PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : بلاگفا پربیننده ترین سرویس وبلاگ فارسی در ماههای اخیر



PayPal
28-02-2006, 01:24
براساس گزارش دو سایت تحلیل ترافیک و آمار بازدیدکنندگان سایتها به نام الکسا (alexa.com) و سایت متریکس مارکت ( metricsmarket.com ) سایت بلاگفا پربیننده ترین سرویس وبلاگ فارسی در چند ماه اخیر بوده است.
این سایتهای آماری با بررسی ترافیک محدوده ای از کاربران و یا بخشی از ترافیک اینترنت اقدام به رتبه بندی سایتها و یا ارزیابی بازدیدکنندگان سایتها میکنند، از همین رو آمار این سایتها بیانگر آمار دقیق بازدیدکنندگان سایتها نیست. اما کاربرد مهم این سایتها در مقایسه ترافیک و بازدیدکنندگان یک سایت با دیگر سایتها است. همچنین با توجه به شیوه های متفاوت و محدوده آماری متفاوت این دو سایت آماری بررسی همزمان گزارشهای این دو سایت میتوان دید مشخص و واقعی تری در مقایسه ترافیک سایتها کسب کرد.
همانطور که در تصاویر مشخص است در براساس گزارش سایت متریکس مارکت سرویس وبلاگ بلاگفا در مقایسه با سرویس وبلاگ با سابقه دیگر فارسی در سی روز گذشته و با اختلافی جزئی تعداد نشست (Session) بالاتری را تجربه کرده است که معنای آن بازدیدکنندگان واقعی بالاتر است.
همچنین براساس گراف سایت الکسا برای این دو سرویس وبلاگ فارسی ، سایت بلاگفا در ماههای اخیر تعداد بازدیداز صفحات بالاتری را تجربه کرده است و براساس رتبه بندی سایتها در الکسا که براساس آمار سه ماه اخیر تهیه شده سایت بلاگفا جزو چهار هزار سایت برتر دنیا و جزو پنج سایت پربیینده فارسی و البته در جایگاهی بالاتر از دیگر سرویسهای وبلاگ فارسی است. هرچند که این رتبه تفاوت زیادی با با رتبه سرویس خارجی و معروف بلاگر دارد.