PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : آغاز اتصال 100 هزار مدرسه به اينترنت



MyNameIsBenyamin
21-08-2009, 15:04
مديرکل برنامه‌ريزي و کنترل برنامه‌هاي شرکت فناوري اطلاعات گفت: عمليات اجرايي طرح اتصال 100 هزار مدرسه به شبکه ملي اينترنت از اول مرداد ماه 1388 آغاز شده است.


اميرحسين محبعلي در گفت‌وگو با ايرنا، افزود: شرکت فناوري اطلاعات ايران به عنوان بازوي حاکميتي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات در امر توسعه IT در کشور، تفاهم‌نامه طرح اتصال 100 هزار مدرسه به شبکه ملي اينترنت را با وزارت آموزش و پرورش در اواخر سال 1387 امضا کرد.

وي افزود: اين طرح در قالب سه مرحله با عناوين اتصال 20 هزار، 30 هزار و 50 هزار مدرسه و درشش محور شامل تدوين طرح جامع اتصالات، برقراري اتصال نقاط، ارتقا مرکز داده رشد، تجهيز نمونه آزمايشگاه فناوري اطلاعات مدارس، تهيه و راه‌اندازي سرويس هاي کاربردي و فرهنگ‌سازي در دست اجرا است.

محبعلي گفت: در زمان حاضر پروژه هاي تدوين طرح جامع، اتصال نقاط فاز يک مشتمل بر برقراري ارتباط 44 مرکز مهم وزارت آموزش و پرورش از طريق فيبر نوري، مناطق سازمانهاي استاني آموزش و پرورش در کشور و اتصال 20 هزار مدرسه، تجهيز 500 مدرسه متوسطه در سطح کشور به آزمايشگاه فناوري اطلاعات به مرحله قرارداد با پيمانکاران و ناظرين مرتبط رسيده و عمليات اجرايي از اول مردادماه سال جاري آغاز شده است.

وي افزود: پروژه هاي ارتقا مرکز داده رشد و تهيه و بهره برداري از 5 سرويس کاربردي شامل سرويس‌هاي آموزش مجازي، نقل و انتقال معلمان، اعلام نمرات امتحاني، ثبت نام دانش آموزان و توليد 101 محتواي الکترونيکي درسي در مرحله مناقصه بوده و طبق برنامه تا اول مهر ماه در نظر است پيمانکاران انتخاب و عمليات پياده‌سازي شروع مي‌شود.

مدير پروژه اتصال مدارس به اينترنت گفت: برآورد مالي اجراي مرحله يک اين طرح حدود 200ميليارد ريال تخمين زده شده است که از اين مبلغ 100 ميليارد در قالب طرح تملک سرمايه‌اي توسط وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات از محل طرح توسعه فناوري اطلاعات شرکت فناوري اطلاعات به جهت ايجاد زيرساخت ها، تکميل و توسعه مرکز داده رشد و نيز تهيه و بکارگيري برنامه‌هاي کاربردي آموزشي به وزارت آموزش و پرورش حمايت مالي مي‌شود.

محبعلي افزود: در زمان حاضر مرحله نخست طرح اتصال مدارس به اينترنت بطور متوسط حدود 30 درصد پيشرفت فيزيکي داشته و اميدواريم با همکاري وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات و وزارت آموزش و پرورش تا پايان سال جاري قسمت اعظم پروژه‌هاي اين فاز به بهره‌برداري برسد.