PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : نخستين همايش ملي دولت همراه برگزار مي‌شود



wichidika
18-08-2009, 13:43
نخستين همايش ملي دولت همراه برگزار مي‌شود
*تشکيل بنياد راهبردهاي الکترونيک
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: جامعه اطلاعاتي -فناوري اطلاعات


دبيرخانه دائمي همايش دولت همراه با همراهي و مديريت علمي اساتيد دانشگاه‌هاي معتبر ايران و مشارکت و همکاري وزارت ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات، شرکت‌هاي مادر تخصصي، شرکت‌هاي مخابرات استاني، پارک علمي فن‌آوري وزارت علوم، انجمن‌ها و قطب‌هاي علمي مخابراتي، کارخانجات مخابراتي و صنايع راه دور اولين همايش ملي دولت همراه را برگزار مي‌كند.
به گزارش خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) حبيب‌الله اصغري - دبير همايش - در مراسمي كه به منظور هم‌انديشي و برنامه‌ريزي براي برگزاري كنفرانس برگزار شد، درباره اهداف كنفرانس گفت: آشنايي با جديدترين يافته‌ها و نظريات علمي و تخصصي جهان، شناسايي ارائه‌دهندگان برتر و سازمان‌هاي موفق در ارائه و توليد خدمات محتوايي، ارائه راهکارهاي راهبردي در بهره‌وري از خدمات محتوايي تلفن همراه، تبادل ارزنده‌ترين تجارب و آزموده‌هاي ايران و جهان در به‌کارگيري حداکثري قابليت‌هاي تلفن همراه، توليد و بومي‌سازي خدمات محتوايي تلفن همراه از جمله اهداف برگزاري كنفرانس محسوب مي‌شود.
وي تبيين جايگاه خدمات مجازي به عنوان بستر نوآوري و شکوفايي در ارائه خدمات، معرفي فرصت‌هاي جديد شغلي در حوزه خدمات مجازي، توسعه و ترويج دانش «راهبردهاي الکترونيک» و کسب مهارت‌هاي کاربردي آن، ايجاد و تشکيل بنياد و انجمن ايراني راهبردهاي الکترونيک، معرفي خدمات تعاملي و ارائه طرح‌هاي موفق اجرايي، نقش قوانين و مقررات در تحقق دولت همراه، دولت همراه در چشم‌انداز 20 ساله نظام و برنامه پنجم توسعه، جايگاه اصل 44 قانون اساسي در اقتصاد دولت همراه عملکرد، تحليل و کاربردهاي عملي و بهينه سازي سيستم‌هاي ارتباطات سيار را از ديگر اهداف برشمرد.
اصغري، ارائه خدمات غيرصوتي و محتوايي، تراکنش‌هاي سيار، مديريت سيار (ارتقاء سطح عمليات داخلي و اداري در بخش دولتي، ارتباطات سيار، مقايسه و مزاياي دولت الکترونيک و دولت موبايل، سيستم عامل‌هاي تلفن همراه و ابزارهاي سيار و امنيت اطلاعات سيار، آموزش و فرهنگ‌سازي همگاني و مهندسي مجدد فرآيند خدمات مجازي، چالش‌هاي قانوني و قضايي و ساختاري در به‌کارگيري خدمات محتوايي را به نوان محورهاي کنفرانس ذكر كرد.
او اظهار كرد: توليد محتوا و بومي‌سازي خدمات و اطلاعات تلفن همراه، روان‌شناسي و پايش بهبود تعاملات انساني در ارتباطات تلفن همراه، استاندارد و زيرساخت‌هاي ارتباطي لازم جهت توسعه راهبردهاي الکترونيکي، نرم‌افزارهاي کاربردي در گوشي‌هاي تلفن همراه و نقش ارائه‌دهندگان سرويس و محتوا در اصلاح الگوي مصرف از ديگر محورها است.
به گفته وي از جمله مخاطبان کنفرانس را مديران کل و مقامات ارشد دولتي و سياستگذار و تصميم ساز در حوزه ارتباطات سيار کشور، مديران ارشد سازمان‌هاي دولتي و مديران عامل شرکت‌هاي سهامي مخابرات استان‌ها، معاونان و مسؤولان دفاتر فن‌آوري اطلاعات کليه سازمان‌هاي دولتي و خصوصي، مديران سازمان‌هاي مديريت شهري، شهرداري‌ها، مسئولان ارشد بانک‌هاي دولتي و خصوصي و موسسات مالي و نهادهاي اقتصادي و اعتباري کشور، مديران و متخصصان شرکت‌هاي نرم‌افزاري و صاحبان صنايع مخابراتي راه دور و کارخانجات مخابراتي و صنايع وابسته عنوان كرد.
