغلب مرد هستند.
• در حال حاضر اغلب بازی کنان بازی های رایانه ای را پسران 15-24 سال سن تشکیل می دهند.
• یک جوان 30 ساله چینی که 6 سال قبل شرکت بازی های آن لاین راه اندازی کرد هم اکنون دومین مرد ثروتمند کشور چین با یک میلیارد دلار دارایی به شمار می رود.
• فروش بازی های ویدیویی در فصل اول اقتصادی سال 2005 تقریباً 23 در صد بیش از سال قبل بوده و این افزایش به بیش از 2/2 میلیارد دلار رسیده است. که این افزایش به دلیل استقبال چشمگیر مردم از دستگاه های بازی ویدئویی قابل حمل است.
• فروش دستگاه های بازی در سال 2005 به بیشتر از یک میلیارد دلار رسیده است.
• اولین دوره مسابقات جهانی بازی های ویدیویی و رایانه ای در تابستان سال 2002 در ژاپن برگزار شد جایزه اول آن صد هزار دلار بود و امتیاز پخش تلویزیونی آن نیز به فروش رسید هر کشوری با امکانات کافی می تواند متقاضی میزبانی باشد.
• بازی میست در سال 1993 بیش از 10 میلیون نسخه و سری بازی های سیمز نیز حدود هشت میلیون نسخه فروش داشته است.
• در سال 2003 ارزان ترین محصولی که از سوی شرکت Game Cube عرض شد ، مبلغ 99 دلار بوده است.
• لیگ حرفه ای CPL در آمریکا به منظور گسترش بازی های رایانه ای به عنوان یک ورزش از سال 1997 تأسیس گردیده است.
• بازی هالوو 2 در اولین هفته انتشار در بازار در ماه نوامبر 2004، 66 میلیون دلار فروش داشته است.
• تحقیقات میزان علاقه رو به افزایش زنان را نسبت به بازیهای رایانه ای نشان می دهد.
• پژوهش ها بیانگر آن است که در حال حاضر 25% زنان بریتانیا ، 39% زنان آمریکایی و 69% زنان کره ای به بازی های رایانه ای می پردازند.
• در بریتانیا ، آمریکا و کره متوسط سن زنانی که وقت خود را به بازی های رایانه ای می گذرانند بین 30-35 سال است و به طور متوسط هفته ای 7 ساعت به بازی ها ی رایانه ای مشغولند و در سال حدود 250 یورو برای خرید بازی های رایانه ای هزینه می کنند.
• سازمان ESRB مسئول درجه بندی بازی ها برای سنین مختلف در آمریکا است.
• هر سال در دو رویداد بزرگ ، نمایشگاه های زیر دوستداران بازی های رایانه ای و افرادی را که در این صنعت مشغول به کار هستند ، در یک جا دور هم جمع می کند.

1) نمایشگاه بازی های رایانه ای Electronic Entertainment Expo ES
2) نمایشگاه بازی های رایانه ای تولید (TGS) .

• سازمان های USK,ELSPA و OFLC مسئول بر چسب گذاری و درجه بندی بازی ها برای سنین مختلف به ترتیب در انگلیس ، آلمان و استرالیا هستند.
• اولین نمایشگاه تخصصی بازی های رایانه ای در ایران در تاریخ 16-12 مهر سال 84 در تالار بزرگ وزارت کشور به مدت 5 روز برگزار شد.
• هر سال در شهریور ماه مراسم سالانه انتخاب برگزیدگان صنعت بازی در شهر لندن برگزار می شود. در این مراسم بهترین های اروپا در 8 رشته انتخاب می شوند و هیأت داوری متشکل از 50 متخصص بازی های رایانه ای است.
• بر اساس تحقیق شرکت مایکرو سافت ، کاربران رایانه های شخصی 18% زمان استفاده از رایانه خود را صرف بازی می کنند.
• بازی سومین علاقه در بین برنامه های رایانه ای است. رتبه اول اینترنت و رتبه دوم پست الکترونیک است.
• بازار بازی های روی خط (On Line) به شدت در حال رشد است.
• چین قصد دارد برای توسعه بازی های اینترنتی بین یک تا دو میلیارد یوآن در این صنعت سرمایه گذاری کند.
• چین برای حفظ امنیت ملی خود بازی های رایانه ای را سانسور می کند ، دولت چین کمیته ای برای نظارت بر بازی های رایانه ای تشکیل داده تا واردی را که نامناسب تشخیص داده می شود از این بازی ها سانسور کند.

ازفروم: azarteam

ne555
05-09-2009, 10:20
ممنون مطلب مفیدی بود ولی حیف که طرفدار نداره

bahador2009
13-09-2009, 21:23
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]





كمپانی ژاپنی Konami Productions یكی از بزرگ ترین و محبوب ترین شركت های سازنده ی بازی های آركید و ویدئویی و همچنین اسلات ماشین (هرچی سعی كردم نتونستم معادل فارسیش رو پیدا كنم) در آسیاست.ایده تاسیس این كمپانی در سال 1969 به فكر Kagemasa Kozuki كه در اون سالها در اوساكای ژاپن زندگی میكرد رسید.كاگماسا ایده ش رو با دوستاش مطرح میكنه و به این ترتیب اولین قدم ها برای تاسیس شركت برداشته میشه.مرحله بعدی انتخاب یك اسم مناسب بود برای این كار چهار همكار و شریك اول اسم خودشون رو در كنار هم قرار دادن و از Kagemasa Kozuki , Yoshinobu Nakama , Hiro Matsuda , Shokichi Ishihara اسم Konami تشكیل شد این كلمه به زبان ژاپنی امواج كوتاه هم معنی میده.بلافاصله شركاء محل تشكیل پركت رو به توكیو منتقل میكنن ...
19 مارچ 1973 كوزاكی شركت رو به یك كمپانی تجاری تبدیل میكنه تا بتونه طرح های خودشو روی Konami پیاده كنه.اما كونامی تا سال 1978 هیچگونه فعالیتی نداشت و درواقع اصلا كسی این شركت رو نمیشناخت تا سال 1981 كه سه بازی آركید با نام های Frogger و Scramble و Super Cobra با لوگوی كونامی به بازار ریلیز شد.
بین سال های 82 تا 85 كمپانی برای رایانه های خانگی و كنسول نینتندو بازی طراحی میكرد.سال 82 شعبه آمریكایی كونامی در كالیفرنیا تاسیس شد ولی سال 84 به لینویس منتق گردید همچنین در همین سال شعبه انگلستان كونامی نیز تاسیس و شروع به كار كرد.كونامی بازی های بزرگ و پرفروشی رو بر روی Famicom (كنسول خانگی نینتندو) در انگلستان و آمریكا منتشر كرد و اندك مدتی به یكی از محبوب ترین ها تبدیل شد.از بازی های فوق محبوب اون دوران میشه به سری بازی های Contra و Metal Gear Solid و Castlevania اشاره كرد.
كونامی تونست با شركتی به نام Ultra Games قراردی اخذ كنه تا بتونه بازی هاش رو در اروپا و شمال آمریكا هم بفروشه.اونا طبق این قرارداد بازی های متال گیر و Gyruss , Skate or Die و دو شماره اول TMNT رو به اضافه Snake’s Revenge در اروپا منتشر كردن.
Konami با همكاری نینتندو آمریكا شركتی رو با نام Palcom Software رو تاسیس میكنه ولی این شكرت خیلی زود از رده خارج میشه.در اواخر سال 1990 شركت Ultra هم به صورت رسمی شعبه آمریكایی كونامه میشه.در سال 1992 بعضی از اعضای كونامی شركت رو ترك میكنن تا كمپانی Treasure رو تشكیل بدن اونها میخواستن بازی های اكشن و شوتری كه در كونامی نساختن رو در این شركت عملی كنن.
سال 99 هم شعبه آمریكای كمپانی از لینویس به كالیفرنیا منتقل میشه و به جای آن دفتر مركزی بازی های آركید كونامی در لینویس تشكیل میشه.در سال 2003 دفتر بازی های آركید بسته میشه و تیم تهیه كنندگی فیلم های كونامی با نام Toho Company شروع به كار میكنه.این تیم برنامه های Choseishin رو میسازه.همچنین در همین سال به مناسبت 30مین سالگرد تاسیس شركت لوگوی خودش را عوض می كند. در سال 2005 كونامی با Hudson Soft آمریكایی دست همكاری میده.كونامی در این سال به همراه شركت های Nintendo , Sega , Namco و Capcom جزء بزرگترین كمپانی های بازی سازی آسیا شناخته میشن.
نكته جالب اینجاست كه آسیایی ها این شركت رو با عدد 573 نیز میشناسن چون عدد 5 در زبان ژاپنی كو تلفظ میشه و 7 نا و بالاخره 3 هم می تلفظ میشه و كونامی رو تشكیل میده (حال كردین؟ پیش خودمون بمونه ها!) و جالب تر اینكه عدد 573 شماره تلفن دفتر مركزی Konami هم هست.یه نكته داشت یادم میرفت اگه بازی Dance Dance یا The Legend of Max رو بازی كرده باشین میفهمین كه از عدد 573 بالاتر نمیتونین كومبو یا چندضربی بزنین.
كونامی بازی های زیادی رو ساخته كه اكثرشون هم محبوب و پرفروش بودن مثلا بازی های Pro Evolution Soccer یا Metal Gear Solid یا Silent Hill میلیون ها نسخه در سرتاسر دنیا فروختن و نمونه های آمریكاییشون هیچ حرفی در مقابل اینها ندارن.كونامی در همه سبك ها بازی های اسطوره ای زیادی داره براتون مثال میزنم:
سبك ترسناك/دلهره آور سری بازی های Silent Hill
سبك ورزشی/فوتبال سری بازی های Pro Evolution Soccer
سبك اكشن/شوتر سری بازی های The Contra
سبك ماجرایی سری بازی های Ganbare Goemon
سبك اكشن/جاسوسی سری بازی های Metal Gear Solid
سبك نقش آفرینی سری بازی های Suikoden
سبك موسیقی سازی سری بازی های Bemani
و در آخر هم سبك شبیه سازی سری بازی های Tokimeki Memorial
در ضمن كونامی لایسنس بازی های كارتونی TMNT (بعدها به یوبی سافت فروخته شد) و Batman (به الكترونیك آرتز فروخته شد) رو نیز داشته.سری بازی های PES یا Winning Eleven در آمریكای لاتین و آسیا و اروپا و مصر محبوب ترین و پرفروش ترین بازی ورزشی ست.Konami در سال 2006 شروع به سرمایه گذاری برای ساخت بازی های فوق محبوب خودش یعنی Silent Hill و Metal Gear Solid میكنه و در سال 2007 موفق میشه فیلم سایلنت هیل رو منتشر كنه.پروژه متال گیر سالید نیز در حال تكمیل شدنه.كونامی چندین پیش خبر ساخت فیلم Castlevania رو نیز منتشر كرد.
Konami در حال حاضر از چندین بخش مختلف تشكیل میشه و هر كدام از این بخش ها هم به چندین جزء فرعی تقسیم میشن شما میتونین لیست اجزاء اصلی كمپانی رو مشاهده كنین:
Konami Corporation
Konami Sports Life Corporation
Konami Sports Corporation
Konami Corporation of America
Konami Corporation of Europe
Konami Software Shanghai
لیست اجزاء فرعی شركت رو هم میتونین مشاهده كنین كه از این قرارند:
Konami Computer Entertainment Tokyo, Inc.
Konami Computer Entertainment Japan, Inc.
Konami Computer Entertainment Studios, Inc.
Konami Online, Inc.
Konami Media Entertainment, Inc.
Konami Traumer, Inc
Konami Digital Entertainment
Konami of Europe GmbH

پاورقی:
اسلات مایشن: دستگاه هایی كه در كلاب های قدیمی درون آن سكه می انداختند و شروع به بازی می كردند.

