PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : پیش‌بینی رشد 3 برابری بارگذاری برنامه‌های گوشی‌های هوشمند تا سال 2014



msshamraz
17-08-2009, 12:43
ميزان بارگذاري ابزارهاي مختلف براي گوشي‌هاي هوشمند با سرعت زياد در حال افزايش است و پيش‌بيني مي‌شود که ظرف پنج سال آينده، حجم بارگذاري اين ابزارها تا سه برابر افزايش يابد و در عين حال، رقابت شرکت‌هاي حاضر در اين عرصه بيشتر شود.

به گفته "ويکرانت گاندي"(Vikrant Gandhi) يکي از کارشناسان شرکت تحقيقاتي Frost & Sullivan، تا پايان سال جاري ميلادي تعداد 2 ميليارد ابزار و نرم‌افزار ويژه‌ گوشي‌هاي هوشمند توسط کاربران جهاني بارگذاري مي‌شود که احتمال مي‌رود اين رقم تا سال 2014 ميلادي به 67/6 ميليارد عدد برسد.

در حال حاضر بيش از 65 هزار برنامه و نرم‌افزار روي فروشگاه اينترنتي App Store براي گوشي هوشمند‌ آيفون عرضه شده که اين ابزارها تاکنون بيش از يک ميليارد بار بارگذاري شده‌اند.

فروشگاه‌هاي اينترنتي ديگري که هم‌اکنون خدمات خود را براي گوشي‌هاي هوشمند عرضه مي‌کنند شامل Android Market گوگل، BlackBerry App World شرکت RIM، Pre Catalog شرکت Palm و فروشگاه اينترنتي مايکروسافت براي سيستم‌عامل ويندوز موبايل مي‌شوند. شرکت مخابراتي Verizon Wireless نيز اعلام کرده است که تا پايان سال جاري ميلادي فروشگاه VCast Store ارايه مي‌دهد.

گاندي بر اين باور است که عرضه برنامه‌هاي رايگان، افزايش کيفيت شبکه‌هاي مخابراتي و گوشي‌هاي هوشمند جديد، پشتيباني‌هاي گسترده از جانب شرکت‌هاي اصلي تلفن‌همراه، ابداعات گسترده در حوزه ابزارهاي گوشي‌هاي هوشمند و طيف گسترده نيازهاي کاربران و پاسخگويي به آن از جانب اپراتورها مهم‌ترين مسايلي محسوب مي‌شوند که باعث افزايش بارگذاري برنامه‌هاي ويژه گوشي‌هاي هوشمند شده‌اند.

پيش‌بيني مي‌شود که درآمد جهاني حاصل از فروش گوشي‌هاي هوشمند در سال 2010 با رشد 25 درصدي و در سال 2011 با رشد 19 درصدي همراه باشد.