PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : ضرب و شتم نوجوان چيني در اردوگاه ترك اعتياد اينترنتي



MyNameIsBenyamin
21-08-2009, 15:59
يك پسر نوجوان 14 ساله چيني در اردوگاه ترك اعتياد اينترنتي مورد ضرب و شتم قرار گرفته و بر اثر شدت جراحات روانه بيمارستان شد.
به گزارش سرويس فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، بر اساس گزارش چاينا ديلي، اين نوجوان چيني براي درمان اعتياد اينترنتي توسط والدينش به اردوگاهي نزديك شهر چنگ دو فرستاده شده بود.
والدين اين نوجوان براي درمان اعتياد فرزندشان به بازي رايانه‌يي آنلاين پنج هزار ين -715 دلار- پرداخته بودند. اما او پس از مجروح شدن با ريه‌هاي پر از آب و جراحت در كليه به بيمارستان برده شد و يكي از مربيانش از سوي پليس بازداشت شد.
حدود دو هفته قبل نيز يك نوجوان 15 ساله 10 ساعت پس از ورود به اردوگاه بر اثر شدت جراحات وارده جانش را از دست داد و به‌دنبال آن پليس 13 نفر را كه مظنون به وارد ساختن عمدي جراحت به اين نوجوان و اداره غيرمجاز اردوگاه بودند، دستگير كرد.
مرگ اين نوجوان اعتراضاتي را در اينترنت در چين برانگيخت و توجه جهاني را معطوف كرد و كارشناسان پزشكي نيز خواستار قوانين مشخص براي تشخيص و درمان اعتياد اينترنتي شدند.
والدين چيني از بيش از 200 سازماني كه براي اختلالات اينترنتي درمان عرضه مي‌كنند، كمك مي‌گيرند تا فرزندان خود را كه وابستگي زيادي به اينترنت دارند درمان كنند.
بسياري از اين اردوگاه‌ها محيط نظامي دارند و بيماران در آن‌ها وادار مي‌شوند به جاي ساعت‌ها نشستن در پشت رايانه به تمرينات فيزيكي دشوار يا حتي درمان‌هاي فوق‌العاده تن دهند.
چين كه با حدود 300 ميليون كاربر اينترنت بزرگ‌ترين جمعيت آنلاين جهان را دارد در ماه ژوييه پس از گزارش رسانه‌ها در مورد روانپزشكي كه برروي سه هزار نوجوان شوك درماني انجام داده بود، استفاده از اين شيوه به عنوان درمان براي اعتياد اينترنتي را ممنوع ساخت.

Benygh
21-08-2009, 16:25
این چینی ها هم خیلی مسخره کردند ها !

البته ضرب و شتم تو ایران هم هست !

answer-3
21-08-2009, 16:29
البته ضرب و شتم تو ایران هم هست !
الان دیگه لازم نیست جای دوری برید ... تو خیابون هم می تونید بهره مند بشید ...
این چینی ها برای کنترل جمعیتشون از این راه ها استفاده می کنند !!