PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : جست‌وجوگر اينترنتی Wolfram Alpha با Bing مايکروسافت همکاری می‌کند



mohsen.rajabi
23-08-2009, 22:07
بر اساس اخبار منتشر شده از سوي منابع آگاه، طبق قرارداد جديد منعقد شده بين دو جست‌وجوگر اينترنتي Wolfram Alpha و Bing، سايت Bing مي‌تواند برخي از برخي از محتويات علمي و محاسباتي Wolfram Alpha را در نتايج حاصل از جست‌وجوهاي خود نمايان کند.

سايت اينترنتي TechCrunch پيش از اين خبرهايي را در مورد اين قرارداد همکاري منتشر کرده بود. نمايندگان مايکروسافت و مرکز Wolfram Research نيز هم‌اکنون براي دادن توضيحات بيشتر در خصوص اين قرارداد همکاري خوددراري کرده‌اند.

جست‌وجوگر اينترنتي Wolfram Alpha که به طور واحد ورودي‌هاي محاسباتي را با خروجي‌هاي موجود ادغام مي‌کند، مورد استقال عمومي کاربران جهاني قرار نگرفته است. اما اين جست‌وجوگر با امکانات قابل‌ملاحظه خود مي‌تواند گزينه مناسبي براي شرکت‌هاي تجاري محسوب شود و توجه صنايع مختلف را به خود جلب کند.

مرکز Wolfram Alpha به طور معمول لينک‌هاي مرتب با کليدواژه جست‌وجو شده را نمايان نمي‌کند و در عوض، به پرسش‌هاي کاربران نظير قيمت‌هاي سهام، فرمول‌هاي پيچيده رياضي و ... با نتايج ادغام شده پاسخ مي‌دهد.

در بخش ديگر جست‌وجوگر Bing وجود دارد که حدود 3 ماه از تولد آن مي‌گذرد و بر اساس قرارداد جديد مايکروسافت و ياهو، مي‌تواند از برخي قابليت‌هاي جست‌وجوگر ياهو نيز استفاده کند. هنوز به درستي مشخص نشده است که Bing در نتايج حاصل از جست‌وجوهاي خود آرمWolfram را نشان خواهد داد يا خير، اما در عين حال در جست‌وجوهاي خود، به صورت همزمان نتايج اين سايت را نيز براي کاربران نمايان مي‌کند.