YARMANGOLI
02-10-2009, 03:10
فقط EA Games هركي قبول نكنه هيچی نميفهمه

jigar-tala
04-10-2009, 18:31
فقط EA Games هركي قبول نكنه هيچی نميفهمه

واقعا من بازی هایی که از این شرکت باشه رو خیلی قبول دارم
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

این یکی رو اصلا یادم نمیره اولین باری که بازیش کردم

P_XBOX LIVE
05-10-2009, 22:17
واقعا من بازی هایی که از این شرکت باشه رو خیلی قبول دارم
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

این یکی رو اصلا یادم نمیره اولین باری که بازیش کردم

به نظر شما این بازی اخه واسه EA هستش
شما دیگه کی هستی؟
هنوز نمیدونی سرس بازی های PRINCE OF PERSIA محصول شرکت UBISOFT هستش!!!!!!!!!!!!!!!!

2 SHAHROOZ
07-10-2009, 20:18
آره بابا باسه Ubisoft هست.

YARMANGOLI
08-10-2009, 00:37
فقط و فقط EA GAMES

mosolim
08-10-2009, 00:47
سلام
این تاپیک تریخچه هستش . امیدوارم که باقی بمونه . به نظر من در کنار EA که برای من هم محبوبترینه باید دیگر شرکتهای آمریکایی رو هم اضافه کرد. از جمله Activion , Ubisoft . تو ژاپن هم فقط کونامی و کپ کام .

2 SHAHROOZ
08-10-2009, 22:05
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]




مقدمه:
مرکز اصلی شرکت یوبی سافت در فرانسه است،اما این شرکت در 20 کشور دیگر هم استدیو دارد.(شانگهای،مونترال،بارس لونا،کارولیناو...)تلفظ اصلی نام این شرکت یوبی سافت است است اما در فرانسه به ان وای بی سافت نیز میگویند.
تاریخچه:
در سال 1986 برادران خانواده Guillemot تصمیم به باز کردن شرکت یوبی سافت گرفتند.
در سال های اول معامله هایی با الکترونیک آرتز کردند و بعد به علت رقابت با Sierra تصمیم گرفتند بازی های خود را در آمریکا انتشار دهند.
یوبی سافت در سال 1994 استدیو مونترال را باز کرد و در همان سال Micheal Ancell (خالقشخصیت ریمن ) به یوبی سافت پیوست.
یوبی سافت در سال 1996 به عنوان یک ناشر ثبت شد و به یکی از بزرگترین شرکت های بازیسازی تبدیل شد.
در سال 2000 یوبی سافت به وسیله تام کلنسی نویسنده مشهور توانست نام یوبی سافت را بر سر زبان ها اندازد.
در سال 2001 یوبی سافت بازی هایی مانند Rainbow six را ساخت.
در سال 2003 این شرکت بازی های موفقی از قبیل :
Rainbow six 3,Rayman 3,POP,XII,Splinter Cell, Good & Evil
را ساخت.
در سال 2004 درآمد این شرکت به508میلیون دلار رسید.دراین زمان یوبی سافت حدود 2400 نفر کارمند داشت.در این سال آقای Yves Guillemot به عنوان مدیر کل انتخاب شد.
در سال 2004 یوبی سافت قسمت دوم بازی Splinter Cell:Pandora Tomorrow را برای ایکس باکس،پی سی و پی اس2 تولید کرد.
در سال 2005 یوبی سافت گفت الکترونیک آرتز بزرگترین رقیب اوست و گفت که تا سال 2010 یوبی سافت بزرگترین ناشر میشود.
در سال 2006 یوبی سافت با مبلغ 24 میلیون دلار حقوق بازی درایور را خرید و اگرچه نتوانست استدیو Reflaction را بطور کامل بگیرد اما 80 نفر از کارکنان ان را گرفت.
در سال 2007 بازی های Rainbow six vegas را منتشر کرد.
در سال2008 بازی هایی مانند : Rainbow six vegas2,Assassin's Creed و ... را عرضه کرد.
در سال 2009 و 2010

Avatar (PC, PlayStation 3, Xbox 360, Wii)
I Am Alive (PC, PlayStation 3, Xbox 360)
Red Steel 2 (Wii)
Teenage Mutant Ninja Turtles: Smash-Up (Wii)
Tenchu: Shadow Assassins (Wii, PSP)
R.U.S.E. (PC, PlayStation 3, Xbox 360)
Rabbids Go Home (Wii)
Might and Magic: Clash of Heroes (Nintendo DS)
Assassin's Creed II (PC, PlayStation 3, Xbox 360)
Assassin's Creed: Bloodlines (PSP)
Ghost Recon 4
Academy of Champions (Wii)
Your Shape (Wii)
C.O.P. The Recruit (Nintendo DS)
The Price is Right (PC, Nintendo Wii, Nintendo DS)
Press Your Luck (PC, Nintendo Wii, Nintendo DS)
Tom Clancy's Splinter Cell: Conviction (PC, Xbox 360)
Silent Hunter 5 (PC)
The Settlers 7: Paths to a Kingdom (PC)

2 SHAHROOZ
08-10-2009, 22:12
مقدمه:

یکی از معروف ترین موتور های بازی سازی موتور Unreal Engine هست که تا سومین نگارش ان وارد بازار شده و مطمئنا کار بر روی نسخه بعدی ان نیز شروع شده در زیر معرفی و تاریخچه کوتاهی از این بازی رو میخونید:

معرفی:

اولین بازی که با UE ساخته شد بازی Unreal بود که سبک ان FPS میباشد و کلا بیشتر بازی هایی که با UE ساخته میشوند در محدوده سبک Shooter قرار دارند مانند:
Mass Effect, Tom Clancy's Rainbow Six 3: Raven Shield, America's Army, Tom Clancy's Rainbow Six: Vegas, Red Steel, Gears of War, BioShock, Tactical Ops

اما از این موتور بازی هایی در سبک های دیگه مانند سوم شخص مخفی کاری مانندTom Clancy's Splinter Cell و حتی MMORPG مانند Vanguard: Saga of Heroes ساخته شده است.

این موتور با زبان برنامه نویسی C++ نوشته شده و تقریبا تمامی سیستم های عامل معروف و کنسول های را پشتیبانی میکند که از انها میتوان به Microsoft Windows, Linux, Mac OS and Mac OS X در کامپیوتر های خانگی و همچین برای پشتیبانی میتوان از کنسول های Dreamcast, Xbox, Xbox 360, PlayStation 2, PlayStation 3 و Wii نام برد .

این موتور همیشه همگام با OpenGL و Directx های روز بوده و هماکنون نیز UE3 از Directx10 نیز پشتیبانی میکند.

تاریخچه:
Unreal Engine 1:

اولین موتور UE در سال 1998 ساخته شد که در همان ابتدا سر و صدای زیادی به پا کرد و شرکت های بازی سازی زیادی انرا خریدند و برای بازیهایشان از ان استفاده کردند.

از قابلیت های مهم این موتور میتوان به rendering, collision detection, AI, visibility, networking اشاره کرد و همچنین تلاش های Epic برای رفع مشکلات فریم ریت در بازی ها که موفقیت امیز بود و با 2 بازی Unreal و Unreal Tournament این موتور به دنیا معرفی شد و رواج بیشتری یافت.

از سال 1998 بازی سازی با این موتور شروع شد و تقریبا تا سال 2003 ادامه داشت اما اکنون پروژه مطرحی با این موتور وجود ندارد.

از مهمترین بازی های ساخته شده با این موتور میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

Adventure Pinball: Forgotten Island — (2001) Digital Extremes
Brother Bear — (2003) KnowWonder Digital Mediaworks
Clive Barker's Undying — (2001) Dreamworks Interactive
Deus Ex — (2000) Ion Storm
Deus Ex: The Conspiracy — (2002) Ion Storm
Dr. Brain's Thinking Games: Action/Reaction — (1999) Knowledge Adventure
Harry Potter and the Chamber of Secrets — (2002) KnowWonder Digital Mediaworks
Harry Potter and the Philosopher's Stone (Harry Potter and the Sorcerer's StoneKnowWonder Digital Mediaworks in the U.S) — (2001)
Mobile Forces — (2002) Rage Software
Nerf Arena Blast — (1999) Visionary Media, Inc.
New Legends — (2002) Infinite Machine
Rune — (2000) Human Head Studios
Rune: Halls of Valhalla — (2001) Human Head Studios
Rune: Viking Warlord — (2001) Human Head Studios
Star Trek: Deep Space Nine: The Fallen — (2000) The Collective
Star Trek: The Next Generation: Klingon Honor Guard — (1998) MicroProse
Tactical Ops: Assault on Terror — (2002) Kamehan Studios
TNN Outdoors Pro Hunter — (1998) DreamForge Intertainment
Twin Caliber — (2003) Rage Software
Unreal — (1998) Epic Games
Unreal Mission Pack: Return to Na Pali — (1999) Legend Entertainment
Unreal Tournament — (1999) Epic Games
Unrealty — (2000) Perilith Industrielle
Virtual Reality Notre Dame: A Real Time Construction — (1999) Digitalo Studios
The Wheel of Time — (1999) Legend Entertainment
X-COM: Enforcer — (2001) MicroProse

Unreal Engine 2:


این موتور در سال 2003 و با تولد بازی معروف Unreal Tournament 2003 متولد شدو از همان ابتدا بازی سازی با ان رواج پیدا کرد و تا کنون هم بازی سازی با ان ادامه دارد.

