PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : آموزش کلاس MovieClipLoader



BioDread
12-08-2009, 15:13
تو این آموزش می خوام کلاس MovieClipLoader رو آموزش بدم و توسط ان یه گالری کوچیک درست کنیم
از unknowuser تشکر میکنم چون ان به من این کلاس رو توضیح داد!
کلاس MovieClipLoader برای لود کردن انواع مووی و عکیس هست که موتونین برای ان ها preloader درست کنسد
اسن گالری شامل 3 بخش کد هست که به الویت آموزش داده میشه (خط به خط)

لازم به ذکر هست که ممکنه این کد ها رو به روش های مختلف به کار ببرید و یا بعضی از ان ها رو حذف کنید

قسمت اول (preloader اصلی گالری)


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

قسمت دوم (اصلی ترین بخش این گالری که کلاس MovieClipLoader در همین بخش هست)


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید


بخش سوم (به کار بر امکان انتخاب شماره عکس برای دیدن ان رو میدید)


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

لینک دانلود


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

BioDread
15-08-2009, 11:41
آموزش قسمت اول تمامی کد های این بخش باید برای یه مووی کلیپ نوشته بشه خط 1 - در as2 هر کدی رو که به خواهید روی مووی کلیپ بنویسید باید از onClipEvent استفاده کنیم اگه دقت کنید میبینید که مقابل onClipEvent یه کد دیگه هم نوشته شده که ان باعث میشه که هر لحظه کد های داخش چک بشه که enterFrame همون کا رو میکنه خط 2 - یه متغیر هست که یه محاسباتی رو انجام میده ... حالا این محاسبات چی هست؟ کلاس Math در هر زبانی که بشه باهاش محاسبات انجام داد هست یعنی کلیه زبان های برنامه نویسی حتی در بعضی از ماشین حساب ها دکمه ای برای انجام این کار هست کلاس Math به محاسبات ریاضی فوکوس داره Math.round یعنی هر مقداری که در این متغییر هست رو روند کنه و خورده ها رو نشون نده _root.getBytesLoaded() یعنی هر چی از مقدار ری رو که لود میشه از کل root که همه کار شما در ان هست رو بر میگردونه و _root.getBytesTotal() یعنی حجم کل کار تونو بر میگردونه و میبینید که نتیجه تقسیم این دو رو ضرب در 100 کردم چرا؟ چون می میخوام در 100 قسمت تموم بشه اگه شما ضرب در 200 کنید در 200 قسمت تموم میشه و در آخر "% Loaded" به نتیجه کارم میچسبه و باعث میشه که کاربر بفهمه که مقادیر مربوط به چیه خط 3 - داخل ان مووی کلیپ یه مووی دیگه هست که اسمش biobar هست که همون خط load ماست که باعث قشنگ شدن کارمون میشه من به فلش گفتم مقدار _xscale مساوی با (_root.getBytesLoaded() / _root.getBytesTotal() *100); قرار بده یعنی طول biobar مساوی با هر مقداری که لود بشه میشه خط 4 - مقادیر کل bytes های لود شده رو در خودش نگه میداره و در یه textfielf نشون میده خط 5 - مقادیر کل bytes ها کارم رو در خودش نگه میداره و در یه textfielf نشون میده خط 6 .7 .8 - با یه دستور شرطی به فلش گفتم که هر موقع مقدار متغیر percent مساوی با 100 شده بره ان فرمی که من میخوام خط 9 .10 .11 - شاید لازم نباشه و لی گفتم به فلش که اگر مقدار percent کم تر از 100 بود همین جا بمونه به زودی آموزش قسمت دوم و سوم رو میدم

flashman
16-08-2009, 09:35
دوسته عزیز ممنون واسه آموزش هاتون ولی شما بیشتر کد های آمادرو قرار دادین تا آموزش کامل . اگر میخواهید آموزشی قرار دهید حتما با تصویر باشه :11: