PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : روبات‌هاي ناجي بدون نياز به هدايت انسان ساخته شدند



.German.
23-08-2009, 15:58
خبرگزاري فارس: در حالي كه اين روزها استفاده از هواپيماهاي بدون سرنشين براي مقاصد نظامي بسيار زياد شده است، دانشمندان موفق به ساخت روبات جديدي شده‌اند كه از فرآيند مشابه پيروي مي‌كند و مي‌تواند بدون دخالت انسان به فعاليت‌هاي خود ادامه دهد.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

به گزارش فارس به نقل از سي‌نت، اين محصول "ربوت دستيار اكتشافي جنگي "(BEAR) نام گرفته است و مي‌تواند موقعيت قربانيان در منطقه مين‌گذاري شده، ميدان جنگ، فضاي آغشته به مواد و گازهاي سمي يا مناطق آسيب‌پذير زلزله‌خيز را مشخص كند.
به گفته شركت Vecna Robotics كه وظيفه ساخت اين روبات را برعهده دارد، او مي‌تواند پس از شناسايي اين افراد، قرباني‌ها را از روي زمين بلند كرده و پس از طي مسافت طولاني، آن‌ها را به منطقه ايمن برساند.
اين اتفاق در حالي رخ مي‌دهد كه جان هيچ انساني به خطر نمي‌افتد و بدون آنكه انسان در تصميم‌گيري روبات براي شناسايي افراد آسيب‌ديده دخيل باشد، به تنهايي وظايف خود را انجام مي‌دهد.
فرآيند جست‌وجو و شناسايي افراد آسيب‌ديده زمان كنوني براي نيروهاي نظامي، پليس و امدادي را براي انجام اين اقدام به صورت روزانه كاهش مي‌دهد و باعث نجات جان افراد بيشتري مي‌شود.