PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : کنفرانس اپل و بازار داغ شایعات



satttanism
17-08-2009, 16:12
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

هروقت که احتمال برگزاری کنفرانس های خبری اپل مطرح شده است، شاهد بارانی از شایعات و حدس و گمان ها بوده ایم که اکثر اوقات رنگ واقعیت به خود نمی گیرند. اما برای دوستداران اپل همین رویای کوتاه مدت هم جذاب و شیرین است، حتی اگر قصد و یا امکان تهیه این ابزار ها را نداشته باشند.


شروع حرف و حدیث های این دوره هم از پنج روز پیش بود که انگجت اعلام کرد که منابع موثق گفته اند کنفرانس بعدی اپل احتمالا در تاریخ هفتم سپتامبر ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] F2009%2F08%2F13%2Fapple-might-be-planning-keynote-for-september-7th-might-have-ne%2F) و یا نزدیک به همین زمان برگزار می گردد. همین منابع، خبر از حضور احتمالی استیو جابز در این مراسم داده اند. در این خبر اعلام شده بود که ممکن است آی پاد تاچ دوربین دار و تبلت اپل هم در این کنفرانس معرفی گردند.


در ادامه مطلب می توانید برخی از این طرح ها و شایعات را مشاهده کنید.


iPod Touch دوربین دار ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] F2009%2F08%2F14%2Fhey-maybe-that-ipod-touch-with-a-camera-is-real-after-all%2F)


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

اولین شایعه بعد از خبر کنفرانس، عرضه iPod Touch دوربین دار و مجهز به میکروفون بود، برخی سایت ها از احتمال ارائه این گجت با حجم های ۱۶ تا ۶۴ گیگابایتی و قیمت ۱۹۹ تا ۳۹۹ دلاری خبر داده اند. با انتشار تعدادی عکس و یک فایل ویدئویی ۲۴ ثانیه ای احتمال معرفی این محصول امکان بیشتری یافته. البته هنوز برخی می گویند که عکس ها و ویدئوی منتشر شده تقلبی هستند و امکان معرفی چنین محصولی را بعید می دانند.



iPAD، کتابخوان الکترونیک اپل ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] F2009%2F08%2F14%2Fapple-ipad-outed-in-borders-book-store-survey%2F)

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

هنوز هیچ منبعی کار بر روی این گجت و یا حتی وجود ایده تولید آن در اپل را تایید نکرده است. اما یک روز بعد از اعلام خبر کنفرانس اپل، سایت انگجت عکسی را از یک نظر سنجی اینترنتی منتشر کرد که بسیار جالب بود. کتابفروشی Borders ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] Fwiki%2FBorders_Group) در نظرسنجی جدید خود سوالی را در خصوص نوع کتاب خوان الکترونیک مورد علاقه مشتریانش طرح کرده بود که یکی از گزینه ها اینگونه بود: "من تصمیم دارم در سال جاری یک iPAD اپل (کتابخوان الکترونیک با صفحه بزرگ) خریداری کنم".

به نظر می رسد که این شرکت به برخی اطلاعات داخلی شرکت اپل دست پیدا کرده باشد و یا اینکه طراح سوال آرزوی قلبی خودش را هم در قالب این نظر سنجی مطرح کرده است! این هم از آن دسته مسائلی است که تنها گذشت زمان قادر به حل آن است.


عکسی دیگر از Apple Tablet ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] F2009%2F08%2F15%2Fapple-tablet-pic-leaked-this-is-the-real-one-we-can-feel-it%2F)

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

یکی از داغ ترین موضوعات بازار شایعه در چند ماه اخیر تبلت اپل ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ontent%2Fview%2F1439) بوده است، که هر از چند گاهی خبر و یا عکسی از آن منتشر می شود. ابتدا گفته می شد که این محصول در پایان سال ۲۰۰۹ معرفی خواهد شد و حال منابعی دیگر خبر از ارائه آن در سال ۲۰۱۰ می دهند. عکسی را هم که در بالا می بینید، آخرین تصویری است که با عنوان تبلت اپل منتشر شده. از لحاظ ظاهر و نمایش تصویر هم قابل قبول به نظر می رسد. اما جالب اینجاست که تنها چند ساعت بعد از انتشار، مشخص شد که با یک تصویر تقلبی دیگر سروکار داریم که طراح آن حتی زحمت ساخت پیام خوش آمد گویی را به خود نداده و از تصاویر آماده گوگل استفاده کرده است.


MacBook Micro ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] F2009%2F08%2F15%2Fthe-macbook-micro-is-here-also-might-have-a-camera%2F)

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

آخرین شایعه ای هم که در خصوص محصولات جدید اپل ۲ روز پیش مطرح شد، تولید مک بوک میکرو با دو صفحه چند لمسی، بدون صفحه کلید و بصورت تاشو بود. در خصوص ابعاد، وزن و سخت افزار این محصول اطلاعی در دست نیست. به نظر می رسد که در صورت صحت این خبر، با یک Powerbook سال ۹۸ روبرو هستیم که در یک پروژه طراحی دانشجویی دوباره سازی شده است. البته ویدئویی هم که از این گجت منتشر شده است امکان تولید آن را باور پذیرتر می سازد.



اپل همیشه با ابداعات خارق العاده هوادارانش را دلسرد نکرده و همواره محصولی تازه برای معرفی در چنته داشته است. امیدواریم که این بار هم اینگونه باشد و اوضاع کنفرانس سپتامبر، بهتر از کنفرانس قبلی اش باشد که تنها به معرفی نرم افزار پرداخت و حال همه افراد حاضر و دنبال کنندگان اخبار آن را گرفت.

Narenji.ir