PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : اینتل دو شرکت نرم‌افزاری را خریداری کرد



satttanism
24-08-2009, 12:23
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


شرکت اينتل طي 30 روز گذشته دو شرکت نرم‌افزاري را خريداري کرد تا از اين طريق بتواند امکان توسعه ابزارها را براي خود فراهم کند و از تراشه‌هايي با بيش از يک هسته استفاده بيشتري ببرد.

اين شرکت تراشه‌ساز در وبلاگ‌ رسمي خود در مورد خريد شرکت Clik در اواخر ماه گذشته و خريد شرکت RapidMind در هفته گذشته توضيح داد. دو شرکت Clik و RapidMind از خانواده شرکت‌هاي نرم‌افزاري کوچک محسوب مي شوند و کمتر از 50 کارمند دارند. اين شرکت‌ها در حالي خريد مي‌شوند که در ماه ژوئن نيز اينتل شرکت نرم‌افزاري Wind River Systems را خريداري کرده بود.

"جيمز رندرز"(James Reinders) مدير بازاريابي و فروش اينتل در اين خصوص توضيح داد:«طي چند سال گذشته سرعت توليد ريزپردازنده‌هاي چندهسته‌اي افزايش يافته است. اين جريان افزايش نياز ما به ماشين‌هاي جديد را يادآوري مي‌کند. اگر شما به ابزارهاي سنتي و قديمي هر روز مورد استفاده قرار مي‌دهيم نگاهي بياندازيد، درخواهيد يافت که بيشتر آن‌ها در موازات يکديگر توليد نشده‌اند و سازگاري زيادي با هم ندارند. ما مي‌کوشيم تا سازگاري اين محصولات را با يکديگر بيشتر کنيم».

يک پردازنده چندهسته‌اي به عنوان يک تراشه جامع محسوب مي‌شود که فرآيند پردازش رايانه‌اي را با بيش از يک هسته انجام مي‌دهد. امروزه بيشتر تراشه‌هاي اينتل که براي لپ‌تاپ‌ها، رايانه‌هاي روميزي و سرورها ساخته مي‌شوند دست‌کم دو هسته دارند. درگيري کنوني اينتل اين است که نسل جديد ابزارها از تمام هسته‌ها و توان آن‌ها استفاده کنند که اين مسئله استفاده ابزارها در موازات يکديگر معني مي‌شود. اين مسئله از گذشته به عنوان يکي از مشکلات شرکت‌هاي نرم‌افزاري محسوب مي‌شود.


systemgroup.net