PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : Google Chromium، رقیب سرسخت مرورگرهای اینترنتی مک



satttanism
14-08-2009, 22:18
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]




گوگل کرومیوم ۴.۰ که قرار است برای سیستم عامل های مک، لینوکس و ویندوز ارائه گردد، شاید هنوز پر از باگ و ایراد باشد و دائما کرش کند (چون هنوز نسخه pre-alpha است)؛ اما به شکل غیر قابل باوری بسیار سریع است. طبق آزمایش های انجام شده این مرورگر ۳۴٪ سریعتر از سافاری است و دو برابر فایرفاکس سرعت دارد.


البته این اعداد بر پایه محاسبات تست جاوا اسکریپت ارائه شده اند، که نمای روشنی از سرعت واقعی مرورگرها را نشان نمی دهند. اما حداقل نحوه تعامل مرورگر با کدها را نشان می دهند. در این آزمون گوگل کرومیوم به امتیاز ۶۵۷ میلی ثانیه دست یافت، در حالی که نمره سافاری ۸۸۶ میلی ثانیه بود. فایرفاکس (مرورگر دوست داشتنی و همراه همیشگی اینترنت سواری من) زمان ۱۵۰۸ میلی ثانیه را ثبت کرد، اما اپرا ۱۰ به شکل غیر قابل قبولی بد عمل کرد و نتوانست امتیازی بهتر از ۵۹۵۸ را به نام خود ثبت کند.


نکته مهمی را هم که نباید فراموش کنیم، این است که کرومیوم گوگل هنوز در مرحله آزمایشی است و برای بهبود راه زیادی را تا نسخه نهایی در پیش رو دارد. هرچند که گوگل هنوز در ابتدای راه بازار مرورگرها است، اما به نظر می رسد در کارزار مرورگر های ویندوزی عملکرد و پیشرفت قابل قبولی نداشته است. حال باید دید که در دنیای مک چگونه ظاهر خواهد شد.





Narenji.ir