Aminzikzak
02-08-2009, 20:45
سلام به دوستان خوب انجمن سه بعدی ...
خوبید؟
جدیدا کارای حرفه ای خیلی زیاد شدن ، باعث افتخار منه که در کنار شما هستم.
خب هدفم از ایجاد این تاپیک چی بود اصلا ...؟
دوستان این تاپیکو زدم برای اینکه هرکس که کار جدید توی انجمن گالری گذاشت ... اگر تمایل داشت که دوستاش بدونن از چه روشی برای مادلیگ یا رندر یا هرچیز دیگه استفاده کرده ...
میتونه توضیحات مختصری در مورد کارش اینجا بده (در یک پست)
اینجا به عنوان آرشیو تکنیکهای دوستان یادگاری میمونه تا هرکس که خواست به نتیجه ی بهتری در کارهاش برسه ،بتونه با برسی کارهای دوستان در کارش موفقتر باشه ...
قابل توجه دوستانی که تمایل دارن همکاری کنند:
میتونید در مورد نورهایی که برای رندر کار استفاده شده صحبت کنید ، نحوه ی چیدن نورها در صحنه ، شات از تنظیمات رندر و چیزای دیگه ، سبک مادلیگ و خلاصه هرچیزی که میدونید زیاد وقتتونو نمیگیره و برای دیگران مفیده ...
دوستان با عرض معذرت ، فقط پستهایی که دارای مشخصات بالا هستن اینجا میمونن ، بقیه حذف میشن .
قربان شما
♥
SSS_HHH_OOO
11-08-2009, 19:42
خوب به پیشنهاد هادی عزیز به چیزی که برای نورپردازی داخلی و بکگراند یکم باید رعایت بشه میذارم امیدوارم مفید باشه
این تاپیک کار :
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
خوب در مورد عکس تووضیح بدم
این عکس میتونه ساعتی از اوایل صبح باشه قبل از طلوع یا عصر باشه بعد از غروب
در این حالت خوردشید کاملا پایین میره و دمای رنگ نور آسمون میشه 12000
یعنی کاملا آبی میشه
بعد شدت نور هم خیلی کمه چون نور خورشید فقط از طریق پخش شدن در هوای اطراف زمین و شکستنش به سطح زمین میرسه و خوب نور زیادی نیست
سر ظهر وقتی شما از داخل خونه یه عکس بگیرید طوری که از پنجره یه مقداری بیرون هم بیفته مبینید کاملا سفید میشه پنجره
دلیلش هم مشخصه به خاطر تفاوت زیاد نوری هست که داخل با بیرون داره و دوربین شما تنظیم میشه برای داخل خونه و بیرون سفید میشه
حالا این ساعت نور بیرون تقریبا برابر میشه و حتی کمتر از نور داخل پس برای همین شدتش کمه
حالا در مورد رنگش هم که گفتم بیرون میشه 12000
ولی یه همچین اتاقی دمای رنگش خیلی پایینتر میشه و به زردی میزنه
دوربین شما تنظیم میکنه وایت بالانس رو برای اینکه نور عادی از اتاق بده پس مقداری زیادی تصویر رو آبی میکنه
حالا بیرون که همینطوری آبی هست آبی تر هم میشه پس اینطوری میشه
خوب ما قصدمون این بود دقیقا شبیه سازی یه عکس رو داشته باشیم
یعنی انگار که عکس گرفته شده و همه چیز رو با تنظیمات دوربین عکسای و نورپردازی برای عکس درست کردیم
در مورد خود عکس هم خوب قصدمون این بود که مثلا یه اتاقی تو یه برج باشه
اگه دقت کنید خونه ها خیلی پایین تر از این هستن و پنجره هم خیلی بزرگه که فکر کنم بخوره به داخل یه برج
SSS_HHH_OOO
11-08-2009, 19:49
خوب همتون این IOR رو دیدین که مخفف index of refraction هست
یکی از تنظیمات بازتاب و شکست نور هست
در حقیقت این عدد نسبت شکست نور در محیط داخل جسم شفاف به بیرونشه
این عدد رو اگه الکی تنظیم کنید که شاید در ظاهر به نظرتون بیاد زیاد فرقی نکنه ولی خیلی جاها بسیار موثره مخصوصا در مایعات
یه لیست از ior برای مواد مختلف میذارم که به عنوان مرجع استفاده کنید
یکی از کاربردهاش مثلا برای ساخت مایعات در ظروف شیشه ای هست
در این حالت شما به ظرف شیشه ای 1.33 و به سطح مایع 1.55 میدید
به جداره بین مایع و شیشه مقدار 0.8 رو اختصاص میدید که خیلی طبیعی میشه
Gemstones
Agate 1.544 - 1.553
Alexandrite 1.746 - 1.755
Almandine 1.75 - 1.83
Amber 1.539 - 1.545
Amethyst 1.532 - 1.554
Ammolite 1.52 -1.68
Andalusite 1.629 - 1.650
Apatite 1.632 - 1.42
Aquamarine 1.567-1.590
Axenite 1.674 - 1.704
Beryl 1.57 - 1.60
Beryl, Red 1.570 - 1.598
Chalcedony 1.544 - 1.553
Chrome Tourmaline, 1.61 - 1.64
Citrine 1.532 - 1.554
Clinohumite 1.625 - 1.675
Coral 1.486 - 1.658
Crystal 2.000
Crysoberyl, Catseye 1.746 - 1.755
Danburite 1.627 - 1.641
Diamond 2.417
Emerald 1.560 - 1.605
