PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : وزارت ICT به ارتباطات محدود شده است/ تعطیلی شورای عالی فناوری



wichidika
17-08-2009, 10:58
وزارت ICT به ارتباطات محدود شده است/ تعطیلی شورای عالی فناوری اطلاعاتنائب رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران با بیان اینکه فعالیتهای وزارت ICT منحصر به بخش ارتباطات شده است، گفت: اگر این روند ادامه یابد حوزه راه و ترابری و حوزه ICT بسیار نزدیک و همخوانی دارد و بعضا توسعه فناوری اطلاعات همگام با توسعه راه باشد.مهندس مهران خوانساری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه این امر در راستای کوچک سازی دولت مطرح شده است، گفت: کوچک سازی دولت یک اصل است و این امر هم از طریق ادغام وزارتخانه ها و حفظ وظایف حاکمیتی و واگذاری برخی وظایف به بخش خصوصی میسر است.
وی با تاکید بر اینکه نحوه اجرای این طرح افزود: با توجه به عملکرد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، این وزارتخانه تاکنون کارهای زیرساختی انجام داده است. ضمن اینکه پس از تغییر نام به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بیشتر بر روی ارتباطات C یعنی بخش تلفن فعالیت کرد.
خوانساری اظهار داشت: اگر این روند ادامه پیدا کند به نظر می رسد که حوزه راه و ترابری و حوزه ICT بسیار به هم نزدیک باشند و همخوانی وجود داشته باشد و بعضا توسعه فناوری اطلاعات همگام با توسعه راه باشد.
وضعیت فناوری اطلاعات در کشور
نائب رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای فناوری اطلاعات را یک کار فرابخشی دانست خاطرنشان کرد: در حال حاضر طبق قانون این بخش در اختیار وزارت ICT است و چون این وزارتخانه در اجرا مشکل دارد برخی از بخشهای فناوری اطلاعات مورد غفلت قرار گرفته است.
وی به نقش شورای عالی فناوری اطلاعات در توسعه این فناوری در کشور اشاره کرد و گفت: در کنار وزارت ICT شورای عالی فناوری اطلاعات ایجاد شد که متشکل از وزرای مختلف است و ریاست آن را رئیس جمهور بر عهده دارد. این شورا هر چند که می توانست نقش مهمی در راه اندازی مقوله هایی چون دولت الکترونیکی، آموزش الکترونیکی و تجارت الکترونیک داشته باشد ولی به دلیل نقصانی که در بخش شورا بود در سالهای اخیر عملا تعطیل شد.
خوانساری تاکید کرد: اگر جلسات شورا در طی این سالها به طور مرتب برگزار می شد و وزارت ICT بر اساس تصمیمات این شورا فعالیت می کرد ما امروز می توانستیم قضاوت بهتری را داشته باشیم که آیا با فرابخشی کردن فناوری اطلاعات موفق تر بودیم با خیر.
تاریخ انتشار، تهران: ۱۰:۴۳ , ۱۳۸۸/۰۵/۲۶
--------------------------------------------------------------------------------
امانت داری و اخلاق مداری
استفاده از اين خبر فقط با ذکر منبع " خبرگزاري مهر " مجاز می باشد
© 2003 Mehr News Agency