PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : توسعه ديجيتالي بر پايه فناوري اطلاعات و ارتباطات



wichidika
01-09-2009, 10:07
وزير پيشنهادي ارتباطات برنامه خود را در مجلس مطرح کرد: توسعه ديجيتالي بر پايه فناوري اطلاعات و ارتباطات
وزير پيشنهادي ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: توسعه گسترده فناوري اطلاعات و ارتباطات و بهره برداري از آن براي ارتقاي اقتصادي از مهمترين برنامه هاي بنده است.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])

به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، "رضا تقي پور" که روز دوشنبه در دومين روز از بررسي راي اعتماد به 21 وزير پيشنهادي رييس جمهوري در جلسه علني مجلس شوراي اسلامي سخن مي گفت، افزود: اميدواريم با حمايت دولت و مجلس در اين حوزه توفيق داشته باشيم.
وي گفت: برنامه هاي بنده در دو بخش سياست هاي کلان و اجرايي بوده که برنامه هاي اجرايي در 17 فصل و به طور جامع ارايه شده است.
وي اظهار داشت: صعود از اقتصاد منبع بنيان بر مدار توسعه يافتگي متکي بر اقتصاد دانش بنيان از مهمترين اهداف دولت نهم و دهم است.
تقي پور با بيان اينکه نيل به اهداف و ارزش هاي افتخار آفرين دست يافتني است، گفت: ايران اسلامي با تکيه بر نيروهاي جوان مي تواند در عرصه هاي جهاني عظمت گذشته خود را همچون زکرياي رازي ها و ابوعلي سيناها به دست آورد و توسعه اقتصادي ايران را بر مبناي توسعه دانش بنيان ايجاد کند.
به گفته وي، ما بايد درآمدهاي خود را از طريق فروش نفت و گاز و غيره...به درآمدهاي ناشي از فروش دانش تبديل کنيم.
وزير پيشنهادي ارتباطات و فناوري اطلاعات با اشاره به دستاوردهاي علمي و فناوري در زمينه هسته اي، نانو و هوا و فضا خاطرنشان کرد: اين دستاوردها با حمايت رهبر معظم انقلاب، رييس جمهور، مجلس و حمايت همه جانبه ملت به وجود آمد.
تقي پور ادامه داد: دستاوردهاي به دست آمده نشان دهنده توان و پتانسيل بالاي فناوري در کشور است.
وي ارتباطات و فناوري اطلاعات را به عنوان عامل پيشبرد دانش بنيان در تمامي فناوري هاي ديگر ذکر و متذکر شد: برنامه 5 ساله، چشم انداز 20 ساله، نوگرايي و نوآوري نيازمند رويکرد جديدي مبني بر توسعه ديجيتالي بر پايه فناوري اطلاعات و ارتباطات (ICT)است.
وي تاکيد کرد: با رويکرد مناسب در اين حوزه تعاملات اقتصادي سامان يافته، هزينه ها کاهش، دانش عمومي افزايش، عناصر غيرکارآمد شناسايي و از سيستم حذف مي شود.
وي به برنامه پيشنهادي خود اشاره و تصريح کرد: برنامه هاي بنده در 5 حوزه زيرساختي ارتباطات کشور و توسعه فناوري اطلاعات براي رشد جهشي در عرصه هاي اقتصادي، اجتماعي، فضايي، امور پست و ...است.
وي توسعه شبکه هاي ارتباطي روستايي براي رشد فعاليت هاي کشاورزي و جلوگيري از مهاجرت به شهرها و مهاجرت بالعکس، حضور در بازار 3 هزار ميليارد دلاري تجارت فناوري اطلاعات و ارتباطات، توسعه شبکه ملي اطلاعات (اينترنت ملي يا همان اينترانت) و توسعه شاهراههاي ارتباطي جمهوري اسلامي ايران را با جهان خارج، از جمله برنامه هاي خود ذکر کرد.
به گفته وي، بايد با تکيه بر مباحث خصوصي سازي، توسعه اپراتور هاي جديد در حوزه ارتباطات بيش از گذشته، بر ارايه خدمات بهتر و پيشرفته تر به ويژه براي مناطق محروم و روستايي گام هايي را برداريم.
وزير پيشنهادي ارتباطات و فناوري اطلاعات تصريح کرد: اپراتور سوم قرار بود از طريق مزايده واگذار شود، که مزايده آن در ارديبهشت برگزار شد و نفرات اول تا سوم مشخص شدند.
اما به گفته وي، پس از آن مباحثي در خصوص برنده اول مزايده پيش آمد به همين دليل، که بخشي از آن سياسي بود برنده اول مشکلات داشت و کار انجام نشد.
تقي پور ادامه داد: بر همين اساس ادامه کار از طريق مزايده ممکن نشد و در حال حاضر ما مي خواهيم از طرق ديگر قانوني و يا تجديد مزايده اين کار را انجام دهيم و بايد تاکيد کنم که راه اندازي اپراتور سوم تلفن همراه از اولويت هاي بنده است.
لازم به ذکر است که رضا تقي پور وزير پيشنهادي ارتباطات و فناوري اطلاعات ناطق مخالف نداشت به همين دليل ناطقان موافق نيز سخنراني نکردند.