PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : رقبای قدیمی در برابر پروانه داران جدید Wimax قرار میگیرند



wichidika
01-09-2009, 10:04
رقبای قدیمی در برابر پروانه داران جدید Wimax قرار میگیرند


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

آغاز مشترک گیری گسترده دو شرکت داتک و لایزر این دو مدعی قدیمی حوزه اینترنت بی سیم را به جمع رقبای مدعیان جوان پروانه وایمکس اضافه کرد.

به گزارش عصر ارتباط ، این دو شرکت که با گذشت زمان کوتاهی از دریافت پروانه اینترنت پرسرعت در حدود 5 سال پیش ، در عرصه ارائه سرویسهای نسل سوم روی ابزارهای همراه نیز به صورت محدود مشغول به کار شدند، هم زمان با آغاز شمارش معکوس برای وارد شدن برندگان مزایده وایمکس ، تجهیزات جدید خود را نصب کرده وبا ثبت نام از مشترکان جدید خود را برای وارد شدن به رقابت با چهار برنده مزایده یاد شده آماده میکنند.

مرز خاکستری
به نظر میرسد علی رغم موضع گیری صریح اولیه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی ، به عنوان رگولاتور بخش خصوصی و دولتی بخش ارتباطات ، این سازمان موضعی مهربانانه تر را با این دو برنده PAP قدیمی ، که تمرکز روی اینترنت بی سیم را به عنوان رویکرد خود برگزیده اند ، در پیش گرفته است. این سازمان پس از برگزاری مزایده اعطای پروانه خدمات فناوری وایمکس،توسعه شبکه وایمکس شرکتهائی که پیش از این پروانه داشتند را ممنوع کرده بود. در جدیدترین موضع گیری در این خصوص، حسن رضوانی – معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم و مقررات و ارتباطات رادیوئی – در این زمینه گفت : این شرکتها وایمکس ارائه نمیدهند بلکه پورتهای پرسرعت خود را بر بستر وایمکس ارائه میدهند. معاون سازمان تنظیم مقررات ، تاکید کرد: این شرکتها صرفا" برای نیت انتقال پورتهای اینترنت پرسرعت خود از بستر وایمکس استفاده میکنند و سرویسهائی همچون Voip ، تلفن ثابت و --- از سوی این شرکتها عرضه نخواهد شد.
طبق اعلام این سازمان به موجب قانون این شرکتها که اکنون فعالیت خود را در شهر تهران و برخی شهرهای دیگر نیز آغاز کرده اند ، طی یک سال پس از اعطای پروانه اپراتورهای وایمکس فرصت دارند تا با تمکین از بالاترین حق پروانه وایمکس نسبت به دریافت پروانه در هر استان اقدام کنند در غیر اینصورت ادامه فعالیت انها غیر قانونی خواهد بود.

بازار کوچک
شرکت داتک که تا کنون راه اندازی شبکه وایمـــکس خود را اختصاصی و ویژه مطالعات پیش از اینترنت پــــــرســـــرعت (Pre Wimax) عنوان کرده بود، طی روزهای اخیر نسبت به جذب مشترک و انتشار تعرفه های خود اقدام کرده است. تا کنون این شرکت اعلام کرده بود که در سرویس Pwimax موفق به جذب 200 مشترک خانگی و 5 هزار مشتری نسل سوم در تهران شده و طبق فراخوانی که طی روزهای اخیر منتشر کرده ، متقاضیان وایمکس میتوانند از سرویسهای وایمکس این شرکت بهره مند شوند.

لایزر و داتک که بطور جدی عرضه خدمات وایمکس را در جدول برنامه های تجاری خود گنجانده اند ، یکسال پس از اعطای پروانه وایمکس فرصت دارند تا نسبت به شرایط پیش بینی شده در پروانه تمکین کنند . داتک با اعلام تعرفه خدمات خود، هزینه پهنای باند ماهانه 256 کیلو بایت اختصاصی را 263 هزار و 680 تومان و اشتراکی را 56 هزار و 547 تومان علام کرده است. همچنان طبق تعرفه های اعلام شده از سوی داتک هزینه پهنای باند وایمکس اختصاصی 512 کیلو بایت ، ماهانه 473 هزار و 800 تومان و اشتراکی آن 184 هزار و 370 تومان است .

این شرکت پهنای باند یک مگا هرتز اختصاصی را به قیمت 824 هزار تومان و اشتراکی را به قیمت 350 هزار و 200 تومان در اختیار متقاضیان قرار میدهد. همچنین مودم بیسیم وایمکس داتک در مقابل مبلغ 300 هزار تومان به صورت امانی در اختیار مشترکان قرار میگیرد و تهیه این سرویسها تنها برای شرکتها، سازمانها، مراکز دانشگاهی ، آموزشی تحقیقاتی ، تجاری شرکتهای صنعتی ، کتابخانه عمومی ، فرهنگسراها و شخصیت های حقوقی مقدور است.

شرکت لایزر نیز تعرفه سرویسهای وایمکس خود را از 86 هزار تومان تا 818 هزار تومان اعلام کرده و با آغاز سرویسدهی خود در شهرهای تهران و مشهد وعده داده است که به زودی دیگر شهرهای کشور را تحت پوشش قرار خواهد داد. چهار برنده مزایده اپراتوری وایمکس در 30 استان کشور آبان ماه 87 مشخص شدند که پس از پرداخت حق لایسنس بالای خود موفق به اخذ پروانه شدند. این در حالی است که اپراتورهای برنده در مزایده وایمکس پس از دریافت پروانه خود در اسفند ماه 87 به مدت 9 ماه مهلت دارند تا 80 درصد مراکز استانها را تحت پوشش خدمات وایمکس قرار دهند.

بردیا
01-09-2009, 18:26
چه فایده
خیلی از مردم بودجشون نمیرسه برای برخورداری ازین امکانات