این نگارش با کنسول های PlayStation 2, GameCube و Xbox نیز سازگار بود و بعدا نگارش اپدیت و بروز شده ان تحت عنوان UE2.5 به بازر عرضه شد که پیشرفت هایی در موتور از لحاظ رندر مکان های پر جمعیت و اضافه شدن فیزیک های قوی برای وسایل نقلیه و سازگاری با سیستم های 64-bit نیز به ان اضافه شد.

دو سری Unreal Championship نیز با این موتور ساخته شده اند.

حدود 500 کمپانی اجازه بازی سازی بر اساس این موتور را دارند و بازی سازی با ان هماکنون نیز ادامه دارد از مهمترین بازی هایی که با ان ساخته شده یا ادامه دارند میتواند به موارد زیر اشاره کرد:
Advent Rising — (2005) GlyphX Games
America's Army v1.0 ~ v2.8.2 — (2002~2007) U.S. Army
America's Army:Rise of a Soldier — (2005) Ubisoft
Brothers In Arms: Road to Hill 30 — (2005) Gearbox Software
Brothers In Arms: Earned in Blood — (2005) Gearbox Software
Brothers In Arms: D-Day — (2006) Gearbox Software
Brothers In Arms: Double Time — (2008) Gearbox Software
Close Quarters Conflict — (2007) Direct Action Games
Combat: Task Force 121 — (2005) Direct Action Games
Dark Heaven On-Line - (2008) Frogster-Studios
Dead Man's Hand — (2004) Human Head Studios
Desert Thunder — (2003) Brainbox Games
Deus Ex: Invisible War — (2003) Ion Storm
Devastation — (2003) Digitalo Studios
Exteel — (2005) NCsoft
Harry Potter and the Prisoner of Azkaban — (2004) KnowWonder Digital Mediaworks[29]
Huang Yi Online — (2007) Soft World
Inferno — (2007) FXLabs Studios
Jinyong Online 2 — (2005~2007) Soft World
Kung Fu: Deadly Arts — (2006) Bedlam Games
LandMass — (2006~2007) WayPoint
Land of the Dead: Road to Fiddler's Green — (2005) Brainbox Games
Lemony Snicket's A Series of Unfortunate Events — (2004) Adrenium Games
Lineage II — (2002~2007) NC Soft
Magic: The Gathering - Battlegrounds — (2003) Atari
Magna Carta: Crimson Stigmata — (2004) Softmax
Magna Carta Portable — (2006) Softmax
Marine Heavy Gunner: Vietnam — (2004) Brainbox Games
Marine Sharpshooter 3 — (2007) Groove Games
Men of Valor — (2004) Vivendi Universal
Open Season — Ubisoft
Pariah — (2005) Digital Extremes
Postal² — (2003) Running With Scissors, Inc.
Priston Tale 2 — (2006~2007) Yedang Online
Ragnacraft (MMORPG) — (2004) TearDust
Ragnarok Online 2: The Gate of the World (MMORPG) — (2007) Gravity
Redneck Kentucky and The Next Generation Chickens — (2007) City Interactive
Red Steel — (2006) Ubisoft
Red Orchestra: Ostfront 41-45 — (2006) Tripwire Interactive
Redneck Kentucky and the Next Generation Chickens - (2007) City Interactive
new Samba de Amigo — (2008) Gearbox Software
San Guo Online — (2007) Kingsoft
Sephiroth — (2001~2007) IMagic Entertainment
Shadow Ops: Red Mercury — (2004) Zombie Studios
Shark Tale — (2004) Amaze Entertainment
Shrek 2 — (2004) KnowWonder
Spider-Man 2 — (2004) Fizz Factor
Star Wars: Republic Commando — (2005) LucasArts
StoneAge2 — (2007) Kingsoft
Surf's Up — (2007) Ubisoft
SWAT 4 — (2005) Irrational Games
The Chronicles of Spellborn — (2006~2007) Spellborn International
The Regiment — (2006) Kuju Entertainment
Thief: Deadly Shadows — (2004) Ion Storm
Tom Clancy's Rainbow Six 3: Athena Sword — (2004) Ubisoft
Tom Clancy's Rainbow Six 3: Black Arrow (Xbox only) — (2004) Ubisoft
Tom Clancy's Rainbow Six 3: Raven Shield — (2003) Ubisoft
Tom Clancy's Splinter Cell — (2002) Ubisoft
Tom Clancy's Splinter Cell: Pandora Tomorrow — (2004) Ubisoft
Tom Clancy's Splinter Cell: Chaos Theory — (2005) Ubisoft
Tom Clancy's Splinter Cell: Double Agent — (2006) Ubisoft
Tom Clancy's Splinter Cell: Essentials — (2006) Ubisoft
Tom Clancy's Splinter Cell: Conviction - (2008) Ubisoft
Tom Clancy's Ghost Recon 2 — (2006) Ubisoft
Tom Clancy's Ghost Recon Advanced Warfighter — (2006) Ubisoft
Tribes: Vengeance — (2004) Irrational Games
Unreal II: The Awakening — (2003) Legend Entertainment
Unreal Championship — (2002) Digital Extremes
Unreal Championship 2: The Liandri Conflict — (2005) Epic Games
Unreal Tournament 2003 — (2002) Digital Extremes
Unreal Tournament 2004 — (2004) Digital Extremes
Vanguard: Saga of Heroes — (2007) Sigil Games Online
World War II Combat: Road to Berlin — (2005) Direct Action Games
World War II Combat: Iwo Jima — (2006) Direct Action Games
Warpath — (2006) Digital Extremes
XIII — (2003) Ubisoft
unannounced online FPS/RTS/RACING/RPG fusion genre MMOG - (2008) Netmarble
unannounced online FPS title - (2008) IMagic Entertainment
unannounced online MO title - (2008) Danal Entertainment



Unreal Engine 3:

اخرین ورژن از UE که تقریبا در سال 2005 ساخته شده UE3 میباشد که با DirectX 9/10 PCs, Xbox 360 و PlayStation 3 نیز سازگار است.بیش از نیمی از بازی های نسل جدید بر اساس این موتور نوشته میشوند و این موتور از تمامی تکنولوژی های روز نیز مانند
HDRR
per-pixel lighting
dynamic shadows
استفاده میکند.
همدست های شرکت اپیک برای درست کردن اخرین نگرش UE شامل شرکت های زیر است:

Ageia's PhysX
OC3 Entertainment's FaceFX
RAD Game Tools's Bink Video
DivX, Inc.'s Divx
Quazal Technologies's Rendez-Vous and Spark
Fonix Speech's VoiceIn and DecTalk
Engenuity's AI Implant
IDV's SpeedTreeRT
Digimask's Diskmask SDK, Kynogon's Kynapse A.I
Geomerics's Enlighten
Allegorithmic's ProFX
PhaseSpace's Motion Capture
IGN's GameSpy
Umbra Software's Umbra, dPVS, sPVS.
Illuminate Labs's Beast

بله 14 شرکت در شکل گیری چنین موتور قدرتمندی نقش داشتند.
شرکت اپیک این بار هم برای معرفی موتور قدرتمند خود به جهان از 2 بازی قدرتمند کمک گرفت:

Gears Of War و Unreal Tournament 3 که هر دو بازی از لحاظ فیزیک و گرافیک در حد بسیار عالی قرار داشتند.

از مهمترین شرکت های بازی سازی که امتیاز بازی سازی با این موتور را خریده اند میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
Atari, Activision, Capcom, Disney, Konami, Koei, 2K Games, Midway, THQ, Ubisoft, Sega, Sony, Electronic Arts, Square Enix
موتور UE3 نه تنها در بازی بلکه در پروژه های دیگر بغیر از بازی نیز شرکت فعالی دارد نظیر: بازسازی محیط مجازی در صنعت بازسازی قدرت ماشین ها ساخت دنیای مجازی برای خرید و ساخت انیمیشن های کارتونی و موارد دیگر تا در اینده شاهد فعالیت بیشتر این موتور خواهیم بود.

شرکت های زیر تا کنون امتیاز UE3 را برای ساخت انیمیشن(CG) خریداری کرده اند: Warner Brothers Frantic Films Buena Vista HDFilms Sony Pictures Entertainment Columbia Pictures TriStar Pictures Square-Enix و در اینده ای نه چندان دور شرکت های دیگر.

از بازی هایی که با این موتور ساخته شده یا در حال ساخت میباشند میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

A4 (sequel to A3) - (2009) AniPark
Aliens — (2009) Gearbox Software
America's Army 3.0 — (2008) US Army
American Mcgee's Grimm - (2008) Spicy Horse
APB — (2008) Webzen
Army of Two - (2008) Electronic Arts
A.V.A - (2007) Pmang
Black College Football: BCFX: The Xperience - (2007) Nerjyzed Entertainment
Black Powder Red Earth - (2007) Echelon Software
Brothers In Arms: Hell's Highway — (2008) Gearbox Software
BioShock - (2007) 2K Boston/2K Australia
BlackSite: Area 51 — (2007) Midway Austin
Blitz - (2008) CJIG
Borderlands - (2008) Gearbox Software
Command and Conquer: Tiberium - (2008) EA Los Angeles
Crimecraft - (2008) Vogster Entertainment
Damnation - (2008) Blue Omega / Point of View
DC Comics MMO — (TBA) Sony Online Entertainment
Earth No More — (2009) Recoil Games / 3D Realms
Empire - (TBA) Chair Entertainment
Ender's Game — (TBA) Chair Entertainment
Elveon — (2007) 10tacle Studios
End - (TBA) Faramix Enterprises
Fatal Inertia — (2007) Koei
Free Realm - (TBA) Sony Online Entertainment
Frontlines: Fuel of War — (2008) Kaos Studios
Fury — (2007) Auran
Gears of War — (2006) Epic Games
Global Agenda — (TBA) Hi-Rez Studios
Hail to the Chimp — (2008) Wideload Games
Halo Wars — (TBA 2008) Ensemble Studios
Highlander: The Game — (TBA 2008) TBA
Hei$t - (2007) inXile Entertainment
Hour of Victory — (2007) Midway Games
Huxley — (2008) Webzen Games
Interstellar Marines - (2008) Zero Point Software
Lost Odyssey — (2007) Mistwalker
Mass Effect — (2007) BioWare
Magna Carta 2 - (TBA) Softmax
Medal of Honor: Airborne — (2007) Electronic Arts
Monster Madness: Battle for Suburbia — (2007) Artificial Studios
Mortal Kombat 8 - (2008) Midway
Parabellum - (2008) Acony
Project Georgia - (TBA) Obsidian Entertainment
Project M - (TBA) NC Soft
Red Steel sequel - (TBA) Ubisoft
Robert Ludlum's The Bourne Conspiracy - (2008) High Moon Studios
RoboBlitz — (2006) Naked Sky Entertainment
Rogue Warrior: Black Razor - (2007) Bethesda Softworks
Section 8 (2009) Timegate Studios
Sephiroth 2 - (TBA) IMagic Entertainment
Sin City - (TBA) Transmission Games / RedMile Entertainment
Stargate Worlds — (2007) Cheyenne Mountain Entertainment
Stranglehold — (2007) Midway Chicago
The Agency - (2008) Sony Online Entertainment
The Last Remnant — (2008) Square Enix
The Scourge Project — (N/A) Tragnarion Studios
Tiberium — (TBA) Electronic Arts
TNA iMPACT! - (2008) Midway Games / Point of View
To End All Wars — (2008) Kuju Entertainment
Tom Clancy's EndWar — (2008) Ubisoft
Tom Clancy's Rainbow Six: Vegas - (2006) Ubisoft
Tom Clancy's Rainbow Six: Vegas 2 - (2008) Ubisoft
Turning Point: Fall of Liberty — (2008) Spark Unlimited
Turok — (2008) Propaganda Games

