PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : موفقیت در کنکور کارشناسی ارشد



پاتوقی
05-08-2009, 10:33
کسایی که می خوان کنکور کارشناسی ارشد قبول شن حتما بخونن:
شما که این مطلب رو برا خوندن انتخاب کردین حتما از اون دسته هستید که از دست خودتون کلافه هستید،کلافه بخاطر این همه برنامه ریزی و عمل نکردن به برنامه ها،کلافه بخاطر تصمیمای جدی واسه خوندن که دو سه روز بیشتر طول نمیکشه در نهایت به این نتیجه میرسید که من یه آدم بی اراده هستم.اصلا ناراحت نباشید این شرایط یه شرایط کاملا طبیعیه یه روالی که باید طی بشه!
برای گریز از این شرایط باید تصمیماتی رو که قبلا فک میکردید خیلی جدیه هزار برابر جدیترش کنید البته نه با این تفکرات که اگه قبول شم چشم فلانی در میاد، روی فلانی رو کم میکنم، فلانی رو محل نمیدم و... افکار مثبت تاثیرشون به مراتب بیشتره به فکر خوشحال کردن خودتون و خونوادتون واهداف بزرگی که بدنبال این موفقیت دارید باشید.خلاصه اینکه انگیزه ی فوق العاده قوی واسه خودتون ایجاد کنید.
بعدش نوبت میرسه به منابعی که باید ارزشمند باشن برای جمع اوریش از هر راهی که میتونید وارد شید:استادودوست ودانشجو وکارمند وابدارچی دانشگاه وبقال سر محل و...
نکته بعدی داشتن یه الگوی موفقه.البته اشتباه نشه منظورم این نیست که یکی رو در نظر بگیریدو روشهای درس خوندنشو تقلید کنید،این اشتباه بزرگیه.به نظر من هر کسی باید تاثیرگذارترین روش رو در خودش کشف کنه.شاید از نظر روانشناسان وکارشناسان مربوطه روشی که من انتخاب کرده بودم بدترین نتیجه رو بده!در صورتی که من نتیجه مطلوب مورد نظرمو گرفتم.منظورم از الگو،اصلا بهتره جملمو تصحیح کنم :داشتن یه راهنمای خوب وموفق.کسی که تمام مراحلی که شما الان دارید طی میکنید رو رفته باشه .کسی که بتونید مواقعی که دلسرد میشید،یا از زمین و زمان شاکی میشید(مسائل طبیعی در دوران درس خوندن) باهاش حرف بزنید و راهکار ازش بگیرید و آروم بشید.این شخص میتونه یه دانشجوی کارشناسی ارشد تازه قبول شده باشه که هنوز اون دوران از ذهنش پاک نشده.
واما مهمترین رمز موفقیت:توکل،توکل،توکل
توکل به خدا بزرگترین رمز موفقیته.اینو از ته دل پذیرا باشید توکل به معنای واقعی.طوری به خدا اعتماد داشته باشید که یه لحظه هم فکر اینکه ممکنه قبول نشم به ذهنتون نیاد.سوره مزمل بخونید و از خوندنش لذت ببرید امید رو همیشه تو دلتون زنده نگه میداره.
با آرزوی موفقیت برای شما دوست عزیز،ازتون درخواست میکنم مواظب مادرتون باشید.