PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : ضريب نفوذ کاربران اينترنت به حدود 35 درصد رسيد



wichidika
02-09-2009, 11:57
ضريب نفوذ کاربران اينترنت به حدود 35 درصد رسيد
معاون ارتباطات و برنامه ريزي وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: با تحقق 129 درصدي تعهدات برنامه پنجساله چهارم توسعه در بخش فناوري اطلاعات، ضريب نفوذ اينترنت در کشور به 35 درصد رسيده است .


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])

به گزارش ايرنا ، به نقل از روابط عمومي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات ،"عبدخضر کامراني" روز سه شنبه افزود: بر اساس برنامه پنجساله چهارم توسعه ضريب نفوذ اينترنت بايد به 27 درصد مي رسيد که هم اکنون جلوتر از برنامه هستيم .
وي افزود: با توجه به پيش بيني انجام شده در برنامه پنجساله چهارم توسعه، مقرر شده بود تا " نسبت داده داخل کشور به کل ترافيک " به 51 درصد برسد که اين شاخص نيز با رشدي 107 درصدي به حدود 55 درصد رسيده است .
معاون ارتباطات و برنامه ريزي وزارت ارتباطات با بيان اين مطلب که ظرفيت اينترنت کشور در دولت نهم بيش از 26 هزار مگابيت افزايش داشته است، گفت: بر اساس برنامه پنجساله چهارم اين شاخص بايد به حدود 19 هزار مگابيت مي رسيد که رشدي 136 درصدي را داشته است.
کامراني افزود: طي فعاليت چهار ساله دولت نهم تعداد پورت هاي دسترسي پرسرعت واگذار شده توسط بخش خصوصي به 307 هزار و 438 عدد رسيده است.
وي خاطر نشان کرد: 57 هزار و 689 پورت نيز توسط بخش دولتي داير و مورد بهره برداري قرار گرفته است.
کامراني تأکيد کرد: ميانگين زمان انتظار دريافت ارتباط پرسرعت داده نيز به کمتر از دو هفته رسيده است.
وي تصريح کرد: در حال حاضر با تلاش هاي صورت گرفته، 58 درصد از روستاهاي بالاي 100 نفر جمعيت به شبکه هاي اطلاع رساني متصل هستند.
معاون ارتباطات و برنامه ريزي در خصوص پروژه اتصال مدارس کشور به شبکه ملي اينترنت خاطر نشان کرد: در برنامه چهارم پيش بيني شده بود تا پنج هزار مدرسه به اين شبکه متصل شوند که با اقدامات انجام شده و با تحقق 125 درصدي اين پروژه، هم اکنون حدود شش هزار و 277 مدرسه به شبکه مذکور متصل هستند.