Emerald Catseye 1.560 - 1.605
Flourite 1.434 Garnet, Grossular 1.72 - 1.80
Garnet, Andradite 1.88 - 1.94
Garnet, Demantiod 1.880 - 1.9
Garnet, Mandarin 1.790 - 1.8
Garnet, Pyrope 1.73 - 1.76
Garnet, Rhodolite 1.740 - 1.770
Garnet, Tsavorite 1.739 - 1.744
Garnet, Uvarovite 1.74 - 1.87
Hauyn 1.490 - 1.505
Iolite 1.522 - 1.578
Jade, Jadeite 1.64 - 1.667
Jade, Nephrite 1.600 - 1.641
Jet 1.660
Kunzite 1.660 - 1.676
Labradorite 1.560 - 1.572
Lapis Lazuli 1.50 - 1.55
Moonstone 1.518 - 1.526
Morganite 1.585 - 1.594
Obsidian 1.50
Opal, Black 1.440 - 1.460
Opal, Fire 1.430 - 1.460
Opal, White 1.440 - 1.460
Oregon Sunstone 1.560 - 1.572
Padparadja 1.760 - 1.773 Pearl 1.53 - 1.69
Peridot 1.635 - 1.690
Quartz 1.544 - 1.553
Ruby 1.757 - 1.779
Sapphire 1.757 - 1.779
Sapphire, Star 1.760 - 1.773
Spessarite 1.79 - 1.81
Spinel 1.712 - 1.717
Spinel, Blue 1.712 - 1.747
Spinel, Red 1.708 - 1.735
Star Ruby 1.76 - 1.773
Tanzanite 1.690-1.7
Tanzanite 1.692 - 1.700
Topaz 1.607 - 1.627
Topaz, Imperial 1.605-1.640
Tourmaline 1.603 - 1.655
Tourmaline, Blue 1.61 - 1.64
Tourmaline, Catseye 1.61 - 1.64
Tourmaline, Green 1.61 - 1.64
Tourmaline, Paraiba 1.61 - 1.65
Tourmaline, Red 1.61 - 1.64
Zircon 1.777 - 1.987
Zirconia, Cubic 2.173 - 2.21
Metals
Aluminum 1.39
Copper 2.43
Gold 0.47 Mylar 1.65
Nickel 1.08
Platinum 2.33
Silver 1.35
Titanium 2.16
Common Liquids
Acetone 1.36
Alcohol, Ethyl (grain) 1.36
Alcohol, Methyl (wood) 1.329
Beer 1.345
Carbonated Beverages 1.34 - 1.356
Fruit Juice
Chlorine (liq) 1.385
Cranberry Juice (25%) 1.351
Glycerin 1.473
Honey, 13% water content 1.504
Honey, 17% water content 1.494 Honey, 21% water content 1.484
Ice 1.309
Milk 1.35
Oil, Clove 1.535
Oil, Lemon 1.481
Oil, Neroli 1.482
Oil, Orange 1.473
Oil, Safflower 1.466
Oil, vegetable (50° C) 1.47
Oil of Wintergreen 1.536
Rum, White 1.361 Shampoo 1.362
Sugar Solution 30% 1.38
Sugar Solution 80% 1.49
Turpentine 1.472
Vodka 1.363
Water (0° C) 1.33346
Water (100° C) 1.31766
Water (20° C) 1.33283
Whisky 1.356
Common Transparent Materials
Eye, Aqueous humor 1.33
Eye, Cornea 1.38
Eye, Lens 1.41
Eye, Vitreous humor 1.34
Glass, Arsenic Trisulfide 2.04
Glass, Crown (common) 1.52 Glass, Flint, 29% lead 1.569
Glass, Flint, 55% lead 1.669
Glass, Flint, 71% lead 1.805
Glass, Fused Silica 1.459
Glass, Pyrex 1.474
Lucite 1.495 Nylon 1.53
Obsidian 1.50
Plastic 1.460 - 1.55
Plexiglas 1.488
Salt 1.516
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
خوب این تنظیم در متریال های موتورهای رندر مختلف موجود هست
از جمله منتال ری
وقتی مثلا متریال arch design منتال ری رو استفاده میکنید جلوی refraction یه عددی به اسم IOR هست میتونید وارد کنید
البته جلوی Reflection هم هست
N O V A L I S
26-07-2010, 23:34
نمی دونم با مشکلی که توضیح می دم روبرو شدید یا نه؛ آیا راه حلش رو هم می دونید؟
گاهی پیش میاد که می خوان با ابزار Line یک شکل پیچیده یا تقریبا پیچیده رو ترسیم کنید؛ مثلا تو تصویر زیر من ترسیم خط رو تا نقطه ای که با فلش نشون دادم پیش بردم، الان اگر بخوام ترسیم رو به سمت چپ ادامه بدم نمی تونم از Pan (با استفاده از دکمه ی وسط موس) استفاده کنم چون از ابزار Line خارج میشیم. راه دیگه ای که به ذهنمون می رسه اینه که با غلطک موس به عقب Zoom کنیم که اینجوری جزئیات رو نمی تونیم ببینیم..
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
برای حل این مشکل به راحتی هر جا که به گوشه های Viewport رسیدید کلید I رو بزنید تا مکانی که الان موس رو روش نگه داشتید وسط Viewport قرار بگیره.. حالا با ترکیب این روش و زوم می تونید ترسیم رو ادامه بدید.
vBulletin , Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.