----------

2 SHAHROOZ
08-10-2009, 22:16
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


شرکت کپ کام در تاریخ 30 می 1919 توسط Kenzo Tsujimoto تاسیس شد.دفتر این کمپانی در شهر اوساکا است.نام این کمپانی در سال 1979
Sambiبود اما بعد از 2 سال به کپ کام تغییر یافت.این نام مخفف دو کلمه
Capsule Computer است.
کپ کام در سال1984اولین بازی خود را با نام vulgas را که یک کشتی بود عرضه کرد.
این بازی فروش نسبتا خوبی برای کپ کام داشت.بازی بعدی که کپ کام ساخت هواپیمای جنگی بود که با فروش بالای خود کپکام را در راس سازندگان بازی برای گیم بوی تبدیل شود.سپس کپ کام دو بازی کماندو و گوبلین را برای ان ای سی نینتندو عرضه کرد.
در سال 1987 دو تا از بازی های معروف خود یعنی مگامن و فینال فایت را برایNecو بعدبرای Super NEC ساخت.
کپ کام در سال 1993 دومین دفتر خود را در هنگ کنک تاسیس کرد.
تا سه سال بعد اتفاق خاصی پیش نیامد تا اینکه در سال 1996 قسمت اول بزرگترین بازی کپ کام یعنی Resident Evil ساخته شد.
در سال 1997 با شرکت فلش شیپ قرار داد بست ودر سال 1999 بازی دینو کریسیس را عرضه کرد.
در سال 2000 کپ کام حرکت خاصی نداشت اما در سال 2001 با عرضه اولین قسمت بازی Devil May Cry خود را بیش از پیش در دل هوادارانش جای داد.
در سال 2002 کپ کام برای هوادارانش خبر مهم دیگری داشت و ان هم عرضه قسمت دوم بازی رزیدنت اویل بود.
کپ کام در سال های بعد استدیو هایی در لندن ، برلین و کالیفرنیا تاسیس کرد.همچنین کپ کام 7 استدیو در ژاپن دارد.
کپ کام در سال های بعد با ساخت نسخه های بعد بازی های :دویل می کرای،رزیدنت اویل،استریت فایتر و... همچنان طرفداران خود را حفظ کرده و اکنون هم جزو یکی از بهترین شرکت های بازی در دنیا میباشد.

2 SHAHROOZ
08-10-2009, 22:19
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]




شرکت کپ کام در تاریخ 30 می 1919 توسط Kenzo Tsujimoto تاسیس شد.دفتر این کمپانی در شهر اوساکا است.نام این کمپانی در سال 1979
Sambiبود اما بعد از 2 سال به کپ کام تغییر یافت.این نام مخفف دو کلمه
Capsule Computer است.
کپ کام در سال1984اولین بازی خود را با نام vulgas را که یک کشتی بود عرضه کرد.
این بازی فروش نسبتا خوبی برای کپ کام داشت.بازی بعدی که کپ کام ساخت هواپیمای جنگی بود که با فروش بالای خود کپکام را در راس سازندگان بازی برای گیم بوی تبدیل شود.سپس کپ کام دو بازی کماندو و گوبلین را برای ان ای سی نینتندو عرضه کرد.
در سال 1987 دو تا از بازی های معروف خود یعنی مگامن و فینال فایت را برایNecو بعدبرای Super NEC ساخت.
کپ کام در سال 1993 دومین دفتر خود را در هنگ کنک تاسیس کرد.
تا سه سال بعد اتفاق خاصی پیش نیامد تا اینکه در سال 1996 قسمت اول بزرگترین بازی کپ کام یعنی Resident Evil ساخته شد.
در سال 1997 با شرکت فلش شیپ قرار داد بست ودر سال 1999 بازی دینو کریسیس را عرضه کرد.
در سال 2000 کپ کام حرکت خاصی نداشت اما در سال 2001 با عرضه اولین قسمت بازی Devil May Cry خود را بیش از پیش در دل هوادارانش جای داد.
در سال 2002 کپ کام برای هوادارانش خبر مهم دیگری داشت و ان هم عرضه قسمت دوم بازی رزیدنت اویل بود.
کپ کام در سال های بعد استدیو هایی در لندن ، برلین و کالیفرنیا تاسیس کرد.همچنین کپ کام 7 استدیو در ژاپن دارد.
کپ کام در سال های بعد با ساخت نسخه های بعد بازی های :دویل می کرای،رزیدنت اویل،استریت فایتر و... همچنان طرفداران خود را حفظ کرده و اکنون هم جزو یکی از بهترین شرکت های بازی در دنیا میباشد.

2 SHAHROOZ
08-10-2009, 23:01
Activision Blizzard

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
تاریخ تاسیس : 2008

مراکز : Santa Monica , California , USA

افراد کلیدی : Rene Penisson مدیر
Robert Kotick مدیر اجراییات ( CEO )

محصولات :
مجموعه Call of Duty
مجموعه Crash Bandicoot
مجموعه Diablo
مجموعه Guitar Hero
مجموعه Spider-Man
مجموعه Spyro the Dragon
مجموعه Starcraft
مجموعه Warcraft

سایت : activisionblizzard.com

Activision Blizzard یک سازنده و ناشر آمریکایی , فرانسوی است.این شرکت از ادغام کمپانی بزرگ Activision با قسمتی از کمپانی Vivandi Games ( استودیوی Blizzard ) به وجود آمد.
در آپریل 2008 , European Commission مجوز ادغام شدن این دو شرکت را داد.
در 2 جولای2008 , Activision بالاخره این شرکت را همراه Vivandi Games راه اندازی کرد. معاملات این دو شرکت در 9 جولای 2008 تمام شد و خرج همه ی معاملات و ساخت این شرکت به 18.9 بیلیون دلار رسید!!

Capcom

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

تاریخ تاسیس : May 30 , 1979

مراکز : Osaka , Japan
San Mateo , California , USA
Hong Kong , Asia
United Kingdom , Eourope

افراد کلیدی : Kenzo Tsujimoto مدیر اجراییات
Yoshiki Okamoto
Tokuro Fujiwara
Shinji Mikami
Keji Inafune

محصولات :
Megaman
Street Fighter
Onimusha
Devil May Cry
Resident Evil
...

سایت : capcom.com

Capcom.Ltd یک سازنده و ناشر برجسته ی بازی های ویدئویی که شعبه اصلی آن در Osaka ی ژاپن است. این شرکت در سال 1979 به نام Capsule Computers تاسیس شد.
این شرکت علاقه ی زیادی به ساخت بازی و توزیع آن داشت. در سال 2008 , کپ کام 50 مین شرکت نرم افزاری بزرگ جهان شناخته شد!
نام این شرکت برگرفته از Capsule Computers است.

Codemasters

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

تاریخ انتشار : 1985

مراکز : Warewick Shire , United Kingdom

افراد کلیدی : Rod Cousens مدیر اجراییات
Richard Darling رئیس
David Darling رئیس
Jim Darling رئیس

سایت : codemasters.com

Codemasters یکی از بزرگترین شرکت های سازنده ی بازی های ویدئویی در بریتانیا است. Rod Cousens مدیر اجرایی این شرکت است. در سال 2005 , اسم Codemasters در اول جدول سازنده گان خود مختار جهان قرار داشت.
این شرکت را Richard و David Darling تاسیس کردند که بعد از مدتی یکی دیگر از برادرانشان به آن ها پیوست.
تیم سازنده ی Codemasters عبارتند از :
Peter Williamson تهیه کننده ی کارهای نرم افزاری
Neil Adamson , Chris Graham , Lyndon Sharp , David Whittaker هم بخش گرافیک رو برعهده دارند و ...

Disney Interactive Studios , Inc

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

تاریخ تاسیس : در سال 1988 , Walt Disney Computer Software تاسیس شد که بعد از آن در سال 1996 , Disney Interactive تاسیس شد و باز هم در تاریخ 2003 اسم آن به Buena Vista Games تغییر یافت اما در سال 2007 این کمپانی بهDisney Interactive Studios تغییر نام یافت.

مراکز : Glendale , California , USA

مالک : The Walt Disney Company

سایت : disney.go.com/disneyinteractivestudios

Disney Interactive Studios یکی از بزرگترین کمپانی آمریکاییه بازی های ویدئویی در سرتاسر جهان است.
این شرکت ناشر و سازنده ی بازی های مولتی پلتفروم است.

Eidos Interactive Limited

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

تاریخ تاسیس : 1990

مراکز : Wimbledon , London , England

افراد کلیدی : Stephen Bernard Streater موسس
Phil Rogers مدیر اجرایی

محصولات :
مجموعه Tomb Rider
مجموعه Hitman
مجموعه Commandos
مجموعه Deus Ex
مجموعه Legacy of Kain
مجموعه Time Splitters
مجموعه Fear Effect
...

