مشاهده نسخه کامل
: کمک در ساخت تونل در مایا
Don Sylar
21-08-2009, 16:08
سلام دوستان ، در مایا یک تونل درست کردم . حالا می خواهم سطح تونل بالا و پایین باشه باشه ، مثل لوله بخاری .
می تونید راهنمایی کنید چطوری سطح صاف تونل را مثل لوله بخاری کنم؟
ممنونم
Don Sylar
22-08-2009, 13:32
دوستان کسی نیست مارو راهنمایی کنه؟
Borhan72
22-08-2009, 14:40
من مايا كار نكردم ولی در مكس ميشه با استفاده از Bump و Displace اين كار رو انجام داد...
mg_mahyar
22-08-2009, 15:50
{ی میگید؟
یالا و پاین باشه؟ یعنی دو طرفه باشه؟ با انواع یوی وی ها باید تست کنی
یا برجسته؟ برجسته bump
یا اینکه واقعا برجسته باشه؟ باید با پلی گون بسازی
Don Sylar
22-08-2009, 20:23
{ی میگید؟
یالا و پاین باشه؟ یعنی دو طرفه باشه؟ با انواع یوی وی ها باید تست کنی
یا برجسته؟ برجسته bump
یا اینکه واقعا برجسته باشه؟ باید با پلی گون بسازی
می خواهم مثل لوله بخاری باشه ، نتونستم بهتر توصیفش کنم . تونلش پیچ و خم زیاد داره و با منحنی درست کردم بعد با لافت وصلشون کردم.ولی نمی دونم چطوری مثل لوله بخاریش کنم.
Don Sylar
23-08-2009, 20:45
دوستان متخصص ، لطفا یک راهنمایی کوچک بکنید.
Don Sylar
24-08-2009, 03:54
باتشکر از همه دوستانی که زحمت کشیدند و پست را مطالعه کردند و نظر دادند.تواستم تونل را بسازم باتشکر از زحماتتون ، فقط کافی بود روی دکمه more کلیک می کردم.از این دکمه غافل نشوید
mehsaleh
22-09-2009, 23:44
باتشکر از همه دوستانی که زحمت کشیدند و پست را مطالعه کردند و نظر دادند.تواستم تونل را بسازم باتشکر از زحماتتون ، فقط کافی بود روی دکمه more کلیک می کردم.از این دکمه غافل نشوید
ببینم منظورت از گزینه ی more در مایا چیه نحوه ی عملکرد و کجا واصلا چیه رو می تونی برام sendکنی؟
mehsaleh@yahoo.com
لطفا منظورتون رو واضح بیان کنید من متوجه نمیشم.
درضمن یه عکسم از تونلتون از نمای بالا برام بزارین
باتشکر از همه دوستانی که زحمت کشیدند و پست را مطالعه کردند و نظر دادند.تواستم تونل را بسازم باتشکر از زحماتتون ، فقط کافی بود روی دکمه more کلیک می کردم.از این دکمه غافل نشوید
با سلام
ظاهرا شما این کلمه more رو با کنایه گفتین و منظورتون گله از رفقاست.
یه نگاه می ندازم اگه راهی برای این کار پیدا کردم ان شاء الله هیمنجا می نویسم.
قعلا به نظرم می رسه که اول اگه تونل ساخته شده از جنس nurbs هست باید تبدیلش کنین به polygon.
و البته در کادر convert بهتره از تنظیم general استفاده کنین و پارامترها رو به طور معقول عدد بدین.
یه مدت باید منتظر بمونین.
موفق باشید.
با سلام
خب همونطور که در پست قبلی گفتم، رفتم یه نگاه به مایا انداختم و روش زیر فعلا به ذهنم رسید.
البته با این روش اگه بخوای نتیجه تر و تمیز باشه باید حوصله زیادی داشته باشی.
ولی عجالتا می تونین گامهای زیر رو طی کنین:
ایجاد شی لوله ای فنری(مثلا مثل لوله خرطومی برق یا دیگر لوله های مشابه) در Maya:
---------------------------------------------------------------------------------------
گام اول: شی رو اگه نساختین به صورت polygon بسازین و اگه ساختین تبدیلش کنین به ploygon
هر چی این چند ضلعی منظم تر باشه تو بخش Texture کار راحت تر می شه.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
گام دوم: یک ماده مثلا از نوع Lambert ایجاد کنین و به شی ساخته شده اختصاص بدین.
Window/ Rendering Editors/Hypershade
اسمش رو من گذاشتم fanari.
گام سوم: در Hypershade یک گره از نوع Ramp ایجاد کنین و اون رو یا کلیک وسط موس
روی ماده fanari بکشین و color رو انتخاب کنین.
Create/2d Textures/Ramp
گام چهارم: روی Ramp در Hypershade کلیک کنید و در Attribute Editor گرادیانش رو
مطابق شکل تنظیم کنین.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
گام پنجم: روی Place 2d Texture در پنجره Hypershade دابل کلیک کنید و یکی از مقادیر Repeat UV
رو مطابق شکل زیاد کنین(مثلا 20).
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
گام ششم: نتیجه کار را در نمای سه بعدی و یا رندر مشاهده کنید. اگه یه خرطوم با حلقه های سیاه و سفید
نبود باید به تنظیمات Texture که شرحش مفصله برین و شیوه بافت دهی رو به روشهای مختلف اصلاح کنین
تا نتیجه به صورت یه خرطوم با حلقه های سیاه و سفید(مطابق شکل) در بیاد.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
نکته: علت اختصاص گره Ramp به ویژگی color اصولا همینه که نتیجه رو به صورت بصری بشه امتحان کرد.
پس تا این حلقه ها درست نشه، نتیجه نهایی هم خوب از آب در نمیاد.
گام هفتم: حال در پنجره Hypershade ارتباط Ramp با fanari رو با حذف خط بین اونها قطع کنین.
به جاش Ramp رو با کلیک وسط موس روی fanari بکشید و مطابق شکل گزینه Displacement map
را انتخاب کنید.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
گام هشتم: نتیجه کار البته در این حد از دقت باید مشابه شکل زیر باشه
که در پنجره Render قابل مشاهده است.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
vBulletin , Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.