PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : بزرگ نيا:وزير جديد ارتباطات از نيروي هاي فعلي وزارتخانه انتخاب شود



wichidika
30-08-2009, 08:05
بزرگ نيا:وزير جديد ارتباطات از نيروي هاي فعلي وزارتخانه انتخاب شود
"احمد بزرگ نيا" نماينده سابق مجلس شوراي اسلامي گفت: وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات دولت دهم بهتر است از بين نيروهاي فعلي اين وزارتخانه انتخاب شود.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])

عضو سابق هيات رئيسه کميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي، روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا ، افزود: اگر فردي از بيرون مجموعه وزارتخانه براي اداره آن انتخاب شود، شناخت لازم را نخواهد داشت و حداقل تا شش ماه وزارتخانه او را اداره خواهد کردبه جاي اينکه او وزارتخانه را اداره کند.
بزرگ نيا گفت: وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات بايد ديد راهبردي و استراتژيک داشته باشد و اين راهبرد را با تدوين يک برنامه عملياتي ، اجرايي کند .
وي افزود: از بين نيروهاي موجود وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات چه وزير يا ساير مسئولان فعلي معرفي شوند، بهتر است. شخص معرفي شده بايد داراي ويژگيهايي باشد که مجلس بدون دغدغه به وي راي اعتماد دهد.
وي تصريح کرد،انتصاب مديران بايد بدون در نظر گرفتن گرايش هاي سياسي افراد و با ديد تخصصي صورت گيرد .
بزرگ نيا در مورد برنامه هاي آتي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: با توجه به نقش کليدي فناوري اطلاعات و ارتباطات در آينده کشور ، و حرکت به سمت استقرار دولت الکترونيک و راه اندازي نظام بهداشت الکترونيک ، آموزش الکترونيک ، تجارت الکترونيک و خدمات الکترونيک نياز به يک وزارتخانه قوي با برنامه راهبردي داريم .
وي افزود: با تحقق دولت الکترونيک بسياري از معضلات کشور حل مي شود و ديگر شاهد دريافت و پرداخت وجوهي در ادارات و تاخير هاي بي دليل در اجراي کارها نخواهيم بود .
بزرگ نيا با اشاره به اينکه جامعه از نظر دسترسي به تلفن همراه و تلفن ثابت اشباع شده است، گفت: ديگر نياز به توسعه شبکه تلفن همراه و ثابت در کشور نيست زيرا در بسياري از استانها مازاد خطوط ثابت وجود دارد. وزارت ارتباطات در آينده بايد به سمت گسترش فناوري اطلاعات حرکت کند .
وي توسعه شبکه ملي اينترنت ، بهبود پهناي باند و افزايش سرعت اينترنت و کاهش قيمت اينترنت را به عنوان برنامه هاي آتي وزارت ارتباطات مورد تاکيد قرار داد و در مورد عملکرد دولت نهم در حوزه ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: دراين حوزه فعاليتهاي خوبي صورت گرفت و توفيقهايي در بخش تلفن همراه و ثابت وهمچنين فناوري اطلاعات کسب شد.
وي بااشاره به اينکه زير ساخت هاي خوبي در کشور فراهم شده است، گفت: ايجاد170 هزار کيلومتر فيبر نوري زمينه را براي توسعه فناوري اطلاعات فراهم کرده است .
نماينده سابق مجلس شوراي اسلامي و کارشناس ارتباطات از ناکامي هاي دولت نهم در بخش ارتباطات و فناوري اطلاعات را مشخص نشدن وضعيت اپراتور سوم عنوان کرد و افزود: اراده اي خارج از اراده ي تخصصي در اين امر دخيل بوده است و به طور نمونه يک شرکت ترکي يک مرحله جلو آمد اما از جرگه خارج شد.
بزرگ نيا گفت: وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات نتوانست يک قرارداد مناسب براي اپراتور سوم منعقد کند. اين قرارداد بايد 2 سال قبل نهايي مي شد اما بخش حقوقي و قراردادهاي وزارتخانه دراين خصوص ضعيف عمل کرد و لذا ضرورت دارد در اين بخش بازنگري صورت گيرد.