ورود

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : Topic تخصصی MentalRay



Knight.comix
04-09-2009, 12:55
سلام
اینجا خیلی گشتم
منتال کمه فقط
دوستانی که با منتال کار میکنن بیان اینجا خودشونو معرفی کنن به هم کمک کنیم
منم هر چی بلدم در اختیارتون می ذارم

Aminzikzak
04-09-2009, 13:09
سلام ممنون بابت تاپیک منتال ری
ایده ی خوبیه ...



max_3d
04-09-2009, 13:54
درود
فقط ممکنه تا تاپیک حرفه ای نشده برای ما مبتدیها یه توضیح جامع در مورد منتال ری بدید با تشکر

N O V A L I S
04-09-2009, 16:28
منم یه چیزائی بلدم.. ولی حرفه ای نیستم... دارم روش مطالعه می کنم... ایده ی خوبیه.. دست شما درد نکنه و خوش اومدید.. :40: :11:

Knight.comix
04-09-2009, 21:23
سلام بچه ها
منتال یه موتور خیلی قدرتمند که تو سطوح عمومی کمتر دیده میشه از نظر من از Vray هم قوی تره

من اول پروژه هایی که با منتال ساخته شده رو براتون میذارم

Knight.comix
04-09-2009, 22:55
ببخشید دیر پست میزنم چون کار بر تازه واردم پستام دیر آپ میشه واسه همین حوصلم سر میره

Knight.comix
04-09-2009, 22:57
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
پروژه های منتال رو حتما ببینین

New Ray
14-09-2009, 16:15
كسي ميتونه بگه در 3dsmax كجا mental ray رو فعال كنم . من فقط موقع رندر تو قسمت Preset يكي از پيش فرض هاي mental ray رو انتخاب ميكنم.:23: :18:

ضمن اينكه خواهشا يكي از دوستان لطف ميكنه تصوير يكي از مدلهاي خوبشو كه همش كار خودش باشه بزاره . ميخوام با مال خودم مقايسه كنم :11:

samadsam
15-09-2009, 02:18
لطفا یکی ابزار های mental ray رو توضیح بده هم خیلی پر کاربرده و هم گسترده و سخت.
ممنون می شم.

Farzad.wow
15-09-2009, 15:18
خوب دمت گرم فک کنم انجمن ما همینو کم داشت مرسی .......................... منم یه نموره واردم :دی ............ شروع کنه یه نفر ما هم هستیم :دی

hrgh2
15-09-2009, 15:58
سلام
تاپیک به جایی هست
منم یه چیزایی از منتال میدونم

pcforlife
15-09-2009, 20:43
تاپیک خوبی...
منم یه چیزایی راجع به منتال ری میدونم ولی بیشتر اومدم یاد بگیرم.:دی
یاعلی

samadsam
16-09-2009, 01:08
اینجور که شما می گید همه می دونن من که نمی دونم لطفا اگه کسی آموزشی در مورد متریال ادیتور داشت بزاره تا ما هم بیایم تو باغ .

New Ray
16-09-2009, 08:33
كسي ميتونه بگه در 3dsmax كجا mental ray رو فعال كنم . من فقط موقع رندر تو قسمت Preset يكي از پيش فرض هاي mental ray رو انتخاب ميكنم.:23: :18:

ضمن اينكه خواهشا يكي از دوستان لطف ميكنه تصوير يكي از مدلهاي خوبشو كه همش كار خودش باشه بزاره . ميخوام با مال خودم مقايسه كنم :11:

اگه كسي جواب نده بازم تكرار مي كنم ها !

راستي samadsam مدتي بود ميخواستم بگم اي كاش كشور نفت و گاز داشت ولي ديرتر كشف ميشد !!!
تازه خيلي ببخشيدها ... نعلت ؟؟؟ يا لعنت ؟ :21:

tatuy
20-09-2009, 00:31
داداشا پس چرا تاپیکتون ته کشید یه فعالیتی؟یه چیزی
شروع کنید
یا علی

hrgh2
20-09-2009, 09:28
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

نحوه انتخاب mental ray به عنوان موتور رندر.
1- از منوی rendering گزینه render setup ا انتخاب کنید.
2- از تب common به قسمت assign renderer بروید.
3- در قسمت production به جای default scanline renderer گزینه mental ray renderer را انتخاب کنید . (‌با استفاده از دکمه مقابل production که به شکل نقطه چین هست )

samadsam
20-09-2009, 09:56
لطفا یکی ساخت سایه برای اجسام رو به صورت مقدماتی توضیح بده
لطفا اگه می خواهید یکی بود یکی نبود توضیح بدید بهتره ندید.

N O V A L I S
20-09-2009, 10:14
لطفا یکی ساخت سایه برای اجسام رو به صورت مقدماتی توضیح بده
لطفا اگه می خواهید یکی بود یکی نبود توضیح بدید بهتره ندید.

هر "مقدمه" ای با "یکی بود یکی نبود" شروع میشه! لطفا تکلیف دوستان رو "روشن" کنید تا جوابتون رو بدن..!
ولی به صورت کلی برای فعال کردن سایه کافیه تو تنظیمات نور گزینه Shadow رو فعال کنید.. این مقدمه ایه برای کلی داستان و استفاده ی هنرمندانه از تنظیمات نور و سایه توی صحنه...

samadsam
20-09-2009, 10:43
هر "مقدمه" ای با "یکی بود یکی نبود" شروع میشه! لطفا تکلیف دوستان رو "روشن" کنید تا جوابتون رو بدن..!
ولی به صورت کلی برای فعال کردن سایه کافیه تو تنظیمات نور گزینه Shadow رو فعال کنید.. این مقدمه ایه برای کلی داستان و استفاده ی هنرمندانه از تنظیمات نور و سایه توی صحنه...
دوست عزیز شما نگرفتید بزارید دوستان با حال جواب پست منو بدن .:5:
shadow : اینو هر آدم ... می دونه که معنیش سای و سایه زنیست منظور من توضیحاتی در مورد تنظیمات .
ممنون

New Ray
21-09-2009, 09:13
samadsam
اينارو فقط پيدا كردم
تا جایی که امکان دارد در Render های خود از سایه های نرم استفاده کنید چرا که سایه های تیز کار را غیر واقعی جلوه میدهند. برای نور Mr Omni/Spot شما با تغییر دادن پارامتر Radius از قسمت Area light parameters قادر به کنترل میزان نرمی سایه ها خواهید بود.
برای Mental Ray شما بایستی از سایه نوع RayTraced Shadows استفاده کنید !
در Vray برای نرم شدن سایه ها پارامتر Area Shadow را فعال کنید و اندازه نور را تنظیم کنید. سایه های نرم زمان رندر را بیشتر میکنند.
برای داشتن سایه هایی طبیعی و مناسب ضروریست که اندازه اشیا را در مقیاس هایی واقعی قرار دهید.

اين عيد فطر ديروز ما رو بد سر كار گذاشتا ، نه ؟

عصر يخبندان 3 اومد؟
راستي ، چطوره اين تاپيك رو ببنديم بريم اينجا :

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
همه او نجا هستن به جز ما !!!