PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : معرفی ویرایشگرهای متن آنلاین



MeHrDaD_MeNaY
09-08-2009, 13:13
TinyMCE

ویرایشگر اوپن سورس و قدرتمندی است که در تمامی مرورگرهای استاندارد فایرفاکس، اپرا، اینترنت اکسپلورر، سافاری و کروم به خوبی کار می کند. TinyMCE به راحتی و با نوشتن دو سه خط کد در صفحه مورد نظر شما جای می گیرد و به کاربران شما اجازه استفاده از یک ویرایشگر غنی و قدرتمند را می دهد. از مزایای این ویرایشگر می توان به سرعت لود مناسب، سازگاری با AJAX، قابلیت چند زبانگی و رایگان بودن اشاره کرد. TinyMCE دارای اجتماع کاربری، راهنما و مستندات بسیار خوبی است. بسیاری از سیستم های مدیریت محتوا مثل ورپرس از این ویرایشگر قدرتمند استفاده می کنند.

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

MeHrDaD_MeNaY
09-08-2009, 13:14
FCKeditor

ویرایشگریست که سعی می کند بیشتر امکانات ویرایشگرهای تحت دسکتاپ مانند MS Word را در وب پیاده سازی کند. سبک است و برای استفاده از آن احتیاجی به نصب در کامپیوتر کلاینت ندارد. این ها جملاتی است که در وب سایت رسمی FCKeditor در وصف آن نوشته شده اند. این ویرایشگر قدرتمند با تمامی مرورگرهای استاندارد سازگار است و با بیشنر زبان های برنامه نویسی تحت وب مجتمع می شود. امکانات مناسب برای قالب بندی متن، پشتیبانی از CSS، آپلود تصاویر، مرور فایل های روی سرور، ایجاد جدول، درج فرم فیلد، منوی راست کلیک (Context Menu) اختصاصی، پوسته اختصاصی، تشخیص خودکار مرورگر کاربر و خروجی HTML مطلوب از قابلیت های این ویرایشگر هستند.

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

Yahoo! UI Editor

یاهو یکی از پیشرو ترین شرکت های وب در زمینه تولید ابزارهای مربوط به توسعه دهندگان وب است. کنترل Rich Text Editor یاهو یکی از بهترین و قدرتمند ترین راه حل ها در این زمینه است. از امکانات این ویرایشگر میتوان به مجوز اوپن سورس، قابلیت های خوب قالب بندی متون، پشتیبانی از مرورگرهای مختلف، تنظیمات قابل انعطاف، پشتیبانی از قابلیت کشیدن و رها کردن و روش شیء گرا در برنامه نویسی آن اشاره کرد. این کنترل جزئی از پروژه کتابخانه YUI شرکت یاهو! است.


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

FreeRichTextEditor

یک ویرایشگر قدرتمند و مبتنی بر جاوا اسکریپت که با اضافه کردن فقط سه خط کد به صفحات خودتان می توانید به کاربران خودتان لذت استفاده از یک ویرایشگر زیبا و قوی را بدهید. ظاهر این ویرایشگر شبیه به MS Word ساخته شده که کاربران با آن احساس نا آشنایی نکنند. تقریباً تمام امکاناتی که از یک ویرایشگر تحت وب انتظار دارید، FreeRichTextEditor دارای آن می باشد.


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

MeHrDaD_MeNaY
09-08-2009, 13:16
NiceEdit

یک ویرایشگر بسیار سبک، کم حجم و با نصب آسان است که روی تمام مرورگرها و سیستم عامل های موجود به خوبی کار می کند. هر چند مانند TinyMCE و FCKeditor قوی نیست و امکانات کمتری دارد اما برای کسانی که یک ویرایشگر ساده و بدون دردسر نیاز دارند بسیار مناسب است. این ویرایشگر سبک فقط 35کیلوبایت حجم دارد و فقط از دو فایل (js و icon) تشکیل شده است. این را با تعداد فایل های دیگر ویرایشگر ها مقایسه کنید. پشتیبانی از متد HTTP Post و AJAX برای ذخیره متن خروجی، کم حجم بودن، اسفاده آسان هم برای برنامه نویسان و هم برای کاربران نهایی، تنظیمات قابل انعطاف و پشتیبانی از تمامی مرورگرهای استاندارد از مزایای استفاده از NiceEdit هستند.

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

FreeTextBox

پر استفاده ترین ویرایشگر متن در دنیای ASP.NET است. بسیاری از وب سایت های مبتنی بر تکنولوژی ASP.NET از FreeTextBox به عنوان ویرایشگر HTML استفاده می کنند. کاملاً با IE و فایرفاکس سازگار است و امکانات خوبی به کاربر نهایی جهت قالب بندی متن می دهد. نسخه های اخیر این ویرایشگر روی پلت فرم مونو هم اجرا می شود.

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

RTE ASP.NET Control

اگر شما هم مثل من یک برنامه نویس ASP.NET هستید، حتماً با User Controlها آشنایی دارید. هدف این پروژه در کدپلکس جمع آوری تمامی امکانات یک ویرایشگر متن غنی در یک کنترل ASP.NET است. فایل dll این ویرایشگر را به شاخه bin پروژه خود اضافه کنید و به راحتی در هر صفحه ای که خواستید از آن استفاده کنید. متاسفانه کیفیت خروجی این کنترل هنوز به سطح مطلوبی نرسیده و به جز IE و فایرفاکس، از مرورگر دیگری پشتیبانی نمی کند.

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید


Silverlight RichTextEditor

همانطور که از عنوان این ویرایشگر پیداست، یک ویرایشگر غنی برای سیلورلایت است. اوپن سورس است و با سیلورلایت نسخه 2 سازگاری دارد. متاسفانه در حال حاضر توسعه این پروژه تا اطلاع بعدی متوقف شده است.

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید