ورود

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : کولر برای بنز 230 چهار سیلندر



signinfo
23-08-2009, 01:14
سلام
دوستان پدر من یه مرسدس بنز 230.4 مدل 1975 داره. آیا امکان نصب کولر روش هست؟
ماشین از نظر فنی کاملا سالم و سرحاله.

- از نظر فنی و دریچه ها و مکانیزم انتقال سرما، مشکلی نیست تو نصب کولر؟
- به موتور فشار نمیاد تو شهر؟ ( موتور 2300 سی سی به قدرت 109 اسب - که البته اسباش یکم پیر شدن! )
- جوش و این حرفا نمیاره؟
- در مورد هزینه و اینکه کولر چه ماشینی رو روش نصب میکنند و نکات دیگه هم اگر اطلاعاتی دارید ممنون می شم کمکم کنید.

متشکرم :20:

rami_hemi
23-08-2009, 09:07
فکر کنم بگردی کولر خود ماشین رو پیدا میکنی یا کولر بنزی مدل همون سال
اگه هم نبود میتوین یه کمپروسور تویتا یا فولکس بذاری روش و بدی کولر ساز یه جوری بکنه که با دریچه های خود ماشین کار کنه
امکان داره

signinfo
23-08-2009, 09:54
این مدل فابریک کولر روش بوده؟ من کاپوت رو می دم بالا و نگاه که می کنم، یه جای خالی سمت چپ بالا هست که حدس می زنم جای کولر بوده. ولی مطمئن نیستم.
پس مشکلی از نظر کشش موتور پیش نمیاد نه؟ و اینکه خوب خنک می کنه؟

بازم ممنون

rami_hemi
23-08-2009, 11:45
نه من نوع کولر دارشم دیم
مشکلی پیش نمیاد توان موتورش خوبه
پراید 50 اسبی کولر داره روا کولر داره مشکلی ایجاد نمیشه حالا این با 109 اسب مشکلی ایجاد کنه
اگه خیلی نگرانی که از کشش موترو روی کولر روشن کم بشه میتونی کمپروسور کولر رو ژاپنی بخری که سبک هستن و زیاد توان رو هدر نمیدن راستی میتونی یه کاری کنی به جای پروانه فلزی که با تسمه به موترو وصله از فن برقی مرسدس استفاده کن روی مدلهای 6 و 8 سیلندر هستش اینطوری یه تسمه کم میشه از روی شفت موتور و کمپروسور هم اونقدر فشار نمیاره.

signinfo
23-08-2009, 13:02
سلام
ممنون از راهنمایی هاتون
آره منم به پراید فکر می کردم و مقایسه می کردم.
حالا کمپرسورهای ژاپنی که سبک هستند، آیا کاراییشون مثل بقیه هست؟ یعنی میزان خنک کنندگی که فراهم می کنند کاملا مناسبه؟ اگر هست، دنبال چه نام و نشونی باشم؟ ببخشید می خوام چند تا اسم و ایده تو ذهنم باشه چون خودم قراره برم دنبالش و پرس و جو کنم. و فنی هم چیز زیادی از ماشین سرم نمی شه...

خیلی ممنون

AAKOJ
23-08-2009, 13:16
سلام
دوستان پدر من یه مرسدس بنز 230.4 مدل 1975 داره. آیا امکان نصب کولر روش هست؟
ماشین از نظر فنی کاملا سالم و سرحاله.

- از نظر فنی و دریچه ها و مکانیزم انتقال سرما، مشکلی نیست تو نصب کولر؟
- به موتور فشار نمیاد تو شهر؟ ( موتور 2300 سی سی به قدرت 109 اسب - که البته اسباش یکم پیر شدن! )
- جوش و این حرفا نمیاره؟
- در مورد هزینه و اینکه کولر چه ماشینی رو روش نصب میکنند و نکات دیگه هم اگر اطلاعاتی دارید ممنون می شم کمکم کنید.

متشکرم :20:
سلام دوست عزیز
برای 230 ای ما نصب شده بود . ولی مشکلی برای پمپش بود و حدود 700 هزار تومان آب خورد . فکر کنم هزینه نصب همین مقدارها باشد .

signinfo
23-08-2009, 13:49
سلام دوست عزیز
برای 230 ای ما نصب شده بود . ولی مشکلی برای پمپش بود و حدود 700 هزار تومان آب خورد . فکر کنم هزینه نصب همین مقدارها باشد .

