PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : ساخت شبکه ای از رایانه های مجازی برای مقابله با شبکه های مخرب اینترنتی



wichidika
01-09-2009, 12:59
ساخت شبکه ای از رایانه های مجازی برای مقابله با شبکه های مخرب اینترنتیمحققان لابراتوار ملی ساندیا با استفاده از 250 هسته رایانه ای در حال ایجاد شبکه ای متشکل از یک میلیون رایانه مجازی هستند تا با کمک آن به مطالعه چگونگی تاثیرگذاری شبکه های مخرب بر روی شبکه اینترنت بپردازند.به گزارش خبرگزاری مهر، بیش از یک میلیون رایانه مجازی در حال شکل دادن به شبکه ای هستند تا با کمک آن بتوان درباره چگونگی عملکرد شبکه های رایانه ای آلوده به نام باتنت در تخریب اینترنت اطلاعات کاربردی به دست آورد. کرم کانفیکر یکی از نمونه های بارز از اختلال و تخریب در شبکه اینترنت طی ماه های اخیر است.
ران مینیچ و دان رادیش از لابراتورا ملی ساندیا واقع در کالیفرنیا 250 هسته رایانه ای مستقل لینوکس را در قالب شبکه در کنار یکدیگر استفاده کرده اند تا شبکه ای متشکل از 1.1 میلیون رایانه مجازی، شبکه ای مشابه شبکه اینترنت به وجود آید.
با وجود اینکه این شبکه کوچک هرگز نمی تواند شبکه اینترنت را با حدود 600 میلیون رایانه شبیه سازی کند اما محققان امیدوارند با کمک آن بتوانند چگونگی حمله تعداد محدودی از رایانه ها به شبکه ای عظیم را مورد مطالعه قرار دهند.
بر اساس گزارش نیوساینتیست، از این شبکه در عین حال می توان در مطالعه دلایل بزرگ بودن و یا کوچک بودن شبکه های باتنت و میزان تاثیر این تغییر در میزان تخریب اینترنت استفاده کرد.