PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : Snow Leopard سیستم عامل جدید Apple



Gesher
28-08-2009, 22:03
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
اپل سیستم عامل پلنگ برفی را به بازار عرضه کرد

ظاهر سیستم عامل "اسنو لئوپارد" نسبت به نسخه قدیمی سیستم عامل اپل تغییر چندانی نکرده است

فروش تازه ترین نسخه سیستم عامل کامپیوترهای اپل مک، تحت عنوان "اسنو لئوپارد" آغاز شد.

شرکت اپل اعلام کرده که عمده تغییرات سیستم عامل جدید به نسبت سیستم عامل قبلی (لئوپارد) در نحوه اجرا و برنامه نویسی این نرم افزار ایجاد شده و در ظاهر تغییر چندانی رخ نداده است.

با این وجود برخی امکانات به "اسنو لئوپارد" اضافه شده است؛ از جمله این سیستم عامل اجازه می دهد کاربر اتفاقاتی را که در محیط کار رخ می دهد به شکل فیلم ضبط کند و همچنین در هنگام نمایش فیلم ها یا قطعات ویدئو، به کاربر امکان می دهد که این قطعه را مستقیما به سایت یوتیوب ارسال کند.

سیستم عامل "اسنو لئوپارد"، درون خود عملکرد نرم افزار Micrisift Exchange Server (که یک نرم افزار پرطرفدار ارسال و دریافت ئی میل و نگهداری تقویم کار است) را پشتیبانی می کند.
سیستم عامل

سیستم عامل برنامه ای است که امکان اجرای نرم افزارهای مختلف و محیطی برای اجرای این نرم افزارها را بر روی کامپیوتر فراهم می کند.

همچنین اگر کاربر همزمان بر روی کامپیوتر خود از سیستم عامل ویندوز نیز استفاده می کند، از این پس لزومی نخواهد داشت که برای دسترسی به فایل های ویندوز کامپیوتر خود را خاموش و روشن کند و از درون "اسنو لئوپارد" می تواند به فایل های محیط ویندوز نیز دسترسی داشته باشد.

این نرم افزار برای نصب به حداقل پنج گیگابایت فضای خالی بر روی هارد دیسک نیاز دارد (نصف میزان مورد نیاز در نسخه قبلی و یک سوم ویندوز 7) و به گفته اپل، حدود "90 درصد" کد برنامه های آن بازنویسی و بهینه شده است.

از این رو است که به برآورد برخی کارشناسان "اسنو لئوپارد" بسیار سریع تر از لئوپارد عمل می کند.

دیوید پوگ، گزارشگر اینترنشنال هرالد تریبیون در گزارشی نوشت زمان بوت شدن (آماده شدن کامپیوتر برای کار پس از روشن کردن) بر روی یک کامپیوتر مک بوک ایر، از 100 ثانیه به 72 ثانیه کاهش پیدا کرده و نرم افزارها به وضوح سریعتر از نسخه قبلی این سیستم عامل اجرا می شوند.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

بنا به ارزیابی کارشناسان "اسنو لئوپارد" بسیار سریع تر از نسخه قبلی سیستم عامل پال است

ضمن اینکه اگر نرم افزاری را برای بار دوم اجرا کنید، زمان آغاز به کار نرم افزار به نصف تقلیل می یابد.

این نرم افزار که تنها بر روی کامپیوترهای اپل مجهز به پردازنده اینتل قابل اجرا است، در بازار نرم افزار سیستم عامل رو در روی سیستم عامل ویندوز 7 شرکت مایکروسافت قرار می گیرد که قرار است در ماه اکتبر به بازار عرضه شود.

اسنو لئوپارد، تنها بر روی DVD عرضه می شود و فروش آن از طریق دانلود انجام نمی شود.

هزینه خرید این نرم افزار برای کسانی که تا کنون از سیستم عامل لئوپارد استفاده می کرده اند، 30 دلار و برای کسانی که کامپیوتر آنها مجهز به سیستم عامل قدیمی تر (تایگر) است، 170 دلار اعلام شده است، هر چند نرم افزارهای iWork (رقیب نرم افزارهای آفیس - ارائه شده از سوی اپل)، iLife و GarageBand نیز در نسخه گرانقیمت تر گنجانده شده اند.

در حال حاضر مایکروسافت حدود 95 درصد بازار سیستم عامل را در اختیار دارد و اپل و لینوکس با در اختیار داشتن 3 و 2 درصد بازار در تلاشند سهم خود را افزایش دهند.

هر دو شرکت اپل و مایکروسافت منتظر ارائه اولین سیستم عامل شرکت گوگل (Chrome OS) هستند که در نیمه دوم سال 2010 عرضه می شود.

nw_nk
28-08-2009, 23:42
تکراری

سيستم عامل جديد اپل جمعه رونمائي مي‌شود ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])