سلا بر شما
دوست عزیزم مدل چه سالی هست ماشین شما؟ چه کولری روش انداختید و مشکل کمپرسورش چی بود که انقدر هزینه اش رفت بالا؟

ممنونم

rami_hemi
23-08-2009, 14:26
سلام
ممنون از راهنمایی هاتون
آره منم به پراید فکر می کردم و مقایسه می کردم.
حالا کمپرسورهای ژاپنی که سبک هستند، آیا کاراییشون مثل بقیه هست؟ یعنی میزان خنک کنندگی که فراهم می کنند کاملا مناسبه؟ اگر هست، دنبال چه نام و نشونی باشم؟ ببخشید می خوام چند تا اسم و ایده تو ذهنم باشه چون خودم قراره برم دنبالش و پرس و جو کنم. و فنی هم چیز زیادی از ماشین سرم نمی شه...

خیلی ممنون

من تویوتا رو امتحان کردم خوب کار میکنه روی بیشتر ماشینا هم میشه بست
فولکس واگن هم مال پاسات رو داشتیم دادیم یکی از آشناها بست روی همون پاسات خودش اونم میگفت خوب کار یمنه مال مرسدس بنز خودش خوبه یعنی خیلی خوبه ولی همونطور که میبینی کمی گرون در میاد ژاپنی یا آلمانی فولکس واگن ارزونتره با 400 تومن میشه جم کردش.
اگه میخوای ماشین همه چیزش یک دشت باشه و فردا قرار شد رده خارج کنن و نخواستی بدی بره ماشین رو یکی مال خودش رو بگرد بخر همه چیزش استاندارد باشه.

AAKOJ
23-08-2009, 15:06
سلا بر شما
دوست عزیزم مدل چه سالی هست ماشین شما؟ چه کولری روش انداختید و مشکل کمپرسورش چی بود که انقدر هزینه اش رفت بالا؟

ممنونم
فکر کنم 89 است . 230 E (زیاد با هاش کار ندارم )
تعمیر کار گفته بود که کلا پمپ (و این حرفا .....) از کار افتاده و دو روز روش کار کرد . مشکلشو دقیق نمیدونم . چون زیاد دنبالش نکردم .

signinfo
23-08-2009, 16:48
من تویوتا رو امتحان کردم خوب کار میکنه روی بیشتر ماشینا هم میشه بست
فولکس واگن هم مال پاسات رو داشتیم دادیم یکی از آشناها بست روی همون پاسات خودش اونم میگفت خوب کار یمنه مال مرسدس بنز خودش خوبه یعنی خیلی خوبه ولی همونطور که میبینی کمی گرون در میاد ژاپنی یا آلمانی فولکس واگن ارزونتره با 400 تومن میشه جم کردش.
اگه میخوای ماشین همه چیزش یک دشت باشه و فردا قرار شد رده خارج کنن و نخواستی بدی بره ماشین رو یکی مال خودش رو بگرد بخر همه چیزش استاندارد باشه.

اگر فابریک خودش رو گیر بیارم و قیمت هم مناسب باشه خیلی عالی می شه. اگر نه باید برم سراغ تویوتا.
اینا نو نیستن دیگه درسته؟ استوک بهشون می گن اگر اشتباه نکنم. از رو ماشین های اوراقی بر می دارند نه؟

rami_hemi
23-08-2009, 18:11
هم استوک پیدا میشه هم یه چیزایی رد حد نو
مثلا یه سری هستن واقعا کم کارکرد
یه تعدادی هستن که خب چندین ساله با کمی تغییر تولید میشن نوهم پیدا میشه
حتی تو نمونه های بنز هم نو پیدا میشه که چندین سال میتونه توی انبار مونده باشه
مثلا اونایی که ما داشتیم هر دوتاش رو داداشم زمان سربازی یکی از روی یه تویوتا کرسیدای تصادفی باز کرده بود و اون یکی رو هم از یه فولکس ترانسپوتر تصادفی چون این تو بخش موتوری ارشد بود زیاد اینجور چیزا گیرش می اومد
اون روزم واسه یکی از دوستام که میتسوبیشی داشت پرسیدم گفتن همه چیزش فابریک مال لنسر براش تموم میشه 400 تومن با کانالاهای خودش
به نظر من بگرد یه دونه مال خود بنز پیدا کن هر چقدر هم گرون باشه سالمش هم پیدا میشه کارکرد پایین
اینم بگم کمروسور لازم نیست همون مدلی که دارین باشه مثلا میتونی کمپروسور مدل 90 رو بندازی روش .

signinfo
23-08-2009, 20:31
واقعا ممنونم از کمکتون
میرم چند جا سر می زنم ببینم گیرم میاد مال خودش رو.