PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : كاهش مصرف انرژي در نسل جديد پردازنده‌هاي 12 هسته‌اي



.German.
25-08-2009, 19:06
خبرگزاري فارس: شركت AMD اعلام كرد، پردازنده 12 هسته‌اي جديد اين شركت كه قرار است در آينده نزديك وارد بازار شود در مقايسه با پردازنده 6 هسته‌اي آن كه هم‌اكنون در بازار فروخته مي‌شود، انرژي كمتري مصرف مي‌كند.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

به گزارش فارس به نقل از اينفورميشين‌ويك، پردازنده 12 هسته‌اي AMD كه مخصوص سرورها ساخته شده Magny-Cours نام دارد و هر 6 هسته آن در يك بسته قرار مي‌گيرد.
فناوري به كار رفته در اين پردازنده با پردازنده 6 هسته‌اي اين شركت موسوم به Istanbul كه هم‌اكنون در بازار فروخته مي‌شود، يكسان است.
"پت كنوي " يكي از اعضاي گروه توليدكننده پردازنده‌هاي AMD اعلام كرد كه اين شركت Magny-Cours را با هدف كاهش مصرف انرژي در سرورها توليد مي‌كند و روي آن سيستم مديريت مصرف انرژي را نصب كرده است.
وي در خصوص توان اين پردازنده‌هاي جديد توضيح نداد و خاطر نشان كرد كه اين محصول به صورت مستقيم با نسل جديد پردازنده‌هاي اينتل براي سرورها رقابت مي‌كند.
در حال حاضر شركت‌هايي مانند اينتل و AMD مي‌كوشند با افزودن تعداد هسته‌ها به نسل جديد پردازنده‌ها، سرعت آن‌ها را بيشتر كنند و در عين حال، مصرف انرژي را در اين محصولات كاهش دهند.