سایت : eidos.com

Eidos Interactive یک ناشر فیلم و بازی های ویدئویی است.
این کمپانی دفتر های بزرگی در آمریکا , فرانسه , آلمان , استرالیا و ژاپن نیز دارد.
در 12 فبریه ی 2009 Square Enix قرار داد خرید این شرکت را به قیمت 84.3 میلیون یورو بست.
این شرکت از 6 مارچ 2009 کاملا از طرف Square Enix خریداری شد!!!!!!
استودیو های سازنده ی این شرکت :

Crystal Dynamics , USA
IO Interactive , Denmark
Eidos-Montreal , Canada
Beautiful Game Studios , UK
Eidos Hungray , Hungray
Eidos China , China

Electronic Arts ( EA ).Inc

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

تاریخ تاسیس : 1982

مراکز : Redwood City , California

افراد کلیدی : John Riccitiello مدیر اجراییات
Peter Moore رئیس , EA Sports
Larry Probst مدیر سابق ( 2007-1991 )
Trip Hawkins موسس این شرکت و مدیر سابق ( 1991-1982 )

محصولات:
مجموعه Need For Speed
مجموعه Medal of Honor
مجموعه The Sims
مجموعه Battlefield
مجموعه Madden NFL
مجموعه Ultima
مجموعه Command & Conquer
مجموعه NBA Live

سایت : ea.com

Electronic Arts ( EA ).Inc یک سازنده , بازاردار , ناشر و توزیع کننده ی بین المللی بازی های ویدئویی هست.
این شرکت در سال 1982 توسط Trip Hawkins تاسیس شد.
این کمپانی پایه گزار صنعت بازی های کامپیوتری و همینطوری طراح آن ها و برنامه نویس معتبر بازی های کامپیوتری است.
در اصل EA یک ناشر بازی های کامپیوتری خانگی بود. بعد از 1980 این شرکت شروع به ساختن بازی های خانگی کرد. پس از سال 1990 این کمپانی از بازی های کنسولی نیز حمایت کرد.
EA بعد از کسب موفقیت های مختلف از طریق ساختن بازی رشد پیدا کرد. به زودی EA در سال 2000 توانست سومین ناشر بزرگ جهان شناخته شود.
در می 2008 سود سالیانه ی این شرکت بالغ بر 4.02 بیلیون دلار در سال مالی 2008 شد.
EA آن قدر در تولید بازی های ورزشی موفقیت کسب کرده بود که نام ناشر تولید کننده ی بازی های ورزشی خود را EA Sports نامید.
بازی های Harry Potter , Need For Speed , Medal of Honor , The Sims , Battlefield و بازی های که دیر تر از این ها آمده اند مانند Burnout و مجموعه Command & Conquar توانستند EA را به یکی از پر افتخارترین شرکت بازی سازی کند!!!
استودیو های این شرکت عبارتند از :

EA Redwood Shored ( استودیو اصلی )
EA Los Angeles
EA Montreal
Bioware
EA Digital IllusionsCE
Pandemic Studios
EA Block Box
Maxis
EA Phenomic
Criterion Games
Mythic Entertainment

EA Sports که زیر مجموعه های آن عبارتند از :

EA Tiburon , Florida
EA Canada , Vancouver
EA Sports Big , San Francisco

EA Casual Entertainment
The Sims


Konami Corporation


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]



تاریخ تاسیس : March 21 , 1969


مراکز : Tokyo midtown , Minato , Tokyo , Japan
El Segundo , California و Nevada , Pardise , USA
Sydney , Australia


افراد کلیدی : Kagemasa Kozuki مدیر اجراییات
Hideo Kojima
Koji Igrashi


محصولات :
مجموعه Metal Gear
مجموعه Pro Evulation Soccer
مجموعه Silent Hill


سایت : konami.com


Konami Corporation یک سازنده و ناشر پرافتخار در اسباب بازی , کارت های بازی , anime , tokusatsu , Slot machines , arcade cabinets و بازی های ویدئویی است. ***امی با عرضه ی بازی هایی چون Metal Gear و Silent Hill مشهور شد.
این کمپانی در سال 1969 توی Osaka ژاپن کار خودشو توسط Kagemasa Kozuki که هنوز هم مدیر و افسر اجراییات هم نیز هست شروع کرد.
اسم "Konami" برگرفته از Kagemasa Kouzuki , Yoshinobu Nakama , Tatuso Miyasako که شریک های Kozuki و تاسیس کنندگان این شرکت در سال 1973 بودند.
Konami همچنین می تواند معنی " موج های کوچک " را در زبان آپنی بدهد. شعبه ی اصلی ***امی در توکیو واقع شده است.
همچنین ***امی بعد از مدتی شرکت هایی در El Segundo California برای بازی های ویدئویی و Paradise Nevada برای صنعت قمار بازی درست کرد.


Lucas Arts


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


تاریخ تاسیس : May 1982


مراکز : San Francisco , California , United State


افراد کلیدی : George Lucas ( کارگردان سری فیلم های معروف جنگ ستارگان ) مدیر
Darrell Rodriguez رئیس


محصولات : Star Wars video games


سایت : lucasarts.com


Lucas Arts Entertainment Company یک سازنده و ناشر بازی های ویدئویی آمریکایی است. این شرکت با ابتکاری نو که از Graphic alventure games به دست آورد مشهور شد که در ده ی 1990 برای دوران خودش موفقیتی بزرگ به شمار می رفت. امروزه تمام فکر این شرکت به منتشر کردن نسخه ی جدید بازیه محبوب Star Wars است.


Microsoft Game Studios


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


همانطور که از نام مشخص است این شرکت یک استودیو در خود مایکروسافت است.
به همین دلیل مشخصات ندارد و رئسای آن همان رئسای ماکروسافت هستند. Microsoft Game Studios ( MGS ) به طور کامل تابع خود شرکت ماکروسافت است.
این شرکت فقط تولید کننده و ناشر بازی های ویدئویی برای PC و Xbox و Xbox360 است همچنین این شرکت برای کنسول Nintendo DS هم بازی می سازد که فقط استودیو ی Rare این کار رو انجام می دهد!
استودیو های این شرکت عبارتند از :


Lionhead
Rare
Turn 10
Wingnut Interactive
Xbox Live Productions
ACES Games Studio
Ensemble Studios
Bungie Studios
Carbonated Games
...


Midway Games


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


تاریخ تاسیس : 1989


مراکز : Chicago , Illinois , USA


افراد کلیدی : Matt Booty رئیس شرکت و مدیر اجراییات


محصولات :
Mortal Kombat
Spy Hunter
NBA Jam
Rampage


سایت : midway.com


Midway Games یک شرکت سازنده و ناشر بازی های ویدئویی آمریکایی است میراث این شرکت عبارتند از : Mortal Kombat , MS Pac - Man , Spy Hunter , Tron , مجموعه ی The Rush و NBA Jam .
این شرکت در سپتامبر 2005 , 19 مین و در سپتامبر 2006 , 20 مین ناشر بازی های ویدئویی جهان شد!!!
استودیو های این شرکت عبارتند از :


Midway Studios , Chicago
Midway Studios , San Diego
Midway Studios , Austin
Midway Studios , Los Angeles
Midway Studios , Newcastle
Surreal Software


Namco Bandai Games (NBCI).Inc

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

تاریخ تاسیس : 2006 ( Namco Game در سال 1955 و Bandai Games در سال 1980 تاسیس شدند )

مراکز : Tokyo , Japan
Santa Clara , California , USA

سایت : namcobandaigames.com

Namco Bandai Games , Inc یک شرکت تولید کننده ی بزرگ بازی های ویدئویی که از ادغام Bandai's Video Game و Namco Ltd's Video Game به Namco Bandai Games تبدیل شده است که کاملا تابع Namco Bandai Holdings هست. این شرکت تولید کننده و فروشنده ی بازی های ویدئویی و همینطور بازی های arcade است.
از افتخارات این شرکت می توان نام بازیه Tekken را برد!!!!

NCSoft Corporation

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

تاریخ تاسیس : March 1997

مراکز : Seoul , South Korea
Osaka , Japan
Shanghai , China
Brighton , England
Texas , Austin , USA
Seattle , Washington , USA
Mountain View , California , USA
Orange County , California , USA

افراد کلیدی : T.J.kim مدیر اجرایی

محصولات:
GuildWars
Lineage
City of Heros
Aios : Tower of Eternity

سایت : ncsoft.com

NCSoft یک کمپانی بازی های آنلاین کره ای , که سازنده و ناشر بازی های MMORPG ( Massively Multiplayer Online Role - Playing Games ) است. بازی های معروف این شرکت عبارتند از : GuildWars , Lineage , Lineage III که دنباله ی بازی موفق آمیز Lineage II هست!!!

Nintendo

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

تاریخ تاسیس : September 23 , 1889

مراکز : Toky , Japan

افراد کلیدی : Satoru Iwata رئیس و مدیر اجراییات
Reggie Fils - Aime رئیس و مدیر برنامه ریزی

محصولات :
Game Boyline
Color TV game
Nes
SNES
Virtual Boy
Nintendo 64
Nintendo Game Cube
Nintendo DS
Nintendo Wii
بازی های مختلف

سایت : nintendo.com

شرکت Nintendo واقع در توکیوی ژاپن در 23 سپتامبر 1889 توسط Fusajiro Yamauchi تاسیس شد در سال 1963 این کمپانی تجارت کوچکی را تشکیل داد و پیشرفت کرد همینطور یک شرکت تاکسیرانی و یک Love Hotel را درست کرد!
سرانجام این کمپانی پس از پیشرفت های بسیاری به یک شرکت بازی های ویدئویی تبدیل شد پس از مدتی این شرکت یکی از با نفوذ ترین کمپانی های این صنعت گردید. در سال 2007 نینتندو هشتمین تولید کننده ی نرم افزار در جهان شد!!
گذشته از بازی های ویدئویی , نینتندو مالک ربع Seattle Mariners , یک لیگ بزرگ بیسبال در تیم Seattle Washington است!!!!!
در 2 اکتبر 2008 , نینتندو بالغ بر 470 میلیون دستگاه و همینطور 207 بیلیون نرم افزار فروخت!!!!!!!!!!!!!!!!
در همون ماه کمپانی نینتندوی کانادا در BC's Top Employers ( یک همایش بهترین شرکت ها و کارفرما ها است که هر ساله برگزار می شود ) توسط Mediacorp کانادا اول شد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
کنسول های بازی نینتندو :
نینتندو را Sir Mke Ruiz اختراع کرد! نینتندو کنسول های خانگی و قابل حمل خود را از سال 1977 درست کرد.
کنسول های خانگی نینتندو عبارتند از : Color TV Game در سال 1977 , Nintendo Entertainment System یا Famicom ( مخفف : NES ) در سال 1983 , Super Nintendo Entertainment System یا Super Famicom ( مخفف : SNES ) در سال 1990 , Nintendo 64 ( مخفف : N64 ) در سال 1996 , Nintendo Game Cube ( مخفف : GCN ) در سال 2001 و Wii در سال 2006.
کنسول های قابل حمل نینتندو عبارتند از : Game & Watch line در سال 1980 , Virtual Boy در سال 1995 , Nintendo DS در سال 2004 و Nintendo DSi در سال 2009.

