PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : هکرها به توییتر و فیس بوک حمله کردند



attractive_girl
07-08-2009, 11:08
حملات انجام شده باعث شد فعالیت توییتر به مدت دو ساعت متوقف شود و سرعت خدمات رسانی فیس بوک نیز کاهش یابد.

مسئولان توییتر و فیس بوک بر این باورند این دو سایت در روز پنجشنبه هدف حمله موسوم به “ممانعت از ارائه خدمات” قرار گرفته اند. حملات “ممانعت از ارائه خدمات” که به اختصار DOS نیز خوانده می شود معمولا شامل افزایش بار سرور سایت مورد تهاجم با ارسال حجم انبوهی از داده ها به آن صورت می گیرد.

به گزارش بی بی سی فارسی، معمولا این گونه حملات از سوی افرادی انجام می شود که خواستار اعلام اعتراض خود نسبت به موضع خاصی هستند.

به عنوان مثال، پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایران، بعضی از سایت های نزدیک به محافظه کاران در این کشور مانند خبرگزاری فارس مورد حمله هکرها قرار گرفتند.

“بیز استون” از بنینانگذاران توییتر در وبلاگ این شرکت نوشت: “این گونه حملات، اقدام های خصمانه ای هستند که با هدف اختلال و ممانعت از ارائه خدمات به وسیله بانک های اینترنتی، سایت های بازپرداخت کارت های اعتباری و در این مورد خاص، توییتر انجام می شوند.”

فعالیت سایت توییتر پس از دو ساعت برقرار شد ولی مهندسان این شرکت کماکان در حال مقابله با حمله انجام شده هستند. فیس بوک هم از کاهش خدمات رسانی به وسیله این سایت خبر داده است ولی به گفته مسوولان آن فعالیت این شرکت متوقف نشده است.