او ارائه 16 مقاله برتر و منتخب در قالب 4 پنل تخصصي، ارائه 2 عنوان کارگاه آموزشي و تجارب عملي مبتني بر نياز مخاطبان همايش، برگزاري نمايشگاه تخصصي توانمندي صنايع و دستاوردهاي سازمان‌ها و موسسات برتر، برگزاري نمايشگاه کتب آموزشي و لوح‌ها و نرم‌افزارهاي تخصصي، برقراري کلينيک راهبردهاي الکترونيکي و جلسات پرسش و پاسخ، اهداء جايزه راهبرد برتر الکترونيک به بهترين مقاله يا تجربه ارائه شده، اهداء گواهينامه آموزشي معتبر به شرکت‌کنندگان در کنفرانس را از جمله برنامه‌ها و ويژگي‌هاي کنفرانس دانست و گفت: چاپ و توزيع تمبر ويژه کنفرانس با همکاري شرکت پست ، برگزاري اولين نمايشگاه تخصصي «موبايل و خدمات مجازي» در محل دايمي نمايشگاههاي بين المللي خراسان از ديگر برنامه‌ها است.
همچنين دكتر صفوي - دبير علمي كنفرانس - گفت: رشد و توسعه موبايل از موضوعات مورد توجه در محورهاي كنفرانس است و ما درصدديم با همكاري و همفكري متفكران و محققان اين حوزه به نتايج علمي و موثري دست يابيم و به دنبال ايجاد فضايي هستيم كه افراد بتوانند تجارب خود را منتقل و با يكديگر در ارتباط باشند.
وي تاكيد كرد: ما از سياست درهاي باز براي ارزيابي مقالات استفاده مي‌كنيم و از علاقه‌مندان بخش خصوصي و دولتي متخصص و كارشناس در اين حوزه و در كميته علمي كنفرانس استفاده خواهيم كرد و از آنان براي همكاري و مشاركت دعوت مي‌كنيم.
او گفت: به نظر مي‌رسد يكي از واژه‌هاي كليدي كه بايد در ارائه مقالات به آن توجه شود واژه همگرايي است كه در شبكه‌هاي ارتباطي دنيا شاهد آن هستيم و آن را مي توانيم در حوزه سرويس‌ها نيز مطرح كنيم؛ اين مفهوم عمدتا بر سه مبناي همگرايي در سرويس‌ها، همگرايي در تكنولوژي و همگرايي در شركت‌هايي كه اين خدمات را مي‌دهند است.
وي تاكيد كرد: مقالات بايد نيم‌ نگاهي به حوزه‌هاي ارتباطي داشته باشد و ما ناگزيريم به آن توجه كنيم و اين كار به ما فرصت مي دهد كه سطح علمي كنفرانس را افزايش دهيم.
به گزارش ايسنا همچنين صمد مومن‌بالله - رييس هيات مديره شركت ارتبطات زيرساخت - گفت: اگر بخواهيم صرفا يك كنفرانس را برگزار كرده و به ارائه چند مقاله اكتفا كنيم كاري بيهوده خواهد بود وهيچ كار مثبتي انجام نداده‌ايم؛ بنابراين بهتر است كنفرانسي كاربردي - توسعه‌يي برگزار كنيم و شركت‌ها و سازمان‌هايي كه مي‌توانند امكانات را به نمايش بگذارند نيز در آن شركت كنند.
وي ادامه داد: در اين كنفرانس جاي وزارت بازرگاني با امضاي ديجيتالي يا شوراي عالي اطلاع‌رساني خالي است بنابراين اگر اين‌گونه كارها به سمت كاربردي شدن پيش برود و يا به صورت كارگاه آموزشي باشد بهتر و موثرتر خواهد بود همچنين فرهنگ‌سازي در اين زمينه مهم بوده و بهتر است اين كنفرانس به يك بيانيه ختم شود.
انتهاي پيام