PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : یاهو و امکانات جدید در جستجو ، ایمیل و مسنجر



satttanism
28-08-2009, 13:30
یاهو از ظاهر جدید و امکانات تازه‌ای در صفحه‌ی نتایج جستجو ، ایمیل و پیام‌رسانش رونمایی کرد.خبر این تغییرات که از چند هفته قبل در رسانه‌ها و وبلاگ‌ها بازتاب وسیعی پیدا کرد ، امروز سرانجام محقق شد. ظاهر نتایج جستجوی یاهو دچار چند تغییر و تحول شده‌است تا با شبیه‌تر شدن به صفحه اصلی یاهو ، کاربران احساس راحتی بیشتری کنند. مهمترین تغییر در این میان اضافه شدن یک ستون در سمت چپ نتایج جستجو است که به کاربران امکان فیلتر کردن نتایج جستجو بر اساس سایت‌های مختلف (نظیر Wikipedia و Answer) و همچنین دسترسی سریعتر به جستجوهای مرتبط را می‌دهد.برای مثال اگر شما اسم یک فرد را در یاهو جستجو کنید ، در ستون سمت چپ شما را به جستجو در سایت‌هایی نظیر فیس‌بوک و توییتر راهنمایی می‌کند.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

همچنین تغییرات دیگری هم در مورد محل چینش المان‌های صفحه نظیر جابجا شدن امکان Search Pad برای سهولت دسترسی کاربران انجام شده‌است. یاهو گفته است که طراحی جدید صفحه جستجو ، فرایند جستجو در یاهو را شخصی‌تر و مرتبط‌تر به موضوع نموده و به کاربران امکان پیدا کردن سریعتر چیزهایی که برایشان اولویت بیشتری دارد را می‌دهد.
این تغییرات هنوز برای تمام کاربران اعمال نشده و تنها درصد کوچکی از کاربران امریکایی بصورت تصادفی برای آزمایش این تغییرات انتخاب شده‌اند. اما آنچه که بدیهی هست این تغییرات نمی‌تواند کاربران گوگل را به عنوان محبوب‌ترین جستجوگر اینترنتی جهان به خود جذب نماید زیرا این تغییرات صرفا ظاهری بوده و الگوریتم‌های جستجوی یاهو تغییری نکرده‌اند. با این حال شاید بتوان این اقدام یاهو را تلاشی برای جلوگیری از مهاجرت کاربران جستجوگرش به سمت جستجوگر نوپای مایکروسافت ، Bing ، دانست.



امکانات جدید در Yahoo Mail :

سرویس ایمیل یاهو نیز شامل چند تغییر ظاهری شامل امکان استفاده از برخی برنامه‌های تحت وب نظیر فلیکر و xoopit myphotos شده‌است و این تغییرات پس از آنکه توسط عده‌ای از کاربران منتخب یاهو مورد تست و ارزیابی قرار گرفت امروز برای استفاده در اختیار تمام کاربران قرار داده شد. علاوه بر برنامه‌های پیشین ، از ماه آینده برنامه‌ای از Evite ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) برای برنامه‌ریزی رویدادها و مهمانی‌ها در اختیار کاربران قرار داده خواهد شد.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

در زمینه اتچمنت‌ها هم کاربران قادر خواهند بود تصاویر را با استفاده از روش “بکش و رها کن”‌ به ایمیل‌ها ضمیمه کنند و همچنین ضمیمه‌ کردن چند فایل و پوشه بصورت همزمان از امکانات دیگر سرویس ایمیل یاهو خواهد بود که اطلاعات در این زمینه را بصورت کامل می‌توانید در اینجا ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] 2Fblog%2F2009%2F08%2Fan-enhanced-yahoo-mail%2F)مطالعه کنید.


نسخه آزمایشی Yahoo Messenger 10

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

یاهو ، دهمین نسخه از نرم‌افزار پیام رسان فوری خود را برای آزمایش در اختیار کاربران قرار داده‌است.این نسخه شامل چند امکان و قابلیت جدید بوده و بر طبق اعلام شرکت یاهو آنها با طراحی مجدد بخش وبکم ، به کاربران امکان مشاهده این تصاویر را با فرمت بسیار خوب داده‌اند.این تصاویر قابلیت پخش بصورت تمام‌صفحه را خواهند داشت. همچنین طراحان یاهو ، نحوه نمایش فهرست دوستان را در این برنامه دستخوش تغییراتی کرده‌اند و شما می‌توانید آخرین وضعیت آنها را در سایت‌های اجتماعی مانند توییتر یا last.fm مشاهده کنید. از دیگر قابلیت‌های نسخه جدید پیام‌رسان یاهو می‌توان به عرضه شدن این برنامه به زبان‌های مختلف اشاره کرد که پس از انتخاب کلیه منوها ، دکمه‌ها و پیام‌های برنامه به زبان انتخاب شده قابل مشاهده است. دهمین نسخه یاهومسنجر به ۱۶ زبان مختلف ارائه شده است. اطلاعات بیشتر در مورد این موارد و تغییرات دیگر را نیز می‌توانید در این پیوند ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] .com%2Fblog%2F2009%2F08%2F24%2Fintroducing-yahoo-messenger-10-beta%2F) مشاهده کنید.
این نگارش از یاهومسنجر را می‌توانید از این آدرس ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] m%2Fdownload%2Fwinbeta%2F) دریافت کنید.
شرکت یاهو مدتی است با بحران شدید مالی روبروست و علیرغم تغییر سیاست‌های کلان این شرکت هنوز هم نتوانسته‌است خود را از این مشکل مالی نجات بدهد.این شرکت در راستای کاهش هزینه‌های خود ، طی ماه‌های اخیر چندین سرویس خود را تعطیل نموده‌است. باید منتظر ماند و دید سرنوشت یاهو به کجا خواهد رسید.

parsish.com

moz
29-08-2009, 15:30
یاهو مسنجر 10 تا حدی مشکل داره

اما من زیاد از سایت یاهو خوشم نمیاد
چون صفحه ی ایندکسش تا حدی سنگینه