PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : پیشرفت شغلی با XING هنوز کسی کشفتان نکرده؟



sinath
02-08-2009, 20:22
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
در XING می‌توانید بخت شغلی خودتان را آزمایش کنید و در حوزه‌ی تخصصی هخود همیشه اطلاعات به روز داشته باشید

یکی از شبکه‌های اجتماعی در اینترنت که در میان کاربران اینترنتی طرفداران زیادی دارد، Xing است؛ شبکه‌ای برای ارتباطات شغلی، برای کاریابی و پیشرفت شغلی در حوزه‌های گوناگون تخصصی، شبکه‌ای با ۷ میلیون کاربر از سراسر جهان.



XING را می‌توانید هر جور که دوست دارید، بخوانید و معنی کنید. در زبان چینی به معنای "ممکن است!" و در زبان انگلیسی شاید بتوان آن را مخفف Crossing گرفت و به تقاطع ارتباطات شغلی تفسیر کرد. نامی که برای بسیاری از کاربران اینترنت، غریبه نیست. در سال ۲۰۰۳ میلادی کلوبی با نام OpenBC متولد شد که بعدها در سال ۲۰۰۷ نام Xing به خود گرفت. شبکه‌ی اجتماعی اینترنتی که نه برای تفریح که برای کاریابی و عرضه کار و ایجاد شبکه‌های ارتباطی شغلی و در یک کلام به ادعای مؤسسان آن، برای پیشرفت شغلی بنا نهاده شده‌ بود.



این شبکه را که از یک سو طرفداران زیادی در میان تحصیل‌کردگان جوان و شاغلان به خصوص در رشته‌های فنی دارد و از سوی دیگر در میان شرکت‌ها، شاید بتوان به یک بنگاه کاریابی اینترنتی تشبیه کرد. در این پلات فرم، مثل بسیاری دیگر از شبکه‌های اجتماعی، یکی از راه‌های ثبت‌نام، دریافت و پذیرش دعوتی است که یکی از دوستان Xing ای شما برایتان ارسال کرده است.



پس از پذیرش این دعوت، کاربر می‌تواند صفحه‌ای شخصی برای خود درست کند. دو بخش اصلی یک صفحه‌ی شخصی در Xing ، یکی اطلاعات مربوط به شغل و تحصیلات و دیگری بخش ارتباط است. در قسمت اول کاربر سوابق تحصیلی و تجربه‌های کاری خود و وضعیت فعلی شغلی خود را معرفی می‌کند و اضافه می‌کند که به دنبال چه چیزی است. ارتباط با اعضای دیگر که علائق و زمینه‌های کاری مشترک دارند، تجربه یا موقعیت کاری تازه؟


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
لارس هینریش، مؤسس Xing



شبکه‌ای برای پیشرفت شغلی



در بخش ارتباطات (Contact)، کاربر این امکان را می‌یابد که شبکه‌ای ایجاد کند، شبکه‌ای که می‌تواند شامل دوستان و آشنایان یا کسانی که هم رشته‌ای او هستند یا همکار و در همان زمینه‌ای که او فعال یا علاقمند به فعالیت است، مشغول به کارند. کاربر امکان تأسیس گروه‌هایی با علائق مشترک را هم دارد.



از دیگر امکاناتی که Xing در اختیار او قرار می‌‌دهد بانک آگهی استخدام و همین‌طور ارتباط مستقیم با پایگاه ‌های اینترنتی شرکت‌های گوناگون است. خلاصه این‌که انگیزه‌ی تشکیل پرفایل در این شبکه، مانند فیس بوک تنها تعامل با دوستان هم‌شبکه‌ای نیست. ارتباطات شغلی در این شبکه حرف اول را می‌زنند. وجود فروم‌ها در حوزه‌های تخصصی گوناگون به کاربران این امکان را می‌دهد که با ارتباط و تبادل اطلاعات با دیگران همیشه در جریان تازه‌های حوزه‌ی تخصصی خود قرار گیرند.



هر چه که اطلاعات داده‌شده‌ی شخصی دقیق‌تر و کامل تر و شبکه‌ی ارتباطی شخص گسترده تر باشد امکان "کشف‌" او توسط دیگران بیشتر است. در این میان شرح کامل سوابق شغلی و تحصیلی، (Cv) کاربر امتیاز ویژه‌ای برای او خواهد بود.



شکارچیان نیرو در جستجو میان ۷ میلیون کاربر



شرکت‌های زیادی از طریق Xing به شکار نیرو می‌روند؛ نیروهای با تجربه از یک سو و جوانان تازه فارغ‌التحصیل شده از دانشگاه از سوی دیگر. البته به ندرت شرکت‌ها خود به طور مستقیم با کاربر ارتباط برقرار می‌کنند. در بیشتر مواقع پرسنل یابان که (Headhunter) خوانده می‌شوند از سوی شرکت‌ها مأمور کشف نیرو در Xing می‌شوند و با پیدا کردن فرد مورد نظر و رد و بدل کردن ایمیل، اولین قرار ملاقات گذاشته می‌شود. در صورتی که جوینده و یابنده هر دو به توافق برسند، جلسه‌های مصاحبه با شرکت مأموریت دهنده به پرسنل یاب، آغاز می‌شود و در صورت توافق تا پایان، یکی دیگر از کاربران Xing یا وارد بازار کار می‌شود یا فرصت شغلی تازه‌ای می‌یابد.



در کشورهای اروپایی و آمریکا شرکت‌ها و کاربران زیادی از این شیوه‌ی کاریابی و جذب نیرو استفاده می‌کنند. طبق آخرین آمار منتشر شده در ماه مارس سال ۲۰۰۹، این شبکه هم اکنون ۷ میلیون کاربر دارد. رشد درآمد گردانندگان سایت Xing با کارکنانی از ۲۲ کشور که مقر آن در شهر هامبورگ آلمان است، در سال ۲۰۰۹، هشتاد درصد بیش از سال پیش یعنی ۲۰۰۸ بوده است.

منبع:دویچه وله