PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : اولین Tablet PC جهان



herfei2008
07-08-2009, 16:43
این Tablet PC را با مشابه آن که در بازار با همین نام خوانده میشود اشتباه نگیرید این دستگاه ها قرار است هیچ صفحه کلید و موسی نداشته باشند و فقط و فقط ورودی ها را از طریق صفحه لمسی خود بگیرند . مسابقه برای تولید چنین دستگاهی از آنجا شروع شد که طبق شایعاتی معلوم شد Apple میخواهد چنین دستگاهی بسازد اما گوی سبقت را کس دیگری فعلا ربوده است !

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
کمپانی ایی سنگاپوری به نام Fusion Garage که موسسش Chandraseka Rathakrishnan ( کسی که در میانه تصویر با تی شرت سفید و قرمز مشخص است ) است و همکاری وبلاگ معروف TechcCrunch را هم دارد اولین شرکتی است که ساخت چنین دستگاهی را به حقیقت نزدیک کرده است و هدفش ارائه این دستگاه در ماه نوامبر است .
نام این دستگاه CrunchPad خواهد بود , از پردازنده ۱/۶ گیگاهرتزی اتم بهره میبرد و ۱ گیگابایت هم RAM دارد . سیستم عامل این دستگاه کاملا اختصاصی است و توسط همین تیم ساخته شده است و نکات جالبی هم در خود دارد , این دستگاه هیچ حافظه ای ندارد تا اطلاعات را بر روی آن ثبت کرد بلکه کاملا مبتنی بر وب است و اطلاعات روی دستگاه بر روی سرورهایی از طریق اینترنت بارگذاری میشود که ما چنین روش ذخیره اطلاعات را Cloud Computing میگوییم .

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
توسط این تبلت میتوان یوتیوب تماشا کرد , اسناد را تنظیم و ادیت کرد و به موسیقی گوش داد و … و تمام این کارها باید از طریق نرم افزارهای تحت وب انجام شود سپس بر روی سرور اختصاصی ذخیره میشود , که البته انتقادهایی هم به این روش وارد است .
یک ورودی USB هم وجود دارد که با آن میتوان کیبرد و موس را به دستگاه متصل کرد . قیمت این دستگاه هنوز بصورت نهایی تعیین نشده ولی در حدود ۳۹۹ دلار آمریکا ممکن است قیمت گذاری شود .
طبق گزارش فایننشیال تایمز اپل قرار است تبلت ۱۰ اینچی خود را تا پایان سال روانه بازار کند , موسس Fusion Garage میگوید احتمال رو در رو قرار گرفتن ما و اپل بسیار کم است زیرا ما هر کدام بخش ها جداگانه ای از بازار را هدف قرار داده ایم , دستگاه آنها بر پایه اپلیکیشن ها ساخته میشود ( مانند آیفون و دیگر محصولاتشان ) ولی محصول ما مبتنی بر وب است .