Sega

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

تاریخ تاسیس : Standard Games 1940
Service Games May 1952

مراکز : Ota , Tokyo , Japan
San Francisco , California , USA
Chiswick , London , United Kingdom
Sydney , New South Wales , Australia

افراد کلیدی : Hajime Satomi مدیر اجراییات شعبه ی اصلی سگا
Hisao Oguchi رئیس شعبه ی اصلی سگا
Naoya Tsurumi مدیر اجراییات Sega of America
Jeffery مدیر برنامه ریزی ( افسر عملیاتی ) Sega of America
Yuji Naka و Yu Suzuki طراحان بازی های معروف

محصولات :
Sega Master System
Sega Mega Drive
Sega Game Gear
Sega 32x
Sega CD
Sega Nomad
Sega Pico
Sega Saturn
Dream Cast

سایت : sega.com/usa

Sega Corporation یک Multy Video Game هست و دستگاها و نرمافزار های زیادی توسط این کمپانی ساخته شده است همینطور کنسول های بسیاری به بازار داده که هر کدام در زمان خودش بهترین کنسول ها بودند.
این شرکت با دادن Arcades و کنسول های خانگی زیادی موفقیت های بسیاری کسب کرد اما در 24 ژانویه ی 2001 رسما از کار کنسول ساختن کنار رفت و کار خودشو به دادن نرم افزار و بازی برای پلتفروم های مختلف متمرکز کرد.
سگا دفتر های زیادی در سراسر جهان دارد که عبارتند از : Sega Corporation که در Ota , Tokyo , Japan واقع شده است.
Sega Europe Ltd که شعبه ی اصلیش در Chiswick واقع در London است.
Sega of America که شعبه ی اصلیش در San Francisco , California است اما در سال 1999 به Redwood City واقع در California نقل مکان کرد.
Sega Australia که شعبه ی اصلیش در Sydney واقع در New South Wales است.
بعد از سال 2000 , اسم رسمی سگا به Sega Enterprises تغییر یافت!!!!!

Sony Computer Entertainment

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

تاریخ تاسیس : November 16 , 1993

مراکز : Minami - Aoyama , Minato , Tokyo , Japan
Foster City , California , USA
London , England , United Kingdom

افراد کلیدی : Kazuo Hirai رئیس و مدیر اجراییات SCE
Jack Tretton رئیس و مدیر اجراییات SCEA ( آمریکا )
David Reeves رئیس و مدیر اجراییات SCEE ( اروپا )
Shuhei Yoshida رئیس استودیوهای جهانی SCE
Ken Kutaragi مدیر افتخاری ( بازنشسته )

محصولات :
PlayStation 3
PlayStation Portable
PlayStation 2
PSX
PlayStation
PocketStation

سایت : scei.co.jp

Sony Computer Entertainment , Inc یک شرکت متخصص در بازی های ویدئویی هست که ناحیه ای از بازی های ویدئویی را در اختیار گرفته و همینطوری کاملا تابع شرکت اصلی Sony است. این کمپانی در 16 نوامبر 1993 در توکیو ی ژاپن تاسیس شد.
SCE یک سازنده ی بازی های ویدئویی , تولید کننده و فروشنده ی دستگاه ها و نرم افزار های PlayStation و همینطور تولید کننده ی کنسول های خانگی یا قابل حمل نیز هست.
همچنین SCE یک توسعه دهنده و ناشر بازی های ویدئویی هست و کمپانی های زیاد و بزرگی در سراسر جهان از جمله شما آمریکا , اروپا , اقیانوسیه و آسیا دارد.
رئیس شرکت SCE آقای Kazuo Hirai هست که در 30 نوامبر 2006 جای Ken Kutaragi را گرفت. همه میدانند که او پدر PlayStation است.Katuragi رسما از مدیریت شرکت SCE در 19 ژوئن سال 2007 بازنشسته شد و جای خود را به کس دیگری داد.
David Reves و Jck Tretton به ترتیب مدیر اجراییات ( CEO ) شرکت های Sony Computer Entertainment America و Sony Computer Entertainment Europe هستند.
SCE همچنین دفتر ها و شرکت های توزیع کننده ی کوچکی هم در Hollywood , Los Angeles , California , USA و Toronto , Ontario , Canada و Melbourne , Australia و Seochogu , Seoul , South Korea دارد.

Square Enix

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

تاریخ تاسیس : September 22 , 1975

مراکز : Shibuya , Tokyo , Japan

افراد کلیدی : Yashuhiro Fakushima مدیر افتخاری شرکت ( بازنشسته )
Yoichi Wada رئیس و مدیر اجراییات
Keiji Honda مدیر نظارت کننده ( افسر برنامه ریز )

محصولات :
مجموعه Final Fantasy
مجموعه Dragon Quest
مجموعه Kingdom Hearts

سایت : square-enix.com

Square Enix Hodings Co.Ltd یک شرکت ناشر بازی های ویدئویی هست که در ژاپن مستقر شده.
همه میدونند که بهترین بازی های Console Role - Playing Game مال مجموعه ی Dragon Quest و مجموعه ی The Final Fantasy و مجموعه ی Kingdom Hearts است!!
Square Enix از به هم پیوستن 2 شرکت رقیب به نام های Square.Co و Enix Corporation به وجود آمده است.
در آپریل سال 2003 رسما دو شرکت Square و Enix با هم تبدیل به کمپانیه Square Enix شدند!!!!!

Take-Two Interactive Software Inc

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

تاریخ تاسیس: 1993

مراکز : New York City , New York , USA

افراد کلیدی : Ben Feder مدیر اجراییات
Strauss Zelnick مدیر

محصولات :
مجموعه Sid Meier's Civilization
مجموعه Bioshock
مجموعه Mafia
مجموعه Major League Baseball 2K
مجموعه NBA 2K
مجموعه Grand Theft Auto
مجموعه Midnight Club
مجموعه Manhunt
مجموعه Bully
مجموعه Serious Sam

سایت : take2games.com

Take-Two Interactive یک ناشر آمریکایی , سازنده و پخش کننده ی بازی های ویدئویی و دستگاهای جانبی بازی های ویدئویی هست.
شعبه های اصلی این شرکت , نیویورک واقع در آمریکا با یک شعبه ی بین المللی Geneva واقع در سوئیس است.
مشهورترین استودیوهای این کمپانی در Toronto , Vancouver , San Diego و Texas , Austin واقع شده است.
در سال 2008 , Take-Two Interactive جزو 28 شرکت برتر نرم افزاری جهان شناخته شد.
Take-Two سازنده و ناشر بازی های قشنگ زیادی است که عبارتند از :

مجموعه ی Grand Theft Auto , مجموعه ی The Serious Sam , مجموعه ی رالی The Midnight Clup , بحث انگیزترین بازی Manhunt و Manhunt 2 و اخیرا هم Bioshock .
این شرکت استودیو های زیادی از جمله 2K Games را دارد.
همچنین این کمپانی ناشر بازی های سال 2006 Bethesda Softworks بوده است مانند The Elder Scrolls IV : Oblivion .

ساختار شرکت :
2K Games
2K Play
2K Sports
Jack of All Games
RockStar Games

THQ

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

تاریخ تاسیس : 1989

مراکز : Agoura Hills , California , USA

افراد کلیدی : Brian J. Farrell مدیر , مدیر اجراییات , رئیس کل شرکت
lan Curran طراح نرم افزار

سایت : thq.com

THQ , Inc یک سازنده ی آمریکایی و ناشر بازی های ویدئویی بین المللی در سرتاسر جهان است. این شرکت در سال 1989 تاسیس شد.
THQ بازی های کنسولی و بازی های کامپیوتری تولید و عرضه می کند.
این شرکت بازی های محبوبی از جمله Saints Row , Frontlines : Fuel of War , Red Faction , Mx vx.ATV , Company of Heroes و ... را ساخته است.
استودیو های این شرکت عبارتند از :
Big Huge
Blue Tongue Entertainment
Heavy Iron Studios
Incinerator Studios
Juice Games
Kaos Studios
Rainbow Studios
Relic Entertainment
THQ Studio Australia
Vigil Games
Volition , Inc

UBISOFT Entertainment

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

تاریخ تاسیس : 1986

مراکز Montreuil - Sous - Bois , France
Bucharest , Romania

افراد کلیدی : Yves Guillemot مدیر اجراییات
Yannis Mallat مدیر اجراییات استودیوی Montreal
Michel Ancel طراح بازی

محصولات :
Assassian's Creed
Beyond Good & Evil
Blazing Angels
Brothers in Arms
Farcry 1 & 2
Myst
Prince of Persia
Rayman
Tom Clancy's Ghost Recon
Tom Clancy's Rainbow Six
Tom Clancy's Splinter Cell

سایت : ubi.com

Ubisoft Entertainment یک ناشر بازی های کامپیوتری و سازنده بازی که شعبه ی مرکزی آن در Montreuil - Sous - Bois , France هست.
تاسیسات این کمپانی در 20 کشور وجود دارد از جمله ی آن می توان به کشور های کانادا , رمانی , اسپانیا , چین , آمریکا , آلمان , بلغارستان , مراکش , استرالیا , ایتالیا , هند و برزیل و لیبی اشاره کرد!
از تاریخ 2004 , این شرکت جزو سومین ناشر بازی های ویدئویی بزرگ خود مختار در اروپا شناخته شد!!
و همینطور هفتمین شرکت بزرگ در آمریکا!!
درسال 2008 , رتبه ی یوبیسافت به 21 شرکت نرم افزاری بزرگ جهان رسید!!
سود یوبیسافت در سال های 2002 - 2003 453 میلیون یورو بود برای سال های مالی 2003-2004 این سود به 508 میلیون یورو افزایش یافت!
از تاریخ 2001 , کارکنان یوبیسافت به 3500 نفر رسید.
بزرگترین استودیوی این کمپانی Ubisoft Montreal است که در سال 2004 تقریبا 1600 نفر را استخدام کرد.
Yves Guillemot یکی از برادران سازنده ی این شرکت , رئیس و مدیر اجراییات این کمپانی است!
در واقع اسم این شرکت You - be - Soft است که نام های دیگری هم برای این شرکت وجود دارد مانند oo - be - Soft !!!!! ( معنی oo : Object Oriented )
استودیوهای این شرکت عبارتند از :
Ubisoft Montreal
Ubisoft Australia
Ubisoft Romania
Ubisoft Singapore
Ubisoft India




Epic Games
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


تاریخ تاسیس : 1991
واقع در : Cary, North Carolina

Epic برای اولین بار خودرا با سری بازی های محبوب Unreal Tournament به همهگان شناخت و جایگای در سطح جهانی برای خود بنا کرد و با عرضه بازی GEOW توانست خود را به عنوان یکی از بزرگ ترین و موفق ترین استودیو های بازیسازی جهان معرفی کند.
از بازیهای این شرکت میشه به موارد زیر اشاره کرد:
Mirror's Edge, Robert Ludlum's The Bourne Conspiracy, Huxley, BioShock, Mass Effect, Tom Clancy's Rainbow Six: Vegas, Tom Clancy's Rainbow Six: Vegas 2, Tom Clancy's EndWar, Lost Odyssey, Turok, Unreal Tournament 3, Medal of Honor: Airborne, Brothers in Arms: Hell's Highway, Army of Two, The Last Remnant, Gears of War and Gears of War 2.



Bungie
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


تاریخ تاسیس : 1991
واقع در : Kirkland, Washington

این شرکت نام اور و محبوب که دیگر نیاز به معرفی ندارد همیشه یکی از پیشگامان در صنعت بازیهای کامپیوتری و به خصوص بازی های FPS بوده است
نام Halo به تنهایی میتواند این شرکت را جز بزرگ ترین شرکت های بازی ساز تاریخ قرار دهد.




Valve Corporation
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

تاسیس شده در سال 1996 واقع در Bellevue, Washington

2 SHAHROOZ
09-10-2009, 12:27
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


آغاز آخرین رویا در سال 1987 بود شرکت Square Soft که مراحل پایانی کار خود را پشت سر می گذاشت و در حال ورشگستی بود. بوسیله هیرو نوبو ساکاگوشی و دوستانش نه تنها نجات یافتند بلکه تبدیل به یکی از قویترین و ماندگارترین شرکتهای دنیا در عرصه بازیها شدند. ساکاگوشی با ایده های نو و خلاقانه خود و با استفاده از ترکیب افسانه های گوناگون final fantasy را آفرید. در آن زمان سبک بازیها بیشتر اکشن و سرگرم کننده بود و سر و ته آن با چند شکل وخط به پایان می رسید ff با وجود محدودیتهای فراوان در کنسول 8 بیتی نینتندو توانست از نهایت قدرت کنسول استفاده کند. ذاستان قوی و طولانیFF هر بازیباز را ساعتها مشغول به خود می کرد. FF تنها قسمت از این مجموعه بود که هنگام شروع بازی 4 شخصیت را به همراه داشتید. در سال 1988 قسمت دومی FF2 ساخته شد .


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

.Chocobo اولین بار در این بازی دیده شدند Chocobo پرنده هایی بودند که معمولا به رنگ زرد بودند. آنها قادر به پرواز نبودند ولیمی توانستند به مناطقی بروند که با پای پیاده امکان دسترسی به آنها نبود. آنها همچنین سرعت بالایی داشتند و با سوار شدن بر روی آنها می توانستید مسافتهای طولانی را سریعتر و راحتر طی کنید همچنین ماموریتهای جانبی فراوانی با Chocobo به همراه بود و به طور کلی باعث تنوع فراوانی در سری FF شد. FF3 با تاخیری دو ساله در سال 1990 عرضه شد. ازاین قسمت بود که موجوداتی با قابلیت فراخوانی حین جنگ یا همان Summon به FF اضافه شدند و در سال 1991 بود که شماره چهارم آن عرضه شد FF4 یکی از شماره های مهم از این سری بازیهاست. چون بیشتر جادوها و وردهای مورد استفاده در باقی قسمتها در این شماره ابداع شدند.



[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

FF5 در سال 1992 عرضه شد و یکی از نکات قابل توجه در این بازی حضور یکی از موجودات اسطوره ای پارسی به نام گیل گمش بعنوان بود. اهریمن هم بعنوان یکی از دشمنان در بازی حضور داشت. به طور کلی از تمامی افسانه ها در سری FF استفاده شده است از جمله افسانه های یونانی . هندی . عربی . اسکاندیناوی و حتی سرخپوستی .


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


در سال 1994 شماره ششم از این بازی ساخته شد و با استفاده از قدرت بالای کنسول 24 بیتی نینتندو یک بازی شبه سه بعدی عرضه شد. ولی داستان و ماجراها تفاوت خاصی با بازیهای قبلی نداشت. 1997 نقطه عطفی در تاریخ FF بود شماره هفتم با شخصیتهای سه بعدی بر روی تصاویر از قبل رندر شده. داستان فوق العاده و شخصیتهای ملموس و ماجراهای متنوع و زیبا یکی از بهترین های این مجموعه را به طرفداران خود هدیه کرد. شخصیتهای این مجموعه از جمله . Erin . Cloud . sephiroth از ماندگارترین شخصیتهای بازی در تمام دوران هستند بخصوص صحنه پایانی دیسک اول که با مرگ ارین پایان می یابد. نا گفته نماند که قدرت کنسول 32 بیتی پلی استیشن سونی یکی از عوامل موفقیت این شماره بود این بازی برای کامپیوتر هم منتشر شد ولی برای کنسول نینتندو 64 منتشر نشد چون این کنسول بجای دیسک از کارتریج استفاده می کرد و حجم نگهداری اطلاعات در آن نسبت به دیسکها بسیار کمتر و قیمتش هم بسیار بالاتر بود.



[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


در سال 1998 بود که FF8 عرضه شد در این شماره Summon به Guardian Force یا GF تغییر نامداده شد و شخصیتهای دوست داشتنی از جمله Squal . Zell . Rinoa . Selphi . و چند شخصیت مهم دیگر و به همراه داستانی پر کشش و استفاده از جادوهای فراوان و متنوع از خصوصیات مثبت این شماره بود. آشنایی بیشتر بازیبازان آمریکایی و اروپایی با سبک نقش آفرینی ژاپنی توسط این بازی انجام گرفت. این بازی هم برای کامپیوتر عرضه شد.



[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


در سال 2000, FF9 عرضه شد و آنچنان نتوانست موفقیت شماره های قبل را تکرار کند. تنها نقطه قوت بازی دمو های از قبل رندر شده آن بود که در زمان خود رقیبی در بین بازیها نداشت. سازندگان FF از حد اکثر توان کنسولها استفاده می کنند اتفاقی که در سال 2001 برای FF10 بر روی پلی استیشن 2 رخ داد. جهانی گسترده با گرافیکی فوق العاده و داستانی نسبتا قوی و شخصیتهایی از قبیل Tidus Yuna . Auren . Waka و غیره نیز به محبوبیت فراوانی دست پیدا کردند. دموهای این مجموعه بسیار زیبا و قدرتمند اجرا شدند و کمک زیادی به روند داستان بازی برای بازیباز کردند. جالب اینجاست که شما تمام مراحل بازی را با روح Tidus انجام می دهید Tidus در همان سکانس آغازین بازی کشته می شود و در سکانس پایانی بازی پس شکست جادوی سیاه که بر روح پدرش تسلط داشت در صحنه ای زیبا به همراه Auren به دنیای ابدی مرگ می پیوندند.



[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


FF11 در سال 2003 کابوسی برای طرفداران این مجموعه بود. و علت آن نیز عرضه بازی به صورت آنلاین بود و باعث محدود شدن بازیبازان شد. برای اجرای بازی بر روی پلی استیشن 2 شما باید علاوه بر اینترنت با باند پهن به یک هارددیسک نیز نیاز داشتید. ولی برای اجرای آن بر روی کامپیوتر همان اینترنت کافی بود البته این بازی از سوی آنلاین بازان مورد توجه فراوان قرارگرفت و بسته های الحاقی نیز برای این بازی منتشر شد. تنها قسمتی که دارای دنباله شد بود که با نام FF10-2 عرضه شد و تمام شخصیتهای آن نیز دختر بودند و به طور کلی این شماره چنگی به دل نزد و بالاخره در سال 2006, FF12 فقط بر روی کنسول PS2 عرضه شد.سبک مبارزه های این بازی , ترکیبی از نقش آفرینی ژاپنی به صورت نوبتی و نقش آفرینی آمریکائی به صورت اکشن است.دموهای فوق العاده زیبا و سرعت بالای مبارزه ها نسبت به شماره های قبل از خصوصیات مثبت FF12 می باشد.FF13



[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

منتظر است تا بر روی کنسول پر قدرت PS3 قدرت نمائی کند. 2 فیلم نیز از روی FF ساخته شده است.فیلم اول Final Fantasy: Spirit Within نام داشت و از لحاظ تکنیکی یک نوع آوری به تمام معنا بود , تا جاییکه صدای هنرپیشگان هالیوودی نیز در آمد و آنها ترس خود را از اینکه روزی بازیگران دبجبتالی جای آنان را بگیرند , بیان کردند.این فیلم محصول Square Pictures USA بود , اما به علت اینکه داستان و محیطهای آن هیچ شباهتی به بازیهای FF نداشت , با استقبال کمی مواجه شد.فیلم دوم که تنها برای عرضه بر روی DVD و UMD برای PSP ساخته شد , اشتباه FF:SW را مرتکب نشد و با استفاده از عناصر بازی FF7 , به موفقیت دست یافت و قرار است دنباله هایی برای این بازی نیز ساخته شود.یک بازی جانبی به نام Dirge Of Cerberus برای PS2 و بازی دیگری بنام Crysis Core نیز برای PSP ساخته شده است.



[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]



از سایت xpgames

2 SHAHROOZ
09-10-2009, 12:38
سوال : می خوام سوالاتی رو از شما بپرسم تا ببینید این شخصیت با تمام شخصیت های بازی که تا به امروز بازی کردید فرق دارهآیا شخصیتی را می شناسید که خانواده خود را فقط برای اجرای یک دستور بکشد؟؟شخصیتی که به خانواده خود رحم نکند؟؟ وقتی او به دختر کوچک خود که خود او را به وجود آورده رحم نمی کند به چه کسی می تواند رحم کند؟چه کسی بدون دلیل منطقی همسر خود را می کشد؟آیا کسی را می شناسید به جنگ سرنوشتی برود که خودش آن را رغم زده باشد؟؟ او کسی نیست جز کراتوس خدای جنگ…
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]







شروع داستان : او درشهر اسپارتا به دنیا آمد. مادر او یک زنی که از او هیچ اطلاعاتی نیست و پدر او زیوس است . در دوران کودکی بسیار قوی و قدرتمند بود . از همین رو در دوران جوانی به یکی از کاپیتان های زبده در آمد و برای خود لشکری دست و پا کرد . بعد از این او ازدواج کرد و از این ازدواج یک دختر زیبا به وجود آمد.در یک روز، لشکر کراتوس به دست گروه می افتد.رئیس این گروه شخصی به نام آرس (خدای جنگ) است.او قدرتمندترین جنگ آور زمین است ولی او کراتوس را نمی کشد او به دست های کراتوس به وسیله زنجیر شمشیرهایی رو وصل می کنه که به آنها شمشیرهای آشفتگی می گویند و همچنین قدرتهای را نیز به عنوان خدای جنگ به او اطا می کند . کراتوس به خاطر این کار مطیع او می شود و به یکی از سربازان او تبدیل می شود.آرس همراه با کراتوس قدرت بیشتری گرفته بود و دست به جنایات و قتل های بیشتری زد.خانه کراتوس بعد از ازدواج در بود و آرس بعد از اشغال سرزمین های کناری قصد حمله به سرزمین را گرفت . کراتوس بدون توجه به اینکه زن و بچه کوچک خود در این سرزمین زندگی می کنند دست به حمله به شهری زد که سالها در انجا زندگی می کرد و بیشتر مردم آنجا را می شناخت و او به دستور آرس حتی به زن و بچه خود نیز رحم نکرد و آنها را هم از سر راه خود کنار زد ولی بعد از این کاربعد از این کار پوست بدن کراتوس به رنگ سفید تبدیل شد و این به علت شرمساری او بود او به هیچ عنوان باور نمی کرد که زن و بچه خود را به دست خود به قتل رسانده باشد از این به بعد دراسپارتا محل تولد او به او روح اسپارتا گفتند و لغب او روح اسپارتا نام گرفت داستان اول بعد از این ماجرا کراتوس تصمیم می گیره به شهر یونان بره تا شاید خدایان کاری بتونن برای او انجام بدن خدایان گناهان او رو ببخشن و زن و بچه او رو زنده کنند.در طول سفر و در دریای آگیان او با خدای دریاها رو به رو می شه و او به کراتوس دستور می ده که باید هایدرا رو نابود کنه.




[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]





کراتوس عازم هایدرا میشود و در میان جنگ و تسخیر هایدرا ، زیوس(پدر کراتوس یکی از خدایان یونان) ظاهر میشه ، زیوس ماموریت نابود سازی هایدرا را از او می گیرد.و به او دستور نابود کردن و کشتن آرس (خدای جنگ) را می دهد. کراتوس هم چون همه این اتفاقات رو تقصیر آرس می دانست و از روی خشم این ماموریت را پذیرفت و علت دیگر این انتخاب این بود که شاید به قدرت و نیرو و جا و مکانی هم برسد.کراتوس بعد از اینکه از هایدرا خارج شد به سمت شهر آتن می رود او برای نابود کردن خدای جنگ(آرس) به چندین وسیله نیاز دارد زیرا قدرت آرس بسیار زیاد است و اصلا او خدای این کار هاست. یکی از وسایلی که او برای نابود سازی آرس می خواهد جعبه پاندارا است.کراتوس برای به دست آوردن این جعبه از شهر آتن خارج شد و به سمت صحرای روحهای گمشده به راه افتاد.او از مقبره های قدیمی تیتان بالا رفت و پس از جنگ با ارواح مختلف جعبه پاندرا را به دست آورد.در همین موقع که کراتوس برای بدست آوردن جعبه خوشحال بود و به جعبه پاندرا نگاه می کرد.آرس یک ستون بزرگ معبد را به پایین و به سمت او هل داد.در همین لحظه که کراتوس قصد جاخالی دادن ستون را داشت جعبه از دست او ول شد و به زمین افتاد .آرس به سمت کراتوس رفت که او را نابود کند ولی او(کراتوس) به وسیله یک تناب جادویی به زیر زمین فرار کرد ولی در آخر راه سر او به سنگی خورد و بیهوش شد آرس زحمت دنبال کردن او را به خود نداد چون او جعبه پاندار را در دست داشت و با این جعبه قدرت او چندین برابر نیز می شد.آرس به خاطر نیرویش در زمانی که کراتوس بی هوش بود ، در ضمیر ناخود آگاه کراتوس باز زن و فرزندش را در جلوی چشمانش آورد. و به سمت خانواده او موجودات عجیبی را می فرستد . کراتوس از خانواده خود دفاع می کند تا به آنها آسیبی نرسد.ولی..قدرت آرس با استفاده ازا جعبه پاندرا بسیار زیاد شده بود طوری که باز دستور قتل همسر و فرزندان کراتوس را به او داد و کراتوس باز حتی در ضمیر ناخود آگاه خود نیز به آنان رحم نکرد. بعد از به هوش آمدن کراتوس او بسیار زیاد نیروی خود را ازدست داده بود و از نظر روحی نیز باز بسیار ضعیف شده بود.در همین موقع آرس تصمیم گرفت تا ضربه آخر را به کراتوس بزند و او را نابود کند ولی در این نبرد حساس کراتوس توانست به خاطر نفرت زیادی که از آرس داشت و عصبانیت زیاد و با استفاده از شمشیر آرس را از پای در آورد. شهر آتن از دست آرس حفظ شده بود. بعد از نابود کردن آرس او پیش خدایان رفت ولی خدایان گفتند که نمی توانند خانواده او را نجات دهند . کراتوس بسیار ناراحت شد او همه چیز را از دست داده بود و راهی به جز خودکشی در جلوی خود نمی دید. او به امید پایان یافتن همه چیز خود را از بالای سخره ای به پایین پرت کرد و در آب فرو رفت . در همین تفاصیر خدایان تصمیم مهمی برای او گرفته بودند و به اراده آنان او از آب خارج می شود و آنها او را به عنوان خدای جنگ جدید معرفی می کنند. کراتوس خدای جنگ بودن را به مرگ ترجیح داد و به عنوان خدای جنگ بر تخت خدایی نشست .




[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

2 SHAHROOZ
09-10-2009, 13:09
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

هیدئو کوجیما نویسنده و بازی سازی است که در سال 1963 در ستاگایا ژاپن به دنیا آمد. به دلیل شغل پدرش او و خانواده مدام در سفر بوند. به دلیل این سفر های زیاد هیدئو دوستی نداشت و بهترین دوست او نیز تلویزیون بود که بیشتر وقت خود را پای آن می گذراند. او از جوانی به گرافیست و هنرمند شدن علاقه بسیار داشت . چند بار نیز داستان های کوتاهی نوشت و به چند مجله ی ژاپنی فرستاد ولی در این زمینه نیز موفق نشد. زمانی که هیدئو در دانشگاه در رشته اقتصاد درس می خواند ، بازی های رایانه ای وارد زندگی او شد و بازی سوپر ماریو بروس چنان تاثیری بر زندگی او گذاشت که دنیای جدیدی برای او به وجود آورد. بعد از مدتی هیدئو تصمیم گرفت به یاری چند تن از همکارانش بازی بسازد. حاصل دست رنج کوجیما و همکارانش بازی گمنامی بود که به سرعت بعد از فرستاده شدن به شرکت کونامی توسط این شرکت بزرگ رد شد.(1986) دلیل اصلی رد شدن این بازی ، ضعیف بودن برنامه نویسی او بود که هیدئو را بران داشت که کار خود را تصحیح کند و بازی بهتری را تحویل شرکت کونامی دهد. بالاخره هیدئو موفق شد در سن 26 سالگی اولین بازی موفق خود را با نام metal gear solid وارد بازار کند که برای او موفقیت های زیادی به همراه داشت.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


کوجیما تا به امروز بازی های بسیار کمی ساخته ، بهترین عنوان او همین سری MGS است که تا امروز 8 نسخه از آن منتشر شده و فروش بسیار خوبی نیز داشته اند. دلیل موفقیت این سری این بود که برای اولین بار مخفی کاری را وارد بازی های رایانه ای می کرد و دلیل دیگر نیز شخصیت پردازی افسانه ای به ویژه solid snake (شخصیت اصلی سری) و داستان سرایی بسیار زیبای آن است. نکته جالب این جاست که کوجیما از شماره ی پنجم این بازی اعلام تمام شدن سری را کرده است و همان طور که می دانید 2 بازی جدید نیز از این سری نیز به تازگی اعلام شده است ، که برای اولین بار برای ایکس باکس نیز می آیند و دیگر شخصیت اصلی آن snake (البته یکی از بازی ها) نیست.

bahador2009
18-07-2010, 13:04
بازی رایانه‌ای نوعی سرگرمی تعاملی است که توسط یک دستگاه الکترونیکی مجهز به پردازشگر یا میکرو کنترلر انجام می‌شود. بسیاری از بازی‌های رایانه‌ای به دلیل تولید تصویر متحرک با قابلیت نمایش روی صفحه تلویزیون یا نمایشگر رایانه ، بازی های ویدیویی نیز محسوب می‌شوند. تعداد مخاطبان بازی‌های رایانه‌ای در سال‌های گذشته افزایش چشم گیر داشته و این بازی‌ها به یکی از پر هوا دار ترین سرگرمی‌های موجود تبدیل شده‌اند.
گونه‌های بازی‌های رایانه‌ای

ازی‌های رایانه‌ای بر اساس شیوه انجام بازی و حالت گرافیکی به گروه (ژانر)‌های زیادی از جمله موارد اشاره شده در فهرست زیر بخش می‌گردند:

آموزشی Educational
اتومبیل‌رانی Driving games

مسابقه اتومبیل‌رانی Racing

راهبرد Strategy

راهبرد نوبتی Turn Based Strategy
راهبرد بی‌درنگ Real Time Strategy

اکشن - ماجرایی Action-Adventure

مخفی کاری Stealth Action
Survival Horror

اینترنتی Online games
سکویی Platformers
تیراندازی Shooters یا Shoot'em Up

تیراندازی سوم شخص Third Person Shooters
تیر اندازی اول شخص First-person shooters

شبیه‌سازی Simulation

شبیه‌سازی فضایی Space simulation

ضرباهنگی Rhythm games
ماجرایی Adventure
مبارزه‌ای Beat 'em up/Fighting
معمایی Puzzle
نقش آفرینی (ایفای نقش) Role-Playing Games

نقش آفرینی غربی، آمریکایی یا کامپیوتری Computer RPG
نقش آفرینی کنسولی یا ژاپنی Japanese RPG

ورزشی Sports
هزارتو (لابیرینتی) Maze games

A.M.D.D.E.V.I.L
18-07-2010, 13:34
همه ی شرکت ها حد اقل یک بازی خیلی خوب دادن بیرون مال EA هم فقط crysis بوده به نظر من ، مال ubi هم تا جایی که یادم میاد قراره brother hood بشه البته به زودی crysis 2 دومین شاهکار EA خواهد بود

bahador2009
18-07-2010, 14:31
من فکر میکنم بزرگترین شاهکارهارو همیشه بزرگترین شرکتها نمیزنند.

pouyapeyravi
22-07-2017, 00:32
سلام دوستان
در صورت تمايل براي بازي تخته نرد درسايت جديد و همچنين پوكر با پول واقعي به اين آدرس ايميل بفرستيد تا در اسرع وقت دعوتنامه برايتان ارسال گردد.
pouyapeyravi